Lägger ni upp spel semester?

Medlem
Lägger ni upp spel semester?

Som rubriken...

Planerar min semester redan lite ( brukar göra det till viss mån )

Beställt switch 2 mario bundle
Tänkt ge mig på Zelda skyward sword HD

Ska till retrospelsmässan så hoppas på jag kan plocka upp något där med.

Ska även försöka ta mig runt i södra Sverige försöka kika in i ett par affärer gaming grannar tipsat om genom åren i den mån dom har öppet.

Så gaming planerar ni nått?

Medlem

Nope. Men det avtar väl lite på sommaren. Blir dock första sommaren där jag har bärbart, så kanske klämmer in en del ändå. Men oklart vad jag kommer spela

Medlem

Nej, det är massa annat som konserter o grejer man kommer syssla med i sommar

Medlem

Inte mer än att det blir mer spel under semestern än vanligt då man inte behöver slita sig upp piss-tidigt varje morgon för att knega hehe.

KoP
Medlem

Aldrig gjort. Kommer aldrig göra. Snarare att man kopplar ner sig under semestern. Bättre att ta tillvara på den korta sommar vi har här än att spela bort den.

Medlem

Intressant att folk verkar göra så himla mycket på sina semestrar att de inte hinner spela, speciellt med tanke på det usla vädret svensk sommar innebär. Själv tycker jag det finns gott om tillfällen att hinna med spel.

Medlem

Klart det blir en del spelande på semestern, särskilt om det är skitväder. 😁

Inget jag planerar dock. Huvudsaken är att jag varvar ned, sedan kommer spelen mera som en spontan grej när jag får feeling för det.

It's not a lake, it's an ocean

För 20 år sedan kanske...

Dock brukar det bli en hel del backloggspelande under sommarmånaderna. Plockar alltid fram en retrokonsol inför sommaren och den brukar gå varm. Men det är inget som planeras i förväg.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag spelar väldigt sällan mellan Maj och Augusti. Brukar börja spela igen i slutet på Augusti när kvällarna blir mörkare då det av någon oförklarlig anledning känns bäst att spela när solen gått ner.

Sen så har man också mycket annat att göra ute när det är bra väder.

VR spel blir himla svettigt i pannan i sommarvärmen så det går bort också. Bättre att ha en fin backlogg att beta av under höst och vintermånaderna som är rätt trista annars.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Releasehästryttare

Tror det va när Cyberpunk skulle släppas och så blev det försenat, många här som hade inbokad semester som då blev förstörd.

Medlem

Nope. Aldrig gjort, kommer aldrig göra

Medlem

Brukade göra, men nu var det ett bra tag sedan jag hade det suget. När FFXIV Heavensward kom tog jag en hel vecka ledigt. Stormblood och Shadowbringers blev det långhelger, torsdag-söndag.

Nuförtiden lirar jag i princip bara storydrivna singleplayerspel och känner ingen som helst releasepanik, jag spelar när jag känner för det.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Sist var 1999 när quake 3 arena släpptes.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Hade jag planerat min semester runt spel ( hade gärna gjort) så skulle min fru gett mig en sådan spark i baken ut ur huset och slängt datorn efter mig.

Nej. Men jag är så klart glad att jag utöver min lediga augusti även plockade ut två veckor i juni.

Medlem
Skrivet av magma:

Sist var 1999 när quake 3 arena släpptes.

Det var en bra prioritering.
Det kom aldrig något mera som gjorde det värt att repetera det tilltaget.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Blir ganska lite spel på semestern, men jag har alltid jour en av veckorna, så då blir det en del spelande.
Planerar vad jag ska spela gör jag dock aldrig.

Medlem

Har alltid gjort, kommer alltid göra. 😊

Medlem

Lirandet går definitivt ner under sommaren, men försöker sikta på att dra igenom något spel i alla fall på bärbart liggandes ute på altanen. I år lutar det åt något av Zelda-spelen till Nintendo DS.

Medlem

Är bortrest till föräldrar och svärföräldrar nästan alla semesterveckor varje år så blir för lite spelande tyvärr.

1
Skriv svar