Xbox höjer priserna på konsoler och annan hårdvara
Ingen köper ju Xbox-hårdvara ändå (som jag skrev i liknande tråd) så ingen behöver ju bry sig.
Jag kör bara Xbox.
Jag kör bara Xbox.
Jo de gör du och andra fortfarande men det säljs oerhört få nya Xbox, den går inte ens att köpa i Sverige hos de stora återförsäljarna, kollade just Elgiganten, Webhallen och Netonnet, Xbox series X finns inte att köpa. I övriga Europa har försäljningen vart katastrofal och o Japan säljer i princip noll konsoler, USA är väl den enda marknaden där den säljer lite men även där är det inte bra, det är därför de vill släppa sina spel hos Nintendo och Sony.
Med tanke på att MS för ett par år sedan vittnade i domstol om att de aldrig sålt en Xbox med vinst tror jag de flesta företag gärna undviker de siffrorna.
Oohh ja det låter trovärdigt.
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Du vet att de inte får 6000 i vinst per konsol? Sega Saturn sålde 10 miljoner, och var svindyr, total förlustaffär, dreamcast, 10 miljoner, fick sega att stänga ner konsoltillverkningen, Gamecube sålde över 20 miljoner och fick nästan hela Nintendo att konka. Nej, 30 miljoner har inte varit bra sedan 90 talet.
Xbox original var en ren förlustaffär fast det såldes 20 miljoner. Det finns en anledning till att Microsoft släpper allt till PC och PS.
Sega är inte Microsoft, Microsoft är inte sega.
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Oohh ja det låter trovärdigt.
Om de vittnat i domstol är det trovärdigt, annars har de begått ett brott.
Haha, ungefär som att säga att Wii U var en stor succé. Bara räkna 12 miljoner gånger 3000 kronor, det är mer än de flesta av oss tjänar på en hel livstid, snacka om succé 🤣
30M på drygt 5 år gör att Xbox nu säljer klart långsammare än Nintendo 64 gjorde på 90-talet, då spelbranschen var mycket mindre.
Vem har ens snackat om stor succé? Faktum kvarstår att 30 miljoner sålda konsoler med tillbehör och gamepass har sålts och det går bra.
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Dina argument är tyvärr lika ytliga som en vattenpöl och baseras på felaktiga antaganden och missvisande jämförelser. Låt mig bryta ner varför de inte håller.
Du nämner att tusentals personer arbetar på GTA VI och att det kostar miljarder att utveckla. Men du glöm att spelbranschen idag har en betydligt större kundbas än på 90-talet. Det finns hundratals miljoner fler potentiella köpare globalt tack vare digital distribution och ökade tillgängligheten av spel. Dessutom tjänar företag som Rockstar miljarder på mikrotransaktioner via GTA Online, en affärsmodell som inte ens existerade förr. Att påstå att spelen måste sälja "400 gånger bättre" för att behålla samma prisnivå är helt enkelt felaktigt.
Du försöker använda inflation som ett argument för prishöjningar, men det är irrelevant i sammanhanget. Spelbranschen har förändrats radikalt sedan 90-talet. Företagen har hittat nya sätt att tjäna pengar, såsom mikrotransaktioner, DLC och abonnemangstjänster (Game Pass, PS Plus, etc.). Dessa intäktsströmmar gör att företagen redan tjänar mer än någonsin tidigare, trots att grundpriset för spelen kanske inte har ökat i samma takt som inflationen.
Ja, fler personer arbetar på spelen idag, och lönerna går upp. Men det är inte konsumenternas ansvar att betala för ineffektivitet eller överproduktion inom spelutveckling. Om företagen väljer att lägga resurser på gigantiska team och lång utvecklingstid utan att leverera högkvalitativa produkter, är det deras problem, inte konsumenternas. Kvaliteten på många AAA-spel har dessutom sjunkit de senaste åren, med sämre writing, gameplay och innovation. Varför ska vi betala mer för något som objektivt sett blivit sämre?
Din analogi med smör är helt irrelevant. Smör är en fysisk produkt med råvaror vars priser påverkas direkt av inflation och produktionskostnader. Spel är digitala produkter där marginalkostnaden för att sälja en extra kopia är nästan noll. Att jämföra dessa två saker visar bara att du inte förstår hur digital fungerar.
