Diskutera – Hur mycket kostar ditt headset?
https://www.eposaudio.com/en/us/gaming
Tyvärr har även EPOS lagt ner gaming delen.
Trist! Då får man köpa ett par Sennheiser lurar i HD serien när det är dags att byta och en bordsmikrofon För min del så är 95% av all speltid utan behovet av mikrofon som det är idag.
Använder DT 770 som hörlurar och en Blue Snowball ICE mic.
Betalade drygt 1900kr för mina hörlurar och micen var nog 400 eller 500 för ett par år sedan. Vet att den var lite billigare på någon rea.
R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 34" UW QD-OLED 34M2C6500 + 27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
Vad är ett headset? Hörlurar med mikrofon?
I så fall inget, men mina "headphones" är Sennheiser HD 650, mitt andra par. Drivs med en Rode AI-1 DAC. Har också en väldigt outnyttjad rode mikrofon..tror den fungerar bra men har aldrig avänt den förutom för att mica upp gitarrförstärkare.. Första HD650 paret höll cirka 15år. Det som till slut tog kol på dem var nog att jag alltid somnade med dem på.. En gång bortskämd med dess ljud "you can never go back"
Prata när man spelar? Nej tack. Inte min typ av spel.
9070 XT
9800X3D
Använder ett par Sennheiser 490 Pro idag, kostade strax under 5000:-.
Är sugen på dessa, är en fan av Sennheiser och älskar mina HD 650.
Det värsta med Sennheiser är deras förvirrande "naming scheme"..
Såg en YT video för ett tag sedan där de gick igenom alla Sennheisers lurar och i princip ingenting var enligt rådande logik...lol
9070 XT
9800X3D
Är sugen på dessa, är en fan av Sennheiser och älskar mina HD 650.
Det värsta med Sennheiser är deras förvirrande "naming scheme"..
Såg en YT video för ett tag sedan där de gick igenom alla Sennheisers lurar och i princip ingenting var enligt rådande logik...lol
Båda är suveräna imo, bra komplettering till varandra! Måste erkänna att mina 650 används mer än 490 dock.
Jotack, Senn's byggkvalité i allt över 500-serien är klassledande, svårt att inte vara en fanboy där, haha.
Och ja haha, jag har sett den viden du tänker på. Var gormigt innan 620S men efter det?

Båda är suveräna imo, bra komplettering till varandra! Måste erkänna att mina 650 används mer än 490 dock.
Jotack, Senn's byggkvalité i allt över 500-serien är klassledande, svårt att inte vara en fanboy där, haha.
Och ja haha, jag har sett den viden du tänker på. Var gormigt innan 620S men efter det?
https://i.imgur.com/A4uNm5j.jpeg
Ja det är nog den lol
Så om du var tvungen att välja skulle det bli 650 eller 490?
9070 XT
9800X3D
Ja det är nog den lol
Till och med nu när jag är emellan riktigt bra lurar så sitter jag på ett par budget Sennheiser- 599. Står inte ut med slutna lurar dock men är man fanboy så är man..
EDIT: 599 räknas tydligen som öppna lurar, jag skulle ju inte riktigt hålla med.. Halvöppna möjligen, inte öppna som i HD 650.
9070 XT
9800X3D
Vann mina på ett gamejam, men skulle jag köpt de i butiken så hade de gått 3-4000. Van ett par SteelSeries Arctis Nova Pro.
Wow, grattis!
9070 XT
9800X3D
Att allt över 600 betyder kvalitet eller high end ? Jag har ju 599'or är det är ett hån då - just one point away....lol?
Hur som helst måste skaffa ett nytt par HD 650 då de inte ens går att jämföra med mina nuvarande 599
599 är inte dåliga för vad de kostar men går så klart inte att jämföra med enheter som kostar det tredubbla eller mer. Om det är värt det är upp till var och en, för mig är det det. Du kan nästan räkna ut min ålder när jag slitit ut två par HD650 och är på väg till det tredje...;)
9070 XT
9800X3D
Ja det är nog den lol
650 är det bästa köp jag gjort på hörlursfronten. Hade jag blivit tvungen att välja en av mina lurar (X2HR, Ananda Stealth V2, LCD-2 FT-1 och 490) hade jag valt 650.
650 är det bästa köp jag gjort på hörlursfronten. Hade jag blivit tvungen att välja en av mina lurar (X2HR, Ananda Stealth V2, LCD-2 FT-1 och 490) hade jag valt 650.
Också ägt X2HR de var kul på sitt sätt, kul ljud profil om ej ärlig, men om du inte behöver referensljud ok, dålig byggkvalitet.
Kul att höra att du också är såld på HD650! Jag har aldrig trivts bättre med några lurar heller än dem. Inte provat alla men har svårt att se att det finns många lurar med det ljudet, separationen, komforten.. Sämsta med dem var kablarna som jag fick byta kanske 3ggr per år. Men det var det värt, inte jättedyrt.
Har mitt sista par liggandes här, undrar om det går att reparera..
9070 XT
9800X3D
Ser att de finns för 3K här, bra pris faktiskt.
https://www.scandinavianphoto.se/sennheiser/hd-650-1051311?ga...
9070 XT
9800X3D
Kan bli tufft då varken Sennheiser eller Epos tillverkar det längre eller gaming headset alls vad jag kommer ihåg tror de säljer ut gammalt bara om man kan hitta ett till ok pris.
Ajdå. Då får jag nog köpa något annat till barnen så jag får ha kvar lurarna hela.
Beyerdynamic DT 1990 PRO MKII är mina go too, men har också Beyerdynamic DT 770 pro x limited edition samt Beyerdynamic DT 1770 Pro 2
Beyerdynamic DT 1770 Pro 2 - 4500kr
Beyerdynamic DT 770 pro x limited edition - 2000kr
Beyerdynamic DT 1990 PRO MKII - 6000kr
Mina Audeze Maxwell är i hyllan och dammar.
Har ett par Plantronics RIG 800 som jag har för mig att jag köpte på rekommendation för under tusenlappen. Haft dem i flera år och är fortfarande rätt nöjd med dem...bra ljud, tydlig surround i spel, riktigt lätta och håller öronen svala. Tror dessvärre inte att tillverkaren finns kvar, vilket är trist ifall man vill hitta drivers eller kpöpa reservdelar...inte så att det alltid finns ändå.
Enda irritationsmomentet jag har med dem är det förbannade PU-"lädret" som är det första som börjar flaga på dem, och allt annat som använder skiten. Tyvärr verkar det var världens populäraste material eftersom det finns nästan över allt. Första gången jag hittade små svarta flagor på skrivbordet var när handlovs stödet på mitt Razer Blackwidow började lösas upp.
Ska det vara så svårt att bara tillverka sakerna i tyg istället? Nästa gången jag köper headset för spel eller mobil så kommer jag aktivt välja bort allt som använder det.
Audeze Maxwell. Trådat ljud i trådlösa lurar, kunde lägga bort mina Beyerdynamic DT990.. Maken till ljud alltså.
Hmm intressant! är de verkligen så bra är extra känslig för latency och använder ju hellre min rode dac interace än inbyggda ljudgrejorna.
9070 XT
9800X3D