Aliens vs Predator-demo släppt

Medlem

Egentligen, varför inte bara fixxa ett ordentligt demo direkt innan man släpper det, . Testa det och få undanröjd buggar innan man släpper ett demo, att släppa det såhär till pc är helt oförståndligt för mig.
Stress act nr 1.

Sen så vill jag köra DM så kan jag ha lika kul i bomberman
Sjukt besviken hur detta demot var. Och mfl garanterat är.
Inte den bästa marknadsföringen. *RIP* AvP .

Medlem

Kom in i demon nu och spelade som alien (hittade inte något sätt att byta "klass" inne i matchen). Kontrollerna var lite luddiga och sega, men annars var det fantastiskt jäkla roligt. Ett givet köp.

Medlem

pussyfied


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Var riktigt kul som marine iallafall, men helvete vad klen ficklampan är...

Medlem

Måste faktiskt gå emot alla negativa kommentarer om gameplayet. Väntetiden på att komma in i ett game är skit, ja, men när man väl får börja spela och har lärt sig lite blev det genast mycket roligare. Det är inte segt att spela som alien imo, gäller att sprinta vid rätt ögonblick och köra lite hit'n runs. Marinens pulserifle låter och känns som en pulserifle ska, dvs näst intill noll rekyl. Vill man ha lite tyngre vapen funkar ju shotgun eller smartgun som bra alternativ. Vad gäller närstridssystemet med "e"-knappen så måste man komma bakifrån för att ha en chans att få in det och medans animationen spelas är man extremt utsatt, alltså inte särskilt overpowered. Har kört för lite predator för att kunna säga så mycket om det men det är coolt när dom dyker upp ur tomma intet och dödar en, jägare som dom är.
Jag tror inte att de som köper slutprodukten kommer bli besvikna, demot visar bara en liten del.

Medlem

Jo det är synd att folk tror denna demo representerar fullversionen, det är redan sagt att denna demo är en gammal E3 2009 demo, alltså 10 månader gammal.

Medans fullversionen kommer ha det som få konsolport spel har.
Dedicated servers and Server browserlist kommer att finnas, plus massa bugfixes och annat.

Så snälla tyst på eran gnäll att ni avbokar spelet pga denna beta demo.

Medlem
Medlem
Skrivet av LinkMandos:

Jo det är synd att folk tror denna demo representerar fullversionen, det är redan sagt att denna demo är en gammal E3 2009 demo, alltså 10 månader gammal.

Medans fullversionen kommer ha det som få konsolport spel har.
Dedicated servers and Server browserlist kommer att finnas, plus massa bugfixes och annat.

Så snälla tyst på eran gnäll att ni avbokar spelet pga denna beta demo.

Hur kan man ens släppa ett sånt här demo 2 veckor innan realese ? Förstår inte ens hur dom tänker.
Visst matchmacking och sånt försvinner. Yippi för deddi servers. Men kommer gameplayet fortfarande vara detsamma.

Medlem
Skrivet av Naida:
Skrivet av LinkMandos:

Jo det är synd att folk tror denna demo representerar fullversionen, det är redan sagt att denna demo är en gammal E3 2009 demo, alltså 10 månader gammal.

Medans fullversionen kommer ha det som få konsolport spel har.
Dedicated servers and Server browserlist kommer att finnas, plus massa bugfixes och annat.

Så snälla tyst på eran gnäll att ni avbokar spelet pga denna beta demo.

Hur kan man ens släppa ett sånt här demo 2 veckor innan realese ? Förstår inte ens hur dom tänker.
Visst matchmacking och sånt försvinner. Yippi för deddi servers. Men kommer gameplayet fortfarande vara detsamma.

Kanske för att dom var så lata att dom inte orkade göra en ny final build demo? Vetefan, fattar inte heller. Tänk dig 10 månader extra att jobba med spelet, såklart kommer att gameplay vara samma men mycket bugfixes and balancing.

Medlem

Synd, hade kunnat bli något, det här. Istället blir vi matade ännu en hypead konsolportning baserad på en serie som en gång i tiden betydde kvalitet.

