Rykte: Half-Life 3/Half-Life X är spelbart från start till slut
Fatta hypen om The Orange box 3 bara finns på Steam en vanlig dag! Det kommer explodera!
Half life 3, Portal 3 och Team Fortress 3!
Haha, ja, det vore något! Decenniets händelse för oss intresserade. Skulle ta ut all semester jag har och sen tjänstledigt tills pengarna tog slut.
9070 XT
9800X3D
Det tog inte ett år mellan avtäckningen utav Half-life: Alyx och dess release, bara ett par månader emellan.
När Valve också avtäckte Half-life 3 för första gången på E3 så ville dom överraska fansen med en release bara några månader bort.
Det är dock svårt att tro att Valve skulle sitta på ett helt färdigt Half-life 3 med ett potentiellt släpp i vinter, men med Valves budget så har jag alltid tänkt att Half-life 3 är ett spel som dom alltid ha kunnat arbeta med lite här och där och göra färdigt under tidens gång, iaf på papper, tills dess att det sedan är dags att skapa all content.
Personligen gillade jag inte Half-Life 2 på tok lika mycket som Half-Life och det kan jag ju säga är en liten besvikelse men det var inte ett dåligt spel bara för att man inte fick springa omkring i Black Mesa eller i dess omgivningar där jag tycker att handlingen ska utspela sig.
Kommer ihåg att jag också var lite besviken, framförallt då det hade gått ett par år sedan första spelet, och när vi sedan får ta del utav fortsättningen så känns det som ett helt nytt spel med en helt ny design, och med en liten koppling till allt du gjorde i första spelet. Jag tycker också att Half-life 2 är lite överskattat men ett välgjort spel, det är därför jag anser att det inte är svårt att göra ett HL3 som är bättre än 2an.
Alyx är nog min bästa spelupplevelse någonsin så jag kommer inte vara svinnöjd om de inte har ett VR läge. Men det skulle vara oerhört förvånande.
Är så besviken att jag inte kunnat spela HL Alyx men det blir ju helt enkelt så att de stänger ute kanske 90% av HL fanbasen med ett spel endast för VR. Testade någon emulerad version av det men stängde av efter ett par minuter då det absolut inte gav det rättvisa.
9070 XT
9800X3D
Alyx är nog min bästa spelupplevelse någonsin så jag kommer inte vara svinnöjd om de inte har ett VR läge. Men det skulle vara oerhört förvånande.
Same!
Alyx var helt fantastiskt, kanske det bästa jag upplevt som ett FPS-spel.
Same!
Alyx var helt fantastiskt, kanske det bästa jag upplevt som ett FPS-spel.
Ja vet, så många säger det.. Ahhhhh! Gör ont att inte få uppleva det.
9070 XT
9800X3D
Fatta hypen om The Orange box 3 bara finns på Steam en vanlig dag! Det kommer explodera!
Half life 3, Portal 3 och Team Fortress 3!
När släpptes Orange Box 2 😳
Det är såklart drömmen med ett nytt Orange Box och dessutom Portal 3.
Spännande om Half Life ryktena verkligen stämmer.
Räknar med ett riktigt bra spel.
Det är ju trots allt Valve.
October 10, 2007...
9070 XT
9800X3D
October 10, 2007...
Du vet väl att det endast finns en Orange Box?
Du vet väl att det endast finns en Orange Box?
hmm ja vad menar du? Skulle vissa tro att det finns fler?
för den nya om det någonsin händer så är nog III det logska namnet. Bryr nig inte nämnvärt tbo
9070 XT
9800X3D
De kan ju knappast göra så man inte förstår storyn om man inte spelat Alyx i HL3? Förde Alyx fram storyn från HL2? Eller kändes det helt fristående från HL1+2?
Half-Life är väl inte känt för sin tunga story?
Ja vet, så många säger det.. Ahhhhh! Gör ont att inte få uppleva det.
Hehe, om du kommer över något begagnat VR till ett bra pris så köp och spela. Kan inte rekommendera det nog.
Du har rätt. Jag glömde helt bort det. Finns bara ett Orange Box. Jag tänker bara på treor.
Till ytan är det kanske inte så invecklat men Half-Life universumet är väl det mest komplexa och lore tunga spelen som finns Mer som ett bottenlöst hål.
De kan ju knappast göra så man inte förstår storyn om man inte spelat Alyx i HL3? Förde Alyx fram storyn från HL2? Eller kändes det helt fristående från HL1+2?
Valve var inte nöjda med hur storyn gick vidare, därför man lade ner versioner av HL3 (flera ggr tror jag tom).
i Half life Alyx skrev man om storyn i slutet av Episode 2 för att helt enkelt kunna fortsätta med en story man känner sig nöjd med att fortsätta.
Det korta svaret, ja Alyx ändrade men det är bara själva slutet. Dvs Alyx slutar typ strax efter slutet av sluthändelserna i Ep2.
Valve kommer säkert lösa det precis som man gjorde i Alyx troligtvis, där man typ skrev rakt upp och ner hur senaste spelet slutade.
Till ytan är det kanske inte så invecklat men Half-Life universumet är väl det mest komplexa och lore tunga spelen som finns Mer som ett bottenlöst hål.
Nu vet jag inte om du är seriös eller om du gör en referens till maskhål men jag hoppas på det sistnämnda
Nu vet jag inte om du är seriös eller om du gör en referens till maskhål men jag hoppas på det sistnämnda
Hehe oavsett. Mystiken och storyn i kombination med ny teknik är det som alltid kännetecknat hl imo 🤓
Nej kanske inte men väl för sin spännade story som man om man vore utan den inte vore HL
9070 XT
9800X3D
Hur som helst JAG VILL HA HL3 NU, när jag är helt utpumpad av upplevelsen så vill jag koppla av med pussel i Portal 3. Sen när jag vill ha sällskap och så skulle Team fortress 3 vara perfekt. Ja en ny orange box helt enkelt. Valve rädda oss, ni har ju pengarna och resurserna för att få det att hända.
9070 XT
9800X3D
för den nya om det någonsin händer så är nog III det logska namnet. Bryr nig inte nämnvärt tbo
Du måste nog lära dig att läsa bättre
Det logiska vore dessutom att det skulle komma en Orange Box 2 med tanke på att Valve vägrar räkna till tre
Du måste nog lära dig att läsa bättre
Tre vore ändå logiskt, skitsamma ärligt talat, två eller tre, bara ge oss en ny apelsingul låda.
9070 XT
9800X3D