Du nämner att en stor del av pengarna går till plattformar som Microsoft, Sony, Nintendo och Steam istället för butiker. Men detta är inte en nyhet, det är en naturlig konsekvens av digital distribution. Samtidigt sparar företagen enorma summor på att slippa fysiska produktioner, lagerhållning och transport. Digital distribution har gjort det billigare att sälja spel, vilket motverkar behovet av prishöjningar.
Dina argument bygger på en missuppfattning om hur spelbranschen fungerar idag. Företagen har fler kunder, fler intäktsströmmar och lägre distributionskostnader än någonsin tidigare. Prishöjningar är inte en nödvändighet, de är ett val som görs för att maximera vinsten, ofta på bekostnad av konsumenterna. Att försvara detta är att ignorera hur smutsig och girig spelbranschen faktiskt har blivit.
Varför finns microtransaktioner? För många spel går inte runt utan det, för att spelpriserna inte gått upp. Titta på Alan Wake 2, det har sålt bra men de har ändå inte gått med vinst.
Även om vissa gör enorma vinster är det massor som går back. Lönerna ökar varje år, man kan inte sälja samma mängd spel för att.
Det är inte kopiorna som kostar, det är utvecklingskostnaderna, om du inte märkt har även lokaler, datorer som utvecklare använder, skärmar, som utvecklare använder, ström som utvecklare använder också blivit mycket dyrare.
Skillnaden med smör är att det antagligen är mycket färre som tillverkar smör jämfört med 90 talet och mer sköts med maskin, men är ändå snordyrt jämfört med 90 talet, jämfört med spel där det är enormt många fler som utvecklar spelen men kostar fortfarande samma.
Vem har ens snackat om stor succé? Faktum kvarstår att 30 miljoner sålda konsoler med tillbehör och gamepass har sålts och det går bra.
34 miljoner aktiva Gamepass användare, 30 miljoner sålda konsoler. En stor andel av dessa är troligen PC och Xbox One.
Tillbehören funkar även till pc. Jag använder Gamepass till min Rog Ally, och typ aldrig till series X där jag nästan helt uteslutande spelar från skiva.
Sega är inte Microsoft, Microsoft är inte sega.
30 miljoner är 30 miljoner oavsett om det är sega eller Microsoft.
Hade Microsoft inte varit stormrika hade Xbox varit borta för längesedan.
Om de vittnat i domstol är det trovärdigt, annars har de begått ett brott.
Varför i hela fridens namn skulle dom behöva vittna under ed om sina försäljningssiffror?
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
34 miljoner aktiva Gamepass användare, 30 miljoner sålda konsoler. En stor andel av dessa är troligen PC och Xbox One.
Tillbehören funkar även till pc. Jag använder Gamepass till min Rog Ally, och typ aldrig till series X där jag nästan helt uteslutande spelar från skiva.
Underbara siffror för Microsoft.
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
30 miljoner är 30 miljoner oavsett om det är sega eller Microsoft.
Hade Microsoft inte varit stormrika hade Xbox varit borta för längesedan.
Ooh ja siaren som ser in i alternativa verkligheter har talat..
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Varför i hela fridens namn skulle dom behöva vittna under ed om sina försäljningssiffror?
Du vittnar under ed i domstol oavsett om du diskuterar mordvapen eller grannens brevlåda.
Varför i hela fridens namn skulle dom behöva vittna under ed om sina försäljningssiffror?
Du minns inte att uppköpet av Activision ledde till att MS hamnade i domstol?
Varför finns microtransaktioner? För många spel går inte runt utan det, för att spelpriserna inte gått upp. Titta på Alan Wake 2, det har sålt bra men de har ändå inte gått med vinst.
Även om vissa gör enorma vinster är det massor som går back. Lönerna ökar varje år, man kan inte sälja samma mängd spel för att.
Det är inte kopiorna som kostar, det är utvecklingskostnaderna, om du inte märkt har även lokaler, datorer som utvecklare använder, skärmar, som utvecklare använder, ström som utvecklare använder också blivit mycket dyrare.
Skillnaden med smör är att det antagligen är mycket färre som tillverkar smör jämfört med 90 talet och mer sköts med maskin, men är ändå snordyrt jämfört med 90 talet, jämfört med spel där det är enormt många fler som utvecklar spelen men kostar fortfarande samma.
