Vad spelar du för tillfället?
Dead Space (2008)
https://store.steampowered.com/app/17470/Dead_Space_2008/
Ett spel jag länge tänkt att jag ska testa att spela men först nu blivit av... och nu när jag vet att det är extremt bra så är planen att spela igenom alla tre och sedan remaken som kom 2023.
Grafiken håller oväntat bra för ett spel från 2008👍
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc
Khazan. 37 timmar in och årets spel för min del hittills. Inte kört hela än men 9/10 helt klart.
Chassi: A4-H2O GPU: 4090 FE CPU: 9800X3D Mobo: AORUS PRO B850I RAM: Kingston Fury 6000MHz CL30 2x32GB AIO: EK-AIO 240 PSU: ROG Loki 1000W SSD: MP700 PRO 2TB Tgb: GMMK Pro Mus: Pro X Superlight 2 Skärm: G8 OLED
Dead Space 2
https://store.steampowered.com/app/47780/Dead_Space_2/
Hittills lika bra som första spelet, vart lite svårt med att kontrollen inte var exakt likadan så jag glömmer bort mig hela tiden i striderna... speciellt hur man reloadar vapnet😅
Är drygt 3 timmar in i spelet (chapter 4).
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc
Körde en runda Wildgate(Dreamhaven / Moonshot Games, före detta Blizzard-folk) då man fick en inbjudan till deras test. Körde solo, lite kul ändå. Men är nog roligare med ett gäng polare, ett tag iallafall, inget jag lär nöta en längre tid, tror jag.
Vann förövrigt matchen! ;P
The more I practice, the luckier I get.
Last of US 2, snart färdig. Bättre än ettan
Indiana Jones. Lite pausad men återkommer strax (ny patch idag så är ju lämpligt)
Kör också det, väldigt bra spel helt klart. Otur med sparbuggen på PC bara. Tappade en timme innan jag fick reda på att man behövde pausa Onedrive eller riskera förlora progress. Kanske patchen fixar idag.
Dead Cells
https://store.steampowered.com/app/588650/Dead_Cells/
Medans jag installerade Dead Space 2 på datorn på jobbet så jag skulle kunna spela det där också på lunchen så startade jag Dead Cells igen efter att ha spelat cirka 2 timmar för fem år sedan och även om jag inte spelat det så har jag köpt alla DLC under tiden Så nu fastnade jag helt i Dead Cells och efter 16 timmar så klarade jag min första boss och det var den i Castlevania DLC:en.
Jag spelar Spelunky 2 för att försöka klara det igen i Ps5-versionen. Blue Prince har jag precis börjat med. Även en del Fall Guys nu när man släppt ett ranked-läge. Sambons son spelar Minecraft Dungeons medan jag tittar på, han försöker få mig att förstå Minecraft ☺️ Split Fiction lirar jag och sambon ♥️
Spelar Valheim, är i Mistlands just nu och förbereder att möta bossen. Ser inte riktigt fram emot det, har varit en svår tid i Mistlands. Lite synd för spelet är riktigt kul.
Blir eventuellt att sänka svårighetsgraden på striderna om jag inte riktigt klarar av det.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Är på epilogen på RDR2. Jag är lite trött i livet just nu så orkar inte med ett nytt IP så kanske blir det AC Shadows.
Nice försök, själv har jag försökt köra 2 gånger men aldrig kommit mer än runt 30timmar sen har jag tröttnat o blivit sugen på annat.
Nu funderar jag på om man ska försöka en 3e gång, köpa det till ps4 för 200spänn, hmm har de inte släppt någon upphottad version till ps5? :/
Dustborn
Jag gillade det, fattar inte hur det kunde bli så bortglömt och när man kollar hur folk röstat på Gamefaqs...
Jag gillade det, fattar inte hur det kunde bli så bortglömt och när man kollar hur folk röstat på Gamefaqs...
För att det var "Woke" men jag gillar stridssystemet. Jag ogillar dock spel med massor av val. Tyvärr är här massor av val 😅. 76 spelare har det varit som max samtidigt på Steam. Det sålde nog inte bra 😅
För att det var "Woke" men jag gillar stridssystemet. Jag ogillar dock spel med massor av val. Tyvärr är här massor av val 😅. 76 spelare har det varit som max samtidigt på Steam. Det sålde nog inte bra 😅
Jag tänkte inte så mycket på woke-grejen, iså fall var inte Watch Dogs 2 nåt bättre. Också ett spel jag gillar. Jag njöt av atmosfären, många coola ställen man besöker och dialogen är underhållande. Spelet är lite som en lång road movie.
Jag tänkte inte så mycket på woke-grejen, iså fall var inte Watch Dogs 2 nåt bättre. Också ett spel jag gillar. Jag njöt av atmosfären, många coola ställen man besöker och dialogen är underhållande. Spelet är lite som en lång road movie.
Inte jag heller, men ser ganska många som gråter över att det var "Woke" de flesta har antagligen inte ens sett en bild från spelet.
Kör också det, väldigt bra spel helt klart. Otur med sparbuggen på PC bara. Tappade en timme innan jag fick reda på att man behövde pausa Onedrive eller riskera förlora progress. Kanske patchen fixar idag.
Jag brukar avinstallera onedrive direkt. Bara jobbigt att få varningar från appar ifall utrymmet börjar ta slut..
Nice försök, själv har jag försökt köra 2 gånger men aldrig kommit mer än runt 30timmar sen har jag tröttnat o blivit sugen på annat.
Nu funderar jag på om man ska försöka en 3e gång, köpa det till ps4 för 200spänn, hmm har de inte släppt någon upphottad version till ps5? :/
Du är som jag är med Witcher 3. Det har jag försökt spela tre gånger, två på xbox och sen var hela paktet superbilligt till ps5 (men det var kanske ps4versionen jag fick, minns inte.
Och det är ps4-versionen som gäller för rdr2. . Jag har spelat det ett par gånger innan så det är likso stort, tryggt och välkänt. Men det kräver ju sin tid men så länge man inte är en sån som måste sätta 100% så är det greppbart.
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.