Stor Switch-uppdatering fixar speldelning, förbereder för Switch 2 med mera

Robot
Stor Switch-uppdatering fixar speldelning, förbereder för Switch 2 med mera
Medlem

Gameshare låter som en vidareutveckling av när jag hade GBA och Mario Kart Super Circuit och min vän hade det inte men vi kunde ändå spela med varandra genom linkkabel även om det var begränsat hur många banor vi kunde spela på. Antar att karaktärerna också var begränsade men det spelade inte lika stor roll.

Medlem

Synd att det går bara att göra det lokalt.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Synd att det går bara att göra det lokalt.

Göra vad lokalt?

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Jag köper inte digitala spel på Nintendo Switch.

Jag skulle dock vilja pre-loada alla mina fysiska spel på Switchen och sedan kunna använda dem säg, en vecka utan att behöva ta med kasetterna.

Skrivet av korvmos:

Göra vad lokalt?

Han kanske vill byt-låna spel med en kompis på andra sidan jorden?

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Göra vad lokalt?

Att länka spel kräver att konsolerna är i närheten av varandra. Osäker om det går över samma nätverk och man kan lösa med VPN, eller om det kör WiFi Direct eller Bluetooth. Gäller både när du delar med en familjevän eller en sekundär konsol med ditt konto på.

Att ta tillbaka spelet kräver också att konsolen du tar tillbaka från är online, annars får man vänta på att lånetiden går ut.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag köper inte digitala spel på Nintendo Switch.

Jag skulle dock vilja pre-loada alla mina fysiska spel på Switchen och sedan kunna använda dem säg, en vecka utan att behöva ta med kasetterna.

Han kanske vill byt-låna spel med en kompis på andra sidan jorden?

Jo, göra kassetterna tillfälligt till "virtuella". Fast samtidigt ett extremt latmans-problem med tanke på att alla bärväskor har gott om kassettfickor och det tar 5 sekunder att byta spel.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jo, göra kassetterna tillfälligt till "virtuella". Fast samtidigt ett extremt latmans-problem med tanke på att alla bärväskor har gott om kassettfickor och det tar 5 sekunder att byta spel.

Det finns ju såna här också för dem som kör stationärt..

Men ja... Nu har jag ju även en Steam Deck med tonvis av grejor att spela och visst är det mer smidigt med digitalt alla gånger.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Det finns ju såna här också för dem som kör stationärt..
https://m.media-amazon.com/images/I/61b1OOoVJoL._AC_SL1500_.j...

Men ja... Nu har jag ju även en Steam Deck med tonvis av grejor att spela och visst är det mer smidigt med digitalt alla gånger.

Haha den hade jag missat! Någon som vet hur de fungerar om alla spel verkligen dyker upp i menyn som om de vore i konsolens enda lucka?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha den hade jag missat! Någon som vet hur de fungerar om alla spel verkligen dyker upp i menyn som om de vore i konsolens enda lucka?

Det verkar fungera. Man får trycka på en knapp så byter den spel.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

https://youtu.be/cEvNCRGBghY?si=u4Ie5ZJwpTg0N5Yy

Värdelöst. Vem orkar trycka på en knapp? Köper ingen ny konsol förrän jag kan byta spel med tankekraft, och då ska det bara krävas ofokuserade svaga telepatiska tankar då det är jobbigt att tänka också.

Medlem
Skrivet av lonian:

https://youtu.be/cEvNCRGBghY?si=u4Ie5ZJwpTg0N5Yy

Ah, ännu smidigare med "fjärkontrollen" (även om jag förväntade mig en mer lik tv-variant-liknande där en kan trycka på vilken knapp/lucka en vill aktivera) också! Hoppas det kommer liknande till Switch 2 sen så en enklare kan ha flera Switch och Switch 2-spel i utan att behöva byta konstant!

Medlem

Angående hantera flera fysiska spel så finns det flashkort och dumper där man kan dumpa sina egna spel och köra väldigt smidigt numera. Kollade på Reddit och det verkar som att dumparna tar med spelets ID etc så det ser ut som äkta vara så man inte blir bannad. Givetvis gäller detta om man använder egna spel. Piratkopior bannar de direkt. Man byter spel på kassetten med en knapptryckning.

Funderar på att skaffa det så man smidigt kan ha med sig alla spel om de fixar stöd till Switch 2.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ah, ännu smidigare med "fjärkontrollen" (även om jag förväntade mig en mer lik tv-variant-liknande där en kan trycka på vilken knapp/lucka en vill aktivera) också! Hoppas det kommer liknande till Switch 2 sen så en enklare kan ha flera Switch och Switch 2-spel i utan att behöva byta konstant!

Lär garanterat komma. Blev lite sugen själv.

Skrivet av wargreymon89:

Angående hantera flera fysiska spel så finns det flashkort och dumper där man kan dumpa sina egna spel och köra väldigt smidigt numera. Kollade på Reddit och det verkar som att dumparna tar med spelets ID etc så det ser ut som äkta vara så man inte blir bannad. Givetvis gäller detta om man använder egna spel. Piratkopior bannar de direkt. Man byter spel på kassetten med en knapptryckning.

Funderar på att skaffa det så man smidigt kan ha med sig alla spel om de fixar stöd till Switch 2.

Jo, men det där flashkortet säljs av någon från Ryssland har jag för mig.

signatur

1
Skriv svar