Du tar upp en viktig poäng här, mikrotransaktioner finns inte för att spelbranschen inte går runt, de finns för att maximera vinsten. Företag som Activision Blizzard, EA och Take-Two tjänar miljarder varje år, och mikrotransaktioner är en del av deras strategi för att öka sina intäkter, inte för att täcka några 'förluster'. Att använda Alan Wake 2 som exempel är missvisande eftersom det är ett specifikt fall och inte representativt för hela industrin, dessutom så har Alan Wake 2 inga mikrotransaktioner. Faktum är att många av de största spelen (GTA V, Call of Duty, FIFA, Fortnite) genererar enorma vinster just tack vare mikrotransaktioner.
Jag håller med om att utvecklingskostnaderna har ökat. Men detta är ett val som företagen själva gör. De väljer att lägga resurser på gigantiska team, långa utvecklingstider och avancerad teknik. Det är inte konsumenternas ansvar att betala för ineffektivitet eller överproduktion. Om företagen inte kan hantera sina kostnader, kanske de borde se över sina processer istället för att höja priserna och införa fler mikrotransaktioner.
Du nämner att dessa saker har blivit dyrare, vilket är sant. Men du glömmer att digital distribution har gjort det billigare att sälja spel. Företagen slipper kostnader för fysiska produktioner, lagerhållning och transport. Dessutom har spelbranschen expanderat enormt globalt, med hundratals miljoner fler potentiella kunder än på 90-talet. Den ökade kundbasen kompenserar mer än väl för högre utvecklingskostnader.
Din analogi med smör är fortfarande irrelevant. Smör är en fysisk produkt med råvaror vars priser påverkas direkt av inflation och produktionskostnader. Spel är digitala produkter där marginalkostnaden för att sälja en extra kopia är nästan noll. Att jämföra dessa två saker visar bara att du inte förstår skillnaden mellan fysiska och digitala varor.
Spelbranschen är en av de mest lönsamma industrierna i världen. Företagen har fler kunder, fler intäktsströmmar och lägre distributionskostnader än någonsin tidigare. Prishöjningar och mikrotransaktioner är inte en nödvändighet, de är ett val som görs för att maximera vinsten, ofta på bekostnad av konsumenterna. Istället för att försvara dessa metoder borde vi som konsumenter kräva bättre kvalitet och rättvisa priser. Det är nästan chockerande att se en konsument försvara en industri som gång på gång har visat sig prioritera girighet framför kvalitet och konsumentvänlighet. Spelbranschen är fylld av metoder som mikrotransaktioner, lootlådor och artificiellt skapade begränsningar för att mjölka pengar från sina kunder.
Du vittnar under ed i domstol oavsett om du diskuterar mordvapen eller grannens brevlåda.
Och folk har aldrig ljugit under ed?
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Du minns inte att uppköpet av Activision ledde till att MS hamnade i domstol?
Oj så dom hade råd att köpa activision trots den värdelösa försäljningen?
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Du tar upp en viktig poäng här, mikrotransaktioner finns inte för att spelbranschen inte går runt, de finns för att maximera vinsten. Företag som Activision Blizzard, EA och Take-Two tjänar miljarder varje år, och mikrotransaktioner är en del av deras strategi för att öka sina intäkter, inte för att täcka några 'förluster'. Att använda Alan Wake 2 som exempel är missvisande eftersom det är ett specifikt fall och inte representativt för hela industrin, dessutom så har Alan Wake 2 inga mikrotransaktioner. Faktum är att många av de största spelen (GTA V, Call of Duty, FIFA, Fortnite) genererar enorma vinster just tack vare mikrotransaktioner.
Jag håller med om att utvecklingskostnaderna har ökat. Men detta är ett val som företagen själva gör. De väljer att lägga resurser på gigantiska team, långa utvecklingstider och avancerad teknik. Det är inte konsumenternas ansvar att betala för ineffektivitet eller överproduktion. Om företagen inte kan hantera sina kostnader, kanske de borde se över sina processer istället för att höja priserna och införa fler mikrotransaktioner.
