Senaste spelet du klarade?

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Spelade också ut spelet i helgen. Jag ställde mig ofta frågan varför jag inte köpte spelet efter jag gillade demon så mycket. Riktigt bra spel.

Samma här. Det dröjde ju inte heller länge förrän det reades ut, men var väl för upptagen med annat för att ha köpt det tidigare.

OnT: Tog 242 stjärnor i Super Mario Galaxy (maxat det m a o). Förvånad över att det ännu inte hade helt fri kamera och det är ett väldigt stort störningsmoment. Men ändå riktigt jäkla bra spel.

Medlem

Lost Planet 3
https://store.steampowered.com/app/226720/LOST_PLANET_3/

Tog drygt 18 timmar, verkligen ett guldkorn jag missat jag gillade det jättemycket. Grafiken funkar än idag och musiken var variationsrik och bra.
Att vara i riggen hade en väldigt mysig känsla.

Det här var det första spelet i Lost Planet-serien jag spelat och jag kommer nog inte spela dom första två eftersom dom ska visst vara annorlunda mot det här och vara mer actioninriktade (jag har kollat lite youtubevideor av dom).

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Medlem

Några side mission kvar annars är jag klar med Star Wars Outlaws som jag spelat på PS5 PRO. Hade låga förväntningar men jag gillade det så det får 4av 5 i betyg.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Assassin Creed Shadow main missions Nu ska det finslipas i achievements på sidogrejer

Medlem

Split Fiction

Perfekt att spela med tjejen som tycker om spel men kanske inte är på samma nivå.
Oerhört varierande och roliga banor, som It takes two fast på en högre nivå. Enda jag har är att klaga på är lite av storyn och att det är lite för lätt (vilket samtidigt är bra).
Sista banan/världen är helt genialiskt i sin design och olikt nånting jag sett innan (förutom kanske ett visst spel).
Den är lätt värd 11/10.

9.5/10

Inaktiv

RiftBreaker väldigt kul spel med bas bygge och resurs samling och hords av fiender.

Klart 7/10 spel.

Medlem

Lirat ut syberia- the world before som var ett trevligt story spel. Det var mitt första syberia spel så jag vet inte riktigt hur de andra spelen är.

Medlem

The Legend of Zelda - Ocarina of Time

Underbart, kul, musikaliskt och otroligt daterade kontroller.

5/5

Medlem

Assassins creed shadow

8 av 10

Skönt att bli klar, masser annat som väntar på att spelas😀

Medlem

Dead Space (2008)
https://store.steampowered.com/app/17470/Dead_Space_2008/

Tog drygt 18 timmar, verkligen otroligt bra spel som jag väntat lite för länge för att börja spela... men grafiken ser ändå ganska fin ut för att vara från 2008.

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Medlem

South of midnight Tråkiga strider men ett mysigt spel i övrigt Fin design och intressant världsbygge 3,5/5

Medlem

Tales of Phantasia, tog över 50 timmar

Medlem

Fallout 4 inkl all dlc. Ca 200 timmar med massa sidoakiviteter.

Medlem

Last Of Us, 15 timmar tog det men grymt spel.

8/10

Medlem
Skrivet av Loxus:

Mass Effect 2 (LE). Vet inte hur många ggr nu.

...och nu trean också. Följde en modguide, förresten, kan jag rekommendera.
https://www.nexusmods.com/masseffectlegendaryedition/mods/112...

Medlem

Dragon Age: Veilguard 7/10

Tycker spelet får lite för mycket kritik, även om det har sina brister. Är själv lite kluven till hur jag ska se på det.

Givet budget och tid är resultatet svagt. Striderna är ganska repetetiva, pusslen rätt enkla, och allt är rätt förutsägbart. I princip alla uppdrag handlar om att göra något 3 gånger. Bossarna har tre faser osv osv.

Samtidigt är det ju inte dåligt heller. Det bara saknar det djupet man kanske hade förväntat sig av en så stor produktion.

Sen har ju vissa element av handlingen fått en del kritik, och det är väl lite vad det är. Folk kommer ju tycka både det ena och det andra. Själv nöjer jag mig nog med att konstatera att de elementen ligger i sidouppdrag så om man verkligen hatar "woke" så kan man spela huvudspelet, få det dåliga slutet och vara nöjd så. Lite som man redan gör med livet. *Badum tisch*

signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Medlem

The Bard’s Tale. Det var det roligaste spelet jag någonsin spelat. Monty Python i spelformat. Helt fantastiskt.

Medlem

Spelade originella Juni 2017, 8 år senare Remastered.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Klarade nyligen ut Lies of P, riktigt bra Souls-like! Funderar på att skriva en recension, men vi får se

Medlem

Spelade klart Animal Well igår kväll innan jag skulle sova. Jag var kritisk till en början för jag tyckte att det var oerhört rörigt. Men ju mer jag kom in i mekaniken och hur spelet fungerade desto mer gillade jag det. Riktigt bra plattformsäventyr.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Senaste spelen jag klarade av: Monster Hunter Wilds, Dead Space 3, Dead Space 2 och Avowed, i den ordningen.

Medlem

Alan Wake, kul spel.

Medlem

Last of us 2, bättre än 1an men skulle ändå önska fler öppna miljöer och en quicktime event boss är hemsk.. ca 26h

Medlem

Bayonetta 3

Ja vad säger man, vissa helt galna och episka bossfighter.
Mindes knappt något av de 2 tidigare spelen som jag spelade på WiiU, så storyn hade jag 0 koll på.

Kunde inte låta bli o tänka på och önskade att jag hade spelade spelet tidigare så det hade vart lättare att svälja den ibland extremt dåliga grafiken. Gillade överlag inte heller dessa "challenge rum" eller den andra karaktären viola man får spela.

Men annars va det väl ett "okej" spel, ger det nog 3 av 5

Medlem

No more Heroes 3

Medlem

Amnesia: the dark descent. Inte så läskigt som jag väntat mig, särskilt för att vara ett skräckspel, men ändå obehagligt på sina ställen. Lagom långt, ca 12h. Allt som allt en stark trea i betyg.

Medlem

Tomb Raider 3 remastered. Körde igenom 1-3 på raken och älskade alla. Spelade orginalen som en hakning på mellanstadiet och kan rekommendera dom varmt för alla som är nostalgiska. Däremot körde jag alla på rad och blev lite utbränd framåt slutet på trean. Rekommenderar uppehåll mellan varje spel för att göra dom rättvisa.

Medlem
Skrivet av multijuice:

Tomb Raider 3 remastered. Körde igenom 1-3 på raken och älskade alla. Spelade orginalen som en hakning på mellanstadiet och kan rekommendera dom varmt för alla som är nostalgiska. Däremot körde jag alla på rad och blev lite utbränd framåt slutet på trean. Rekommenderar uppehåll mellan varje spel för att göra dom rättvisa.

Tomb Raider är tidernas bästa äventyr.

Spelade igenom Mafia II(X360-versionen) då det aldrig blev av när det släpptes men måste säga att jag är glad att det äntligen blev av då jag verkligen tyckte om det från början till slut.

Betyg: 9 av 10

Skriv svar