Rykte: Tre nya Xbox-kontroller under utveckling
Xbox-kontrollen är ju perfektion!
Förutom möjligtvis force feedbacken, så fixar dom den likt Playstation-kontrollen, så är den king igen!
En "elite" ligger väl ändå runt 2-2500 kr, jag vill inte veta vad 1337-kontrollen kommer kosta, 3000 kr?
Nja, perfektion skulle jag inte kalla det. Knappar som ibland inte registrerar tryck för att man inte trycker på rätt sätt kan vara väldigt irriterande. Hoppas dom får ordning på det med dom nya.
Xbox-kontrollen är ju perfektion!
Förutom möjligtvis force feedbacken, så fixar dom den likt Playstation-kontrollen, så är den king igen!
En "elite" ligger väl ändå runt 2-2500 kr, jag vill inte veta vad 1337-kontrollen kommer kosta, 3000 kr?
Designen är bra. Men jag har aldrig haft så mycket besvär med handkontroller som jag haft med Xbox-kontrollerna till Series X. Den som följde med konsolen bara driftar och knappar fastnar. Elite 2-kontrollen som jag beställde på Design Lab fungerade felfritt tills en dag då L1 fastnade. Går inte att rubba. Elite 1-kontrollen lossnar gummit från. Jag hade aldrig dessa problem med kontrollerna till Xbox, Xbox 360 och Xbox One.
Med tanke på att företag som 8bitdo släpper kontroller med samma funtioner eller tom mer än dessa svindyra elitkontroller för en bråkdel av priset och samtidigt utför bättre kvalitetskontroll så håller jag mig borta. Haft tre elitkontroller, V1 funkade bra tills RB knappen gick av, vanligt fel tydligen. V2 kom med fel på facebuttons direkt ur lådan, de registrerade inte tryckningar. Använt min 8bitdo Ultimate några år och inga problem alls. De har släppt en ny modell nu med ännu fler knappar och funktioner som elitkontrollerna saknar, för 600 spänn. Valuta för pengarna.
De kan gärna göra en variant med symmetriska spakar så att Xbox får en bekväm kontroll för första gången sedan Duke.
Tycker tvärtom hatar sonys spak placering sedan de kom med spakarna föredrar xbox alla dagar i veckan, avskydde även duken när man fick med den till första xboxen kanske hade jag för små händer då den var obekvämt stor.
Men kul med nya handkontroller från MS hoppas på en större teknikutveckling den här gången än lite usb-c, geometri och textur.
The Owls Are Not What They Seem
Har både Xbox och PS5 och PS5ans kontroll är helt överlägsen enligt mig med haptic feedback och styrplattan, vibrationer känns bra också.
Xbox kontrollen känns som en kontroll man får när man köper en radiostyrd leksak på Jula för 499kr med sitt knarrande i plasten och totalt värdelösa vibrations motor som känns som att det sitter en eltandborste inne i den, dessutom utan haptic feedback och vanliga batterier bakom en batterilucka som snabbt blir glapp eller går sönder.
Visst man kan köpa till laddningsbara batterier och det är ingen som gnäller på, men på detta PC/Xbox forum gnäller man hellre 100000gr mer på att man måste köpa ett stativ till en PS5 PRO för att ställa den vertikalt, typ halva priset för tredjepart jämfört med laddningsbara batterier och laddare till Xbox 😂.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Så länge de inte nyttjar HE/TMR i spakarna så är det ointressant. Mitt sikte är just nu inställt på Gamesir G7 Pro som ska släppas nån gång i maj.
Har du sett nya 8bitdo Ultimate 2 till PC? Den har många av funktionerna.
Har du sett nya 8bitdo Ultimate 2 till PC? Den har många av funktionerna.
Ooh, den såg inte alls fel ut! Tack för tipset, får jämföra lite. Sjukt ändå hur mycket man får för pengarna jämfört med de officiella - Nintendo ska ju för fan ha över en tusenlapp för en sketen Switch 2 Pro Controller och Duslsense är inte långt bakom nuförtiden.
Real yakuza use a gamepad.
Designen är bra. Men jag har aldrig haft så mycket besvär med handkontroller som jag haft med Xbox-kontrollerna till Series X. Den som följde med konsolen bara driftar och knappar fastnar. Elite 2-kontrollen som jag beställde på Design Lab fungerade felfritt tills en dag då L1 fastnade. Går inte att rubba. Elite 1-kontrollen lossnar gummit från. Jag hade aldrig dessa problem med kontrollerna till Xbox, Xbox 360 och Xbox One.
Elite 1,gummi grejen hände mig. så nu ligger den i klädkammaren tillsammans med sina gummi grejer.. Inte haft något problem med xbox series x kontrollen i form av drift men RB bråkar och registrerar inte tryck om man inte gör det stenhårt och på "rätt" sätt. Så nu kör jag min Xbox One Gears edition kontroll. 😔
Beställde just nu en sån här kontroll. får hoppas att man har tur med den 😸

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Ooh, den såg inte alls fel ut! Tack för tipset, får jämföra lite. Sjukt ändå hur mycket man får för pengarna jämfört med de officiella - Nintendo ska ju för fan ha över en tusenlapp för en sketen Switch 2 Pro Controller och Duslsense är inte långt bakom nuförtiden.
Ja, 100%. Har haft den förra Ultimate modellen i ett par år och den funkar utan problem ännu. Ultimate 2 har alla de funktionerna och ännu mer funktioner som saknas på elitekontrollerna MS, Sony och Nintendo säljer och för bara 600kr. Switch versionen är kompatibel med både Pc och Switch, möjligtvis Switch 2 med om äldre tillbehör funkar på den.