Du nämner att dessa saker har blivit dyrare, vilket är sant. Men du glömmer att digital distribution har gjort det billigare att sälja spel. Företagen slipper kostnader för fysiska produktioner, lagerhållning och transport. Dessutom har spelbranschen expanderat enormt globalt, med hundratals miljoner fler potentiella kunder än på 90-talet. Den ökade kundbasen kompenserar mer än väl för högre utvecklingskostnader.
Din analogi med smör är fortfarande irrelevant. Smör är en fysisk produkt med råvaror vars priser påverkas direkt av inflation och produktionskostnader. Spel är digitala produkter där marginalkostnaden för att sälja en extra kopia är nästan noll. Att jämföra dessa två saker visar bara att du inte förstår skillnaden mellan fysiska och digitala varor.
Spelbranschen är en av de mest lönsamma industrierna i världen. Företagen har fler kunder, fler intäktsströmmar och lägre distributionskostnader än någonsin tidigare. Prishöjningar och mikrotransaktioner är inte en nödvändighet, de är ett val som görs för att maximera vinsten, ofta på bekostnad av konsumenterna. Istället för att försvara dessa metoder borde vi som konsumenter kräva bättre kvalitet och rättvisa priser. Det är nästan chockerande att se en konsument försvara en industri som gång på gång har visat sig prioritera girighet framför kvalitet och konsumentvänlighet. Spelbranschen är fylld av metoder som mikrotransaktioner, lootlådor och artificiellt skapade begränsningar för att mjölka pengar från sina kunder.
Väljer företagen själva att det ska bli dyrare? Grafik kostar 4K kostar fruktansvärt mycket. Den grafiska utvecklingen går fram och kostar väldigt mycket
Folk skulle inte acceptera 720P på PS4 Pro.
Företagen har fler kunder, men också fler utvecklare.
Du ser, spel utan microtransaktioner har det mycket svårare att få runt.
Dyra onlinespel brukar antingen bli megasucceer eller megafloppar, Concord, Babylons fall? Fortnite kostar inte att köpa heller.
Oj så dom hade råd att köpa activision trots den värdelösa försäljningen?
Windows pengar
Oj så dom hade råd att köpa activision trots den värdelösa försäljningen?
Okej, nivån på dina inlägg är så låga/fanboyiga att jag drar mig ur.
Känns och känns vem bryr sig om vad du känner?
Forum 2025 och kommentarer likt din, tråkigt att se (men det bryr du dig ju inte om så det kunde väl kvitta). Men världen är som världen är, inget som förvånar.
99% (hittepåsiffra) av de som diskuterar kring allt detta på internet spekulerar, för övrigt. Andelen som slänger fram hård statistik gällande försäljning, utgifter, inkomster och whatnot och dessutom har stenkoll på situationen är… försvinnande få.
Men att Xbox inte kommer sälja BÄTTRE efter en dylik prisökning är ett väldigt rimligt antagande att göra som lekman. Precis som att en trend med sjunkande hårdvaruförsäljning givetvis påverkar ett företag negativt eftersom att ekosystemet krymper och med det skaran potentiella konsumenter av övrig hårdvara (handlontroller, whatnot) och mjukvara.
Okej, nivån på dina inlägg är så låga/fanboyiga att jag drar mig ur.
Ingen tvinga dig att dra dig in.
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Forum 2025 och kommentarer likt din, tråkigt att se (men det bryr du dig ju inte om så det kunde väl kvitta). Men världen är som världen är, inget som förvånar.
99% (hittepåsiffra) av de som diskuterar kring allt detta på internet spekulerar, för övrigt. Andelen som slänger fram hård statistik gällande försäljning, utgifter, inkomster och whatnot och dessutom har stenkoll på situationen är… försvinnande få.
Men att Xbox inte kommer sälja BÄTTRE efter en dylik prisökning är ett väldigt rimligt antagande att göra som lekman. Precis som att en trend med sjunkande hårdvaruförsäljning givetvis påverkar ett företag negativt eftersom att ekosystemet krymper och med det skaran potentiella konsumenter av övrig hårdvara (handlontroller, whatnot) och mjukvara.
För att du agerar på känslor. Poängen är oavsett vad att man sålt 30 miljoner konsoler på ett par år och man har sålt och säljer miljoner gamepass premunationer i ännu fler år än så.
