Hög Switch 2-efterfrågan men större utbud än senast, enligt återförsäljare

Robot
Hög Switch 2-efterfrågan men större utbud än senast, enligt återförsäljare

Förhoppningsvis färre scalpers än vid PS5 och Xbox Series.

#nintendo, #sweclockers, #switch-2

När Switchen lanserades var det inga problem att gå in och handla en samma dag på Elgiganten. Så om tillgången är högre nu och det ändå riskerar att ta slut, så får vi anta att det blir en riktigt lyckad lansering för Nintendo. Vi får se om intresset håller i sig, och om de faktiskt lyckas följa upp med ytterligare en succé den här gången.

Medlem

Tror inte det kommer dröja länge innan svenska återförsäljare dumpar en tusenlapp av överpriset. Vid release så finns det alltid de som köper saker vad det än kostar, men många väljer också att importera, och för att lyckas sälja till de som vägrar betala överpris och inte vill/kan importera så kommer de bli tvingade att sänka priset.

Redaktör
Skrivet av Bojkott:

Tror inte det kommer dröja länge innan svenska återförsäljare dumpar en tusenlapp av överpriset. Vid release så finns det alltid de som köper saker vad det än kostar, men många väljer också att importera, och för att lyckas sälja till de som vägrar betala överpris och inte vill/kan importera så kommer de bli tvingade att sänka priset.

Kraftigt lägre pris via enkel import kan nog bli en faktor att räkna med. Men prissänkning kan ju hänga på hur mycket vinst butikerna gör på konsolerna: om de har tighta marginaler (läs: om de fått köpa dyrt av Bergsala) blir det svårt att sänka om man inte har råd att gå minus.

signatur
Medlem

Hoppas den där anmälan till konkurrensverket kommer ha en inverkan på priset i framtiden.

Medlem

Dom får ta och justera de svenska priserna om dom ska förvänta sig att jag ska ta att köpa en konsoll inrikes

Men blir troligen från tyska amazon.

fuck 'em

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Nytt 3d Mario har nog hunnit släppas lagom till konsolen kanske gått ner tillräckligt i pris (typ 1000 kr?)

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Spelbutiken.se har tydligen sänkt Switch 2+MK World med 500 kr.

Medlem

Funderar faktiskt på om jag ska avboka mitt ex från Webhallen. Kanske man kan sälja det dyrt till någon jävel. 7,5k för att spela Mario Kart börjar kännas lite väl.

Medlem

nej, jag köper ettan istället. Bättre för mig att göra det. Men lycka till alla som ska köpa tvåan. Ni lär få kul. Säkerligen.

signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Releasehästryttare
Skrivet av krislevin:

nej, jag köper ettan istället. Bättre för mig att göra det. Men lycka till alla som ska köpa tvåan. Ni lär få kul. Säkerligen.

Är man okej med en begagnad så lär några sälja 1an billigt inom 2 månader.

Medlem

Förstår ärligt talat inte varför någon köper konsolen i Sverige. Amazon har typ världens bästa logistiksystem och är väldigt smidiga att ha att göra med om något strular. Att då hellre betala 1500 kr mer för att köpa från en svensk återförsäljare, varför?

Medlem
Skrivet av nicbex:

Förstår ärligt talat inte varför någon köper konsolen i Sverige. Amazon har typ världens bästa logistiksystem och är väldigt smidiga att ha att göra med om något strular. Att då hellre betala 1500 kr mer för att köpa från en svensk återförsäljare, varför?

Enkelt. För att gemene man vet inte bättre. Tro inte att alla är som de du träffar på forum det är dom 2% eller nått...

I många år kunde man ju köpa extremt billiga saker från kina (med gratis frakt, ingen moms eller tull) och sälja till extrema överpriser på te.x Tradera, om man ville och hade tid osv...

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Enkelt. För att gemene man vet inte bättre. Tro inte att alla är som de du träffar på forum det är dom 2% eller nått...

I många år kunde man ju köpa extremt billiga saker från kina (med gratis frakt, ingen moms eller tull) och sälja till extrema överpriser på te.x Tradera, om man ville och hade tid osv...

Det där är rätt roligt, folk gnäller så mycket på Kina och att det är ett hemskt land med diktatur osv men har samtidigt inga problem med att köpa billigt skit som inte håller därifrån.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Hoppas den där anmälan till konkurrensverket kommer ha en inverkan på priset i framtiden.

Får hoppas, priset är ju den dubbla jämfört med Japan.

Medlem

Det har hade jag missat om varför priset är så dyrt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direk...

Ett 80-tal anmälningar gällande spelkonsolen Nintendo Switch har gjorts till Konsumentverket sedan mitten av april, rapporterar nyhetsbyrån Siren. Anmälningarna gäller att företaget Bergsala har ensamrätt på importen av Nintendo-produkter till Sverige.

Monopolsituationen gör att priset är ovanligt högt, enligt anmälarna.

”Priset är otroligt högt i jämförelse med resten av EU. 30% högre”, skriver en.

”Bergsala håller svenska befolkningen gisslan med sitt monopol på Nintendo produkter” skriver en annan anmälare till Konsumentverket.

signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av lasselason:

Spelbutiken.se har tydligen sänkt Switch 2+MK World med 500 kr.

Tack för tipset, avbokade min beställning från Power och bokade detta på spelbutiken.se istället 😊

Medlem

Vänta antigen på en stationär version av konsolen eller en med äkta HDR skärm. https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/1jsyegs/comm...

Medlem
Skrivet av Gameknight:

Tack för tipset, avbokade min beställning från Power och bokade detta på spelbutiken.se istället 😊

Inga problem, hoppas de andra butikerna hänger på.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Inga problem, hoppas de andra butikerna hänger på.

Kollar prisjakt varje timma just nu haha

1
Skriv svar