Ska inte säga något om matchmakingen, vi vet alla redan att den är hemsk, men resten av spelet var en besvikelse. Allt från meny till interface och rörelse skrek konsol, och i lobbyn i de spelen jag kom in på så tjöt 5 mikrofoner till en sammanlagd decibel på runt 130. Även min tjöt, och det fanns ingen knapp från att sluta sända, så jag fick rycka ur mikrofonen.

Inne i spelet har jag nog aldrig varit så förvirrad som jag var. Blev Predator, hade ingen aning om att man kunde byta. Blev tokägd till en början, tills jag började lära mig hur kontrollerna och vapnen fungerade. Slutade på fjärdeplats av 8.

Nästa game testade jag marine. Lätt den hårdaste klassen. Allt dör av ditt första vapen så bry dig inte om att plocka upp något annat, förutom om du lyckas hitta smartgunnen. Hamnade på andraplats.

Aliens var bara att spamma E hela tiden så dog allt. Ungefär som predator alltså. Ingen vidare skillfaktor där inte. Hamnade på andraplats igen.

Nu var detta ju deathmatch. Ett väldigt konstigt val för att visa upp detta spel. Var så förvirrande att som marine skjuta andra marines, men visst. Tror att de andra spellägena kan vara roligare, men jag kan inte få bort smaken av konsolportning.

Singleplayer är kanske spelvärt. Är trots allt väldigt svältfödd på AvP-spel, men då är det bättre att tanka detta illegalt. Känns inte värt att lägga ner sina pengar på det här som det är nu.

Medlem

Tankade ner demot från steam idag för jag såg verkligen fram emot att prova nu när dem hade tänkt o köra med DX11. tyvärr så visade det sig att demot dem har släppt är programmerad med DX9 så redan där sjönk mina förhoppningar.
Demot i sig är inte mycket att hänga i granen då det tar minst 10 minuter att komma in i en deatchmatch och då är även servrarna laggiga och mappen är fruktansvärt tråkig.

såååå ska man köpa spelet sen efter en genomkörare av demot ?
det är frågan ...

Medlem

Wow snacka om SKITSPEL. INGEN kännsla alls i Aliens, går ju knapp att styra i strid. Fult som stryk.. Ush kommer ALDRIG köpa detta iaf. Gud vad besviken jag är. Alla videos verkade ju så balla :/

Medlem

Tips släng på Auto-Transition grejset, har dock inte provat det själv ännu men på avpgalaxys forum är det flertal som nämnt att det blir mycket enklare och bättre att spela som ALIEN!


signatur

FUBAR

Medlem

1. Är detta samma utvecklare som gjorde tidigare AVP spel?, isåfall hur har de lyckats göra ett spel som inte ens känns som ett AVP spel?

2. Om detta är en demo som är 10 månader gammal, VARFÖR släpper de den nu, och i detta skick?! demons uppgift är väl att visa en del av det färdiga spelet, ifall man är osäker till ett köp....

Och sen slänger de upp detta demo? de verkar inte vilja att folk ska köpa deras spel.

Nä jag hoppas verkligen att detta är ett 10 månader gammalt demo, och att de fått in lite känsla i spelet sen den tiden.

Medlem

Nån annan med 5870 som får lite konstiga grafikbuggar?

Bilden blir underscannad och en del av bilden blir ihoptryckt så lite av bilden försvinner och på andra delar blir visar den dubbelt en bit. Tex så fattas det bokstäver i texten på vissa ställen och en del är dubbla. Svårt att förklara, kan man ta screenshots?

Medlem

Shit vilket crapdemo, avbokar genast!


signatur

Meep!

Medlem

Hahaha, vilket skitspel, hade inte spelat det om det var gratis och de vill ha 500kr för det?

Medlem

tyckte fan nästan bad company 2 betan var roligare, och det är en beta med prestanda som suger, och buggar å annat skoj.

Inaktiv

Hur ska man bära sig åt för att komma in på en server?

Medlem
Skrivet av anon_19389:

Hur ska man bära sig åt för att komma in på en server?

blir lättare om du redan ingår i en grupp med folk.

Also, tyckte det känns lite för hafsigt och stelt. Inget mjukt gameplay. Dock blev det genast roligare att köra lite TDM med vettigt folk. Stay frosty!

