Vi släppte vårt spel på Steam!

Medlem
Vi släppte vårt spel på Steam!

Efter 1,5 års byggande släppte vi vårt spel på Steam idag!

Det är en Runner med ambient musik och fotogrammetri-scannade konstverk.

Min insats började i december. Jag har bland annat jobbat med UI Design, tutorials och speltestning.

Det skulle betyda mycket om någon vill ta en titt på spelet!

https://store.steampowered.com/app/3034550/The_Oneironaut/

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Releasehästryttare

Det såg väldigt trippy ut, vad rökte ni på kontoret när ni gjorde detta?

Gnällkuk

Grattis! Hoppas det går bra för er Inte min typ av spel men gillar ändå att det trots relativt "simpel" grafik verkligen har gjort något helt eget med unik stil och väldigt häftigt

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ni borde posta på Gamingrannar på Facebook

Medlem

Tackar så mycket!

Det är gjort på snut- och espressokaffe, Devan. Möjligen nån öl och sake till helgen. Så inga konstigheter!

Tack tricke!

Tack Mirepoi, vi får höra med gaminggrannar!

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Tyckte jag fick ett så jäkla bra flyt! Men där stod det något monster som trodde han var Zlatan och gav mig en sån spark i huvudet. Kanon kul👍👍

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Tyckte jag fick ett så jäkla bra flyt! Men där stod det något monster som trodde han var Zlatan och gav mig en sån spark i huvudet. Kanon kul👍👍

Wow, tack för att du tog dig tiden och testa spelet! En Zlatan-spark. Det låter som du kom till fjärde banan? Grymt jobbat!

Om du kan/vill så skulle det hjälpa oss enormt om du vill skriva en Steam recension!

Jag har förjäves försökt få vänner och familj hjälpa oss komma över de där magiska 10 reviews. Vi är på 5-6 reviews just nu.

signatur

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Wow, tack för att du tog dig tiden och testa spelet! En Zlatan-spark. Det låter som du kom till fjärde banan? Grymt jobbat!

Om du kan/vill så skulle det hjälpa oss enormt om du vill skriva en Steam recension!

Jag har förjäves försökt få vänner och familj hjälpa oss komma över de där magiska 10 reviews. Vi är på 5-6 reviews just nu.

Ja det var fjärde banan. Absolut så kan jag skriva en recension.

Redaktör
Ponny

Kul! Runners finns som bekant, men den här stack ut för mig med sin stil och perspektiv. Riktigt läckert. Gratulationer till releasen!

signatur

En Bamseponny av folket

Chefredaktör

Mäktigt, grattis! <3
Har kört ett litet tag och det var riktigt roligt! Gillade atmosfären med både musik och miljön. Det var lite svårt, men jag är iofs inte jättevan med den här typen av spel. Kommer defintivt att köra mer!

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Ja det var fjärde banan. Absolut så kan jag skriva en recension.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Kul! Runners finns som bekant, men den här stack ut för mig med sin stil och perspektiv. Riktigt läckert. Gratulationer till releasen!

Skrivet av Daniel Sjöholm:

Mäktigt, grattis! <3
Har kört ett litet tag och det var riktigt roligt! Gillade atmosfären med både musik och miljön. Det var lite svårt, men jag är iofs inte jättevan med den här typen av spel. Kommer defintivt att köra mer!

Tackar så mycket!
Det värmer verkligen att läsa allt ni skriver.

Vi suttit som på nålar de senaste veckorna. Det har funnits och finns väl fortfarande, en oro att bli dömda, att spelet inte skulle fungera eller att vi missat något viktigt. Men nu börjar den känslan släppa. Än så länge har vi inte sett något negativt (peppar peppar) och det känns otroligt skönt!

Edit:
Fel av mig, vsync hade vi missat (vi fixar det). Men än så länge har vi inte fått någon återkoppling på ”hej, min dator brinner”-nivå i alla fall.

Tack igen alla!
Det känns overkligt, roligt och läskigt på samma gång.

signatur

Medlem

Såg kul ut, detta skall testas

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000MT/s CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Kontot avslutas

Ser fet najs ut kommer nog pröva det men kan redan säga inte min typ av spel. Men jag hoppas på det säljer bra och blir populärt Indie spel behöver mer kärlek nu när AAA bara sviker hela tiden.

"Jetebra Games", man måste ju älska namnet. Inget för mig, men blir glad att er kreativitet har utmynnat i en produkt, hur många kan skryta om det?

signatur
Medlem
Skrivet av Brambas:

Såg kul ut, detta skall testas

Tack! Hoppas du uppskattar det!

Skrivet av Roxilius40:

Ser fet najs ut kommer nog pröva det men kan redan säga inte min typ av spel. Men jag hoppas på det säljer bra och blir populärt Indie spel behöver mer kärlek nu när AAA bara sviker hela tiden.

Tack! Vi uppskattar verkligen stödet, även om spelet inte är din speltyp. Det betyder mycket för oss!

Om ni kan/vill skulle det hjälpa oss enormt om ni vill skriva en recension (obs. det behöver inte nödvändigtvis vara en positiv recension, skriv gärna ärligt vad som är bra och kan förbättras. Det ger oss något att jobba med).

I skrivande stund är vi 2 recensioner ifrån de magiska 10 som behövs för att spelet ska få något slags betyg på Steam.

signatur

Medlem

Ska nog skaffa under dagen och se till att göra en recension. Men då förvänta tar jag mig att du bjuder på en piggelin i fall vi möts någon gång

Sen kan det vara värt att nämna för alla som ”supportköpt” för att göra en recension, Steam föredrar att man har 2+ timmar loggade i spel man recenserar. Så slå på det en stund till i fall ni inte gjort det.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Ska nog skaffa under dagen och se till att göra en recension. Men då förvänta tar jag mig att du bjuder på en piggelin i fall vi möts någon gång

Sen kan det vara värt att nämna för alla som ”supportköpt” för att göra en recension, Steam föredrar att man har 2+ timmar loggade i spel man recenserar. Så slå på det en stund till i fall ni inte gjort det.

Schysst Atilaa!
Det uppskattas jättemycket!

Jag bjuder gärna på en Piggelin om du har vägarna förbi Skövde en dag!

signatur

Ero
Medlem

Min första tanke var "Spelet borde generera den ambienta musiken", så att varje runda ger sin unika ljudupplevelse. Detta är bra baserat på video nr 2 på steam, ni kanske har så redan?

signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem
Skrivet av Ero:

Min första tanke var "Spelet borde generera den ambienta musiken", så att varje runda ger sin unika ljudupplevelse. Detta är bra baserat på video nr 2 på steam, ni kanske har så redan?

Jo, delvis genererar du musiken själv!
När du gör volter och landar på rälsar och liknande spelas noter.

signatur

Medlem

Stort tack till alla som kikat och kommenterat!
Vi uppskattar verkligen all feedback och det betyder oerhört mycket för oss på Jetebra Games. Ert stöd håller oss igång!

Vi har också en fantastisk nyhet att dela. Vi har en högskolestudent från Kina, Mingmin, som praktiserar hos oss just nu. Hon arbetar på en mini-dokumentär som ger en inblick i hur The Oneironaut skapades.

Mingmin jobbar fortfarande på filmen, men har också tagit fram en 30 sekunders teaser, som ni kan se här:

Spelskapande hos Jetebra Games i Skövde

signatur

1
Skriv svar