GTA VI försenas – släpps 26 maj 2026
Typiskt. Trodde det skulle bli ett bra år. Lika bra gå i ide.
Kan bli det bästa året sen HL2 släptes, vi vet inte. Verkar som om shadow releases is a thing. Ingen vet.
9070 XT
9800X3D
Mjölkandet fortsätter och allt är planerat. Deras första trailer ökade nog försäljningen med några miljoner. Sen nu lite extra uppmärksamhet igen och låta dopaminet bygga upp för ett år till
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Jag fattar inte att Rockstar alltid gör såhär.. Varför säger dom 2025 när dom inte vet helt säkert.. Håll klaffen istället tills dom vet konkret, som nu.
Frustrerande..!
AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000MT/s CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb
Bra! Hellre det än att dom inte släpper ett grymt spel
Finns det någon motsättning mellan att vara ett grymt spel och att släppas i tid? Finns väl jättemånga titlar som släppts tidsenligt, ändå används det som standardargument för att det borgar för ett bättre spel.
Jag har skrivit i andra trådar att jag skulle bli förvånad om GTA VI släpps i år, så skulle väl säga att detta är den näst mest väntade spelnyheten i år (bara det faktum att MP 4 inte skulle bli någon releasetitel till Switch 2 var mer väntat)
Varför säger de ett datum innan spelet är klart?
För att blidka aktieägarna.
BRA!!!!!fan skjut upp det till 2027 putsa till det !
Blir nog PC-release 2027 tidigast
Kanske flyttas gta6 fram pga att Nintendo släpper sin nya konsol till sommar med säkerligen en Nintendo galen höst och jul som följer med flera spel släpp.
Rockstar och särskilt GTA behöver inte oroa sig för något Nintendo släpper.
Lika bra, är så många bra spel redan i år så det räcker och blir över.
Vilka spel är på samma nivå som GTA?
Rockstar och särskilt GTA behöver inte oroa sig för något Nintendo släpper.
Dom kanske släpper det till switch2!!!,🫨😵💫
Gör inte så mycket, krock med andra storspel som då skulle känna sig ner petade av den stora bjässen.
Nintendo Switch | PlayStation 5 + PS4 Pro | Xbox Series X + One X
ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080
Gör inte så mycket, krock med andra storspel som då skulle känna sig ner petade av den stora bjässen.
Håller med då detta år redan är fullpackat med flera bra AAA releaser. Assassin's creed, KCD2, Days Gone Remaster, Indiana Jones, Death Stranding 2, Ghost of Yōtei och det dyker säkert upp ett par riktigt bra spel till utöver dessa.
Hur ska man hinna allt i år plus GTA, känns som det är bra att flytta fram den releasen.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Vilka spel är på samma nivå som GTA?
Menar du i förmodad kostnad för slutkonsument? Förmodligen väldigt få.
Menar du i form av hur bra ett spel är? Då är det inte förmodat utan helt klart mängder av spel som kommer vara betydligt bättre än GTA VI. Eftersom det är väldigt individuellt om ett spel tilltalar en spelare.
Jag skulle aldrig betala en spänn för GTA VI eller kasta bort min tid på det. För jag gillar inte den typen av spel. Jag är garanterat inte ensam. Men det kommer vara julafton för de som gillar den typen av spel. Och många kommer vara beredda att betala vad det än kostar. Så hypen är en smula överdriven. Men Rockstar kommer casha in på den i vart fall.
PC release samtidigt då?
Förmodligen inte. De får ju chans att släppa samma spel två gånger, och det är nog ett tillskott i kassan som det är svårt att tacka nej till. Men med lite tur tar det inte så länge: säg att det släpps till konsol nästa vår och pc framåt hösten/vintern. Ett halvår skulle väl vara okej ändå.
Blir nog PC-release 2027 tidigast
Tror snarare 2028, ny konsoll gen först sen mjölka ut det sista ur PC folket med en första version och lite senare en remake för fullpris, Rockstar vet hur man mjölkar ur de sista pengarna av alla titlar.
Blir nog snarare 2032 innan mjölkningen av GTA 6 är färdig. GTA 7 FTW! Lever man ens då? Större chans HL4 kommit ut innan dess.
9070 XT
9800X3D
Väntat men tråkigt likväl. Jag tycker gott att Rockstar åtminstone hade kunnat bjuda på en ny trailer i samband med denna nyhet. Det tycker jag att alla fans som har väntat i så många år och fortsatt stötta dem med spelköp faktiskt är värda.
Deras tystnad samt denna försening får mig ändå att bli rätt less, och då är jag inget jättestort fan av GTA. Tycker dock sättet de kommunicerat på de senaste åren är under all kritik. Hypen kring deras spel för knappast något de behöver anstränga sig för att bibehålla men lite fler livstecken när det gått tretton år sedan senaste spelet i serien tycker jag fansen förtjänar.
Det är väl redan över ett år sedan första trailern släpptes? Jag fattar knappt hur folk orkar vänta år efter år.