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Med tanke på att spelen idag kostar samma som vad Snes spelen kostade så är prishöjning motiverat på spel, konsolerna känns dock orimliga, speciellt Xbox som inte säljer något.
Men på den tiden levererades spelen på fysisk hårdvara och i princip insta-load på allt.
Så samma pris för något som är billigare att tillverka (ej producera)
Men på den tiden levererades spelen på fysisk hårdvara och i princip insta-load på allt.
Så samma pris för något som är billigare att tillverka (ej producera)
Tillverkningen är bara någon enstaka krona, och istället för att butikerna tar betalt så smtar Steam en stor del av försäljningen.
Spelen är fortfarande enormt mycket dyrare att tillverka idag, bara upplösningen är en enorm kostnad, och mycket mer avancerad teknik, många fler personer och inflationen har varit enorm sedan dess.
Vem har ens snackat om stor succé? Faktum kvarstår att 30 miljoner sålda konsoler med tillbehör och gamepass har sålts och det går bra.
30M sålda konsoler med tillbehör är en väldigt låg försäljningsnivå på 5 år.
Gamecube sålde över 20 miljoner och fick nästan hela Nintendo att konka.
Nintendo var aldrig i närheten av att gå i konkurs under den tiden.
De hade en halvårsrapport under 2003 med en liten förlust pga Gamecube, och det var första gången det hänt sedan de börsintroducerades på 60-talet. Ett kvartal senare med 9-månadersrapporten så hade de vänt siffrorna till positiva för året igen.
Under Gamecube-åren hade de även Gameboy Advance som sålde som smör. Den bärbara delen har varit Nintendos pålitligaste och starkaste marknad sedan 90-talet med Gameboy, och GBA var inget undantag.
Nintendo har alltid varit finansiellt konservativa. De sitter på en stor hög pengar som kan vädra åratal av förluster, och har nästan alltid gått med vinst även under de svåraste tiderna. T.o.m. under generationen med den katastrofalt dåligt säljande Wii U och 3DS (den minst populära bärbara konsolen de gjort) var det bara under 2013 som de faktiskt förlorade pengar, resten av generationen gick de med vinst.
Xbox original var en ren förlustaffär fast det såldes 20 miljoner. Det finns en anledning till att Microsoft släpper allt till PC och PS.
Första Xbox gjorde att Microsoft fick in foten på konsolmarknaden och la grunden för den mycket mer framgångsrika Xbox 360, och de två konsolerna lyckades avvärja hotet från Playstation mot PC-marknaden (vilket var anledningen till att Xbox skapades från början). Microsofts satsning på Xbox gjorde det den skulle från ett strategiskt perspektiv, dock till väldigt höga kostnader med stora finansiella förluster.
Problemen för Xbox som hårdvaruplattform i dagsläget är flera:
- Försäljningen är i en nedåtgående spiral sedan de peakade med Xbox 360 utan en tydlig lösning. Ingen av satsningarna som gjorts de senaste 10 åren har lyckats vända trenden.
- Game pass tillväxt har slöat ner rejält och når inte de höga målen de siktade på.
- Högsta ledningen hos MS sägs vara trötta på att Xbox-delen inte levererat bättre och det har varit uppe för diskussion att sälja av den.
- Att sälja Xbox-spel till Playstation och Switch är en finansiell nödvändighet efter alla stora uppköp av utvecklare och utgivare, men det leder också att Xbox som hårdvaruplattform blir mindre attraktiv.
Xbox har tillräckligt många stora populära spel och tillräckligt med Gamepass-prenumeranter för att klara sig under lång tid som speltillverkare, men framtidsutsikten som konsoltillverkare är desto blekare.
Om konsolförsäljningen fortsätter sjunka kommer MS-ledningen förr eller senare tröttna och säga åt Xbox att sluta slösa pengar på konsoler. Att en till generation Xbox är på väg är redan känt sedan länge, men hur de ska lyckas få den att sälja bättre samtidigt som de gör Playstation och Switch-versioner av sina största spel är ett mysterium.
Jag kan bara hoppas att de lyckas få ordning på konsolförsäljningen igen med nästa generation då vi behöver ha konkurrens på marknaden, men jag är inte optimistisk över utsikterna just nu.
