Lägger ni upp spel semester?
Som rubriken...
Planerar min semester redan lite ( brukar göra det till viss mån )
Beställt switch 2 mario bundle
Tänkt ge mig på Zelda skyward sword HD
Ska till retrospelsmässan så hoppas på jag kan plocka upp något där med.
Ska även försöka ta mig runt i södra Sverige försöka kika in i ett par affärer gaming grannar tipsat om genom åren i den mån dom har öppet.
Så gaming planerar ni nått?
För 20 år sedan kanske...
Dock brukar det bli en hel del backloggspelande under sommarmånaderna. Plockar alltid fram en retrokonsol inför sommaren och den brukar gå varm. Men det är inget som planeras i förväg.
Jag spelar väldigt sällan mellan Maj och Augusti. Brukar börja spela igen i slutet på Augusti när kvällarna blir mörkare då det av någon oförklarlig anledning känns bäst att spela när solen gått ner.
Sen så har man också mycket annat att göra ute när det är bra väder.
VR spel blir himla svettigt i pannan i sommarvärmen så det går bort också. Bättre att ha en fin backlogg att beta av under höst och vintermånaderna som är rätt trista annars.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Brukade göra, men nu var det ett bra tag sedan jag hade det suget. När FFXIV Heavensward kom tog jag en hel vecka ledigt. Stormblood och Shadowbringers blev det långhelger, torsdag-söndag.
Nuförtiden lirar jag i princip bara storydrivna singleplayerspel och känner ingen som helst releasepanik, jag spelar när jag känner för det.
H-How can she slap, kupo!?
Sist var 1999 när quake 3 arena släpptes.
Det var en bra prioritering.
Det kom aldrig något mera som gjorde det värt att repetera det tilltaget.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.