Xbox Game Pass - April 2025 - Part 2

Dags för aprils andra omgång spel till Game Pass! Två spel ansluter direkt vid släpp den här gången; det baguette-doftande RPG't Clair Obscur: Expedition 33 och det lite gulligare Tempopo. Crime Scene Cleaner släpps till Xbox och gör det direkt på Game Pass. Även ABK-katalogen fylls på när Call of Duty: Modern Warfare II ansluter permanent som first party-spel. GTA V gör ännu en vända på tjänsten, den här gången även på PC med sin "enhanced version" vid sidan av den vanliga. I övrigt så blir det mer Svampbob med SpongeBob SquarePants: The Patrick Star Game, Ubisoft-mys med Far Cry 4 och Anno 1800, mörkt fiske med Dredge och så har vi Towerborne som ansluter i dess Game Preview (early access) skepnad.
Ett spel, Neon White, tar även klivet över till Standard-prenumerationen.
Edit: Som det ryktats om så släpptes The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered den här månaden, rakt in på GP idag (22/4)!
Lite nya perks finns också att plocka hem för Ultimate-prenumeranter, den här gången till Call of Duty: BLOPS 6 / Warzone, Naraka Bladepoint och Stumble Guys bland annat.
Första omgången den här månaden hittas här:
Xbox Game Pass - April 2025 - Part 1
Nya titlar:
Grand Theft Auto V (15 apr, konsol+PC+cloud)
SpongeBob SquarePants: The Patrick Star Game (16 apr, konsol+PC+cloud)
Crime Scene Cleaner (17 apr, Series X|S+PC+cloud)
Tempopo (17 apr, konsol+PC+cloud)
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered (22 apr, Series X|S+PC+cloud)
Clair Obscur: Expedition 33 (24 apr, Series X|S+PC+cloud)
Towerborne (29 apr, Series X|S+PC+cloud)
Far Cry 4 (30 apr, konsol+PC+cloud)
Anno 1800 (1 maj, Series X|S+PC+cloud)
Call of Duty: Modern Warfare II (1 maj, konsol+PC+cloud)
Dredge (6 maj, Series X|S+PC+cloud)
Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 30 april: Have a Nice Death, Kona II Brume, Sniper Elite 5, The Last Case of Benedict Fox, Thirsty Suitors, The Rewinder.
Jump in.
Men visst kan vi hoppas på en release av Oblivion också!
Det verkar onekligen så Återstår att se när det blir. Hype!
Jump in.
Jaså, de slänger in GTA 5 igen? Den var ju inte borta från Game Pass särskilt länge.
Det va väl ett tag sedan... Men jag är ganska säker på att det bara va till konsol förra gången. Nu släpptes det till PC också.
Jaså, de slänger in GTA 5 igen? Den var ju inte borta från Game Pass särskilt länge.
Alla 3 personer i världen som inte redan har gtav kan nu spela det via game pass, yipee
Ryker nog när GTA 6 släpps. Rätt grymma spel för övrigt dock.
Anno 1800 blir riktigt nice att spela på min nya 75" via cloud. Började köra lite GTAV igår igen på storbild!
Dredge är grymt också, overall en av de bättre månaderna på länge. Är redan klar med South of Midnight.
Microsoft har steppat upp känns det som.
Jag måste komma loss med GTAV. Känner mig helt avvikande från resten av världen när jag lägger ner spelet efter en stund, klarar inte bilkörningen riktigt…
Jag måste komma loss med GTAV. Känner mig helt avvikande från resten av världen när jag lägger ner spelet efter en stund, klarar inte bilkörningen riktigt…
Jag köpte faktiskt det på PS3 när det släpptes, sen uppgraderade jag det till ps4an och spelade ut det där.
Sen började jag sist det kom på gamepass men spelade aldrig ut det. Jag har dock inte kört något online utan gillar bara singelplayer.
1# FZ Troll
Den sista tiden har ju varit grymt bra för Xbox och nästa månad kommer ju självaste Doom Slayer tillbaka!
Man blir bra bortskämd nuförtiden, med feta släpp runt varje hörn!
Ja både spel från deras egna studios och tredjepartsspel som släppts direkt på Game Pass har varit ganska makalöst bra den senaste tiden.
Bara first party senaste halvåret:
Call of Duty: Black Ops 6
Microsoft Flight Simulator 2024
Indiana Jones and the Great Circle
Avowed
South of Midnight
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
DOOM: The Dark Ages
Jump in.
Ja både spel från deras egna studios och tredjepartsspel som släppts direkt på Game Pass har varit ganska makalöst bra den senaste tiden.
Bara first party senaste halvåret:
Call of Duty: Black Ops 6
Microsoft Flight Simulator 2024
Indiana Jones and the Great Circle
Avowed
South of Midnight
The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
DOOM: The Dark Ages
Det blir svårt o välja vilket man ska spela för dagen. Det bästa I-lands problemet haha.
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!