Därför blev det ingen Baldur's Gate 3-expansion: "Ingen passion"
Lättare pengar på ett nytt lir än att göra en svår expansion där alla blir för starka med mer level kanske är det riktiga svaret
Kan ju tröttna med, man måste ju inte sitta och göra samma sak om och om igen i tvåhundra år.
Lättare pengar är det ju verkligen inte att göra ett helt nytt spel än en expansion till ett spel som sålt så bra, en expansion som troligen skulle sälja kopiöst bra.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Hade väldigt gärna sett en expansion från Larian, men inte om passionen försvann efter att de var färdiga med trean. Även några av röstskådespelarna var sugna, vet jag.
Däremot känns detta som en gammal nyhet, det skrevs väl samma för något år sedan?
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
En expansion är ju mer lämpligt för en annan studio, om Larian nu ska bygga två nya spel (vilket jag tycker var rätt val!) eftersom att de inte behöver göra om allt från början. Tycker dock att spelet klarar sig utmärkt utan en expansion, dom senaste uppdateringarna gör en omspelning värt igen.
Kan ju tröttna med, man måste ju inte sitta och göra samma sak om och om igen i tvåhundra år.
Lättare pengar är det ju verkligen inte att göra ett helt nytt spel än en expansion till ett spel som sålt så bra, en expansion som troligen skulle sälja kopiöst bra.
Aja, jag säger bara att "vill inte" troligtvis är inkorrekt anledning, det är alltid pengar.
Aja, jag säger bara att "vill inte" troligtvis är inkorrekt anledning, det är alltid pengar.
Ja, jag håller delvis med, troligen känner de att de inte måste, just eftersom de tjänat tillräckligt redan, så bra att de nu kan göra två spel samtidigt som det talades om i någon annan nyhet.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Larian är spelvärldens sundaste och bästa spelföretag just nu!
Med det sagt så är BG2 ett av mina absoluta favvospel genom alla tider och jag tyckte 3:an var briljant också så självklart hade jag gärna sett att dom gjorde en expansion eller 4:a. Svårt att tänka mig att den skulle blivit dålig även om dom inte gav 100%.
Men bara sjukt glad att vi överhuvudtaget fick ett BG3 och att det var så bra som det var! Trodde aldrig att det skulle hända och var nöjd med substitut som Pillars och Divinity.
Och självklart, ser ju hellre ett nytt projekt som dom själva älskar, blir ju alltid bättre då.
Även några av röstskådespelarna var sugna, vet jag.
Inte så konstigt, de blev ju superstars över en natt när spelet släpptes.
Däremot känns detta som en gammal nyhet, det skrevs väl samma för något år sedan?
Att det inte skulle komma något är en gammal nyhet, men det va nyligen som Swen svarade på frågan "Why isn't Larian in the DLC business".
Det handlar säkert om pengar. Men förmodligen på andra hållet som Hipshot skriver. Nu har dom förmodligen ett rejält överskott av pengar och behöver inte göra ett DLC som dom egentligen inte är sugna på för att dryga ut kassa och finansiera nästa projekt.
Oavsett tycker jag att det är roligt när studios kan göra spel som dom är passionerade att skapa.
PSN: OAKTHYR
Hade väldigt gärna sett en expansion från Larian, men inte om passionen försvann efter att de var färdiga med trean. Även några av röstskådespelarna var sugna, vet jag.
Bra att de följer upp om det. Efter ett par år kan ju suget vakna igen. Fråga gärna igen om ett år.