Väljer företagen själva att det ska bli dyrare? Grafik kostar 4K kostar fruktansvärt mycket. Den grafiska utvecklingen går fram och kostar väldigt mycket
Folk skulle inte acceptera 720P på PS4 Pro.
Företagen har fler kunder, men också fler utvecklare.
Du ser, spel utan microtransaktioner har det mycket svårare att få runt.
Dyra onlinespel brukar antingen bli megasucceer eller megafloppar, Concord, Babylons fall? Fortnite kostar inte att köpa heller.
Det är fascinerande att se hur du gång på gång försvarar en industri som har gjort girighet till sin kärna. Dina argument visar en nästan blind lojalitet till företag som redan tjänar miljarder och ändå fortsätter att exploatera sina kunder. Låt oss bryta ner varför dina resonemang inte håller.
"Företagen väljer inte att det ska bli dyrare"
Självklart gör de det! Företagen väljer att prioritera grafik i 4k, enorma team och lång utvecklingstid, det är deras val. Det finns ingen naturlag som säger att spel måste ha den högsta grafiska standarden för att vara bra. Faktum är att många av de mest älskade genom tiderna (Minecraft, Stardew Valley, Undertale) inte ens fokuserar på grafik utan på gameplay och kreativitet. Att skylla prishöjningar på grafik är bara ett sätt att rättfärdiga ineffektivitet och överproduktion.
"Folk skulle inte acceptera 720P på PS4 Pro"
Det här är ett falskt dilemma. Spel behöver inte ha ultrahög upplösning för att vara underhållande eller framgångsrika. Titta på Baldur's Gate 3, ett spel med fantastisk writing, gameplay och design som inte bygger på hyperrealistisk grafik men ändå har blivit en enorm succé. Många indiespel och retroinspirerade titlar har enklare grafik och säljer ändå miljoner. Om företagen inte kan hantera kostnaderna för att skapa spel med avancerad grafik, kanske de borde omvärdera sina prioriteringar istället för att höja priserna och införa mikrotransaktioner.
"Spel utan mikrotransaktioner har det svårt att gå runt"
Detta är helt felaktigt. Spel som Elden Ring, God of War: Ragnarök, Zelda: Breath of the Wild och Baldurs Gate 3 är exempel på spel utan mikrotransaktioner som sålt miljontals kopior och genererat enorma vinster. Jag kan nämna 10 till. Mikrotransaktioner är inte en nödvändighet, att försvara detta är att ignorera hur smutsig och girig spelbranschen faktiskt har blivit.
"Dyra onlinespel blir megasuccéer eller megafloppar"
Ja, men det är irrelevant. Onlinespel som Fortnite tjänar miljarder varje år, och de använder gratisdistribution som en strategi för att locka in spelare och sedan tjäna pengar på mikrotransaktioner. Det är en affärsmodell som bygger på att exploatera psykologiska mekanismer hos konsumenterna, inte på att erbjuda rättvisa priser eller produkter.
Det är tydligt att din okunnighet och naiva kärlek till spelindustrin gör det omöjligt att föra en konstruktiv diskussion. Dina trångsynta argument visar en total ignorans för hur branschen fungerar och hur den systematiskt utnyttjar konsumenterna. Jag kommer inte att kommentera dina inlägg längre, din blinda lojalitet till företag som prioriterar girighet framför kvalitet får fortsätta vara ditt problem.
Windows pengar
Förstår inte din logik efter att ha läst dina inlägg. Höjde inte Sony priserna på Playstation en tid tillbaka? Är det mer befogat för dom sålt fler konsoler enligt dig då?
Spelen till PS har ju alltid varit dyrare med. Där finns ingen konkurrens utan man är i princip tvingad att köpa det (om man ska ha spelen digitalt) via PS Store. Hur är det okej?
Medans Xbox spel går att köpa på diverse butiker digitalt utanför Xbox Store vilket gör att priserna är lägre, speciellt efter en tid som spelet varit ute.
Går inte det emot din hets här i tråden för att MS höjer priserna? Sonys priser har ju alltid varit högre. Igen, är det okej enligt dig för att dom säljer mer konsoler eller hur går din tankegång där?
30M sålda konsoler med tillbehör är en väldigt låg försäljningsnivå på 5 år.
Jaså det säger du, det var ju en intressant tanke.
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?