I dag släpps den sista stora uppdateringen till Baldur's Gate 3

Robot
I dag släpps den sista stora uppdateringen till Baldur's Gate 3

Med 12 nya subklasser och split-screen på Xbox Series S.

#Baldurs-gate-3, #Larian

Medlem

kul! Då börjar det bli dags att knipa en fysisk utgåva till ps5 nu då när spelet är "färdigt"

Medlem

Kommer definitivt bli en åttonde genomspelning för att testa alla nya subklasserna, men får antagligen vänta lite på att moddarna lagats.

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Äntligen....
Dags för en första genomspelning
Det ska bli spännande

Medlem
Skrivet av Dragonflame:

Äntligen....
Dags för en första genomspelning
Det ska bli spännande

Verkligen! Köpte spelet på PC direkt när det släpptes i Early Access men har sedan dess inte spelat det. Så äger det på PC men med trophies på ps5 så är konsol en given platform! Skadar ju inte heller att PS5 deluxe edition är satans snygg hehe https://eu.merch.larian.com/en/products/baldur-s-gate-3-delux...

Medlem

Det ska mycket till för att jag ska välja bort Radiating Orb Light Cleric 🤭

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jag som precis började med min genomgång med 800+ mods

Medlem
Skrivet av DieZe:

kul! Då börjar det bli dags att knipa en fysisk utgåva till ps5 nu då när spelet är "färdigt"

Ja, helt sjukt, vad händer? Har velat köpa sen release men verkar ju fortfarande inte gå att köpa ”över disk” hos vanliga ÅF?

Medlem
Skrivet av noreason:

Jag som precis började med min genomgång med 800+ mods

Vilka mods är måsten?

Medlem
Skrivet av whoo:

Ja, helt sjukt, vad händer? Har velat köpa sen release men verkar ju fortfarande inte gå att köpa ”över disk” hos vanliga ÅF?

Jag kan ha fel här men jag tror inte spelet fick en fysisk utgåva utöver de Larian själva säljer Så helt klart dyrare men imo värt varje krona, sjukt snygg "bigbox" med massa extra krims krams som man kan stoppa rätt i gaming-hyllan.

Medlem

Argh! Jag vill börja spela igen men frågan är om man har tiden och orken.. Har dom fixat kameran än? Minns att när man gick ner i en grotta så blev det besvärligt men en mod gjorde allt enklare med free view etc

Medlem

Alla dessa nya subklasser som läggs till gör att det blir mer och mer överväldigande för mig som tänkt köra det i år… så många val…

Medlem

Kul! Dags för genomspelning 5 snart då, kanske en honor run

Medlem

Trevligt! Sugen att köra runda nr 2 men första tog mig över 160 timmar så jag är osäker om jag pallar. Måste rensa backloggen först iaf.

Medlem

Hexblade ftw!
Tråkigt att wotc skrämmde iväg larian hade suttit fint med lvl 20 expansion.

Några must-have mods? Vill inte ha nån overhaul eller så, mest QOL.

Releasehästryttare
Medlem

Jag vill bara gratulera dom som har effektiviserat sitt spelande så bra att dom över huvud taget har tid till modar. Själv så har jag bokat in (backlog sedan release) Baldursgate 3 i slutet av juli eller någon gång i augusti. När det största suget att spela Switch 2 har ebbat av en smula.

1
Skriv svar