Medlem

Ett givet köp , co-op med polarna och slakta aliens.

Medlem

Tycker det var riktigt sweet, grymt kul att köra som alien. Gillar hur man siktar på tak/vägg för att hoppa dit och direkt börja klättra där, sprintar du ner i en korridor så kan du ta dig fram sjukt smidigt på det sättet.. väldigt alienigt och awesome Det som förstörde allting var hela matchmaking grejen, varje gång jag spelat har det varit på en laggig server, vilket fått spray'n'pray och kötta melee i närstrid att funka bäst.. trophy-kill grejen funkade inge vidare när fiender warpade runt..

Men eftersom det inte kommer vara ett problem i fulla spelet så kan det nog bli riktigt grymt

Medlem

Kommer ihåg när AvP 1 demona kom ut, 3 olika demos för de olika klasserna. Jag tyckte de var skitdåliga, speciellt kontrollen. Men när väl spelet släpptes var det riktigt bra. Så man vet aldrig.

Medlem

Var riktigt taggad på ett nytt avp, fast det här gick inte att spela. :/

Medlem

har lyckats lira några matcher nu, saknar en "hopp-attack" funktion som i tvåan, å andra sidan är det så jävla svårt att aima som marine medans alla rantar runt med 130 i ping så det slutar tillfredställande. det gäller att inte möta nån med vapen heads on och speciellt inte på golvet (som alien givetvis), springer man upp i tak och väggar så har dom inte en chans, hög underhållningsfaktor.
Tyckte att aliens kände lite slött och osmidigt i början men ju mer man får grepp om sprint tekniken och att man ALLTID ska ha fästa mot underlaget och inte ramla utför några kanter så går det undan, osmidigheten verkar också komma ifrån att man numera inte är ett flytande huvud som springer omkring utan man måste ta hänsyn till sin fysiska begränsning, tänk dig att du irl står på alla fyra i en dörröppning och försöker snurra runt, nånting kommer ta i i dörrkarmen och det är lite så det känns i spelet.
sen så verkade attackerna lida hårt av lagg och packetloss, känns jävligt random när man väl får in en "svansträff" och nån dör men lite träning och låg ping så är det fixat.
på tal om träning, nån som har refererat över att det kan ta tid att lära sig ett spel som är balanserat för 3 helt olika raser? knappast så att allt känns i alla andra spel de första dagarna man lirar AvP, vilket är motsatsen till konsol (no offense) och deras portningar.
ska ge det en chans när fullversionen kommer.

Medlem

Själv tyckte jag det flöt på rätt bra. Deathmatch suger dock, jag hatar att behöva slåss mot aliens som alien, och detsamma med alla andra raserna. Demot suger, men spelmässigt blev jag inte besviken.

Medlem

Ganska coolt att lira som alien. Snyggt när man ser händerna liksom ta och röra sig över den yta man springer på. Men gillar inte riktigt närstrids systemet. Man hoppar på någon i ryggen och den vänds liksom automatiskt på nått sätt, sen blir det "sten sax påse" över det hela. Predatorn hade 100x mer känsla i AVP 1, zoomljudet, bättre vapen osv...

Tveksam till att detta är en 10 månader gammal build. Finns ju liksom inte på kartan att släppa något sådant, tycker jag.

Sög att spela på PC, svårt fall av konsolitis, men på 360 var det faktiskt ganska kul. Jag skulle säkert uppskattat det ännu mer om det inte var dm.


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Trist att spelet inte har någon känsla från någon av föregångarna... Konsolskräp

Medlem

Spelat några matcher och tyckte att det var rätt uselt. Endast spelat marine då jag hamnat i lobbies med folk som känner varandra, och antagligen vet hur dom byter ras etc när dom ställer in ratio och annat.

Alldeles för svårt att sikta och skjuta på något som rör sig. Skum fördröjning (antagligen lagg) när jag försökte skjuta, det var märkbart. Det kändes väldigt konsoligt... Att inte ens kunna ducka som marine var udda.

Jag kan inte sätta mitt finger på det men det kändes VÄLDIGT stelt. Kass konsolport? Det verkar så. Imorgon ska jag försöka spela som alien och predator, men som det ser ut nu är det uselt.

Skriv svar