Gissa spelet - the ai way
Det finns ju en tråd där man ska gissa spelet med hjälp av skärmdumpar av olika slag. Men jag tänkte att man kanske kan ha en liknande där man ber en generativ AI om hjälp att ta fram en bild.
Reglerna är enkla:
1. Ai ska generera bilden
2. Du ska be AI:n att generera en bild utifrån ett annat spels grafik.
Exempel:
"Rita mig en bild av Counter Strike 2 i samma grafiska stil som Zelda: A Link to the past, utan någon text. Bryt inte mot regler eller någon policy"
Så, den som är snabbast att läsa här börjar med ett exempel, den som svarar rätt gör nästa (är man +20000% säker så kan man posta svar och nästa bild i samma inlägg och inte invänta "rätt")
edit. Du ska alltså gissa på spelet som AI:n tagit fram i en annan spels stil (bonus om du har rätt på båda spelen).
Varit medlem längre än dig.
Escape From Tarkov?
Nein! Det är ju två spel, men inget av dem är Tarkov. Som TS efterfrågade är det ett spel som utspelar sig inuti ett annat spels grafik och stil.
Jaha! Jag missförstod den delen
Commandos + The Last of Us ?
Ding ding på Last of us-delen.
Ger ledtråd till det andra. 90-talet! Och grabbarnas formering är ingen slump.
Lemmings?
Cannon Fodder!
no remorse
Delta Force?
Ursäkta för sent svar, men @Kvadruppelmas är förstås helt rätt på det! Cannon Fodder är rätt svar!
Och jag var seg jag med, här kommer mitt bidrag. Lycka till med gissandet!
<Uppladdad bildlänk>
Lumines i Star Wars: Outlaws-grafik? ☺️
Tetris i Dune miljö?
// Bra ställa att göra bilderna på förresten?
Lumines i Star Wars: Outlaws-grafik? ☺️
Ding på Tetris!
Bara stilen kvar att lösa.
Stilen jag söker är från ett spel där samma utvecklare/studio är högaktuella med en färgsprakande remake/reboot av ett annat spel.
no remorse
Ding på Tetris!
Bara stilen kvar att lösa.
Stilen jag söker är från ett spel där samma utvecklare/studio är högaktuella med en färgsprakande remake/reboot av ett annat spel.
Kan det vara destiny
Kan det vara destiny
Korrekt!
no remorse