Senaste spelet du klarade?
Atomfall. Var riktigt kul. Välgjort och givande att bara springa omkring och snubbla över saker och sen hitta ledtrådar som ger alternativa vägar till det som jag upptäckte av en slump. Lite mer polerad stealth och mer genomtänkt system för inventory så hade det varit en stark 4/5. Nu var det 3/5 och klart värt att spela igenom.
Red deadredemption 2
Från början förstod jag inte vad grejen var med det här spelet om jag ska vara ärlig. ALLA tokhyllar det men ett tag kändes det bara segt, ett jävla ridande fram och tillbaka utan att det händer något. Man rider i fem minuter och skjuter ihjäl lite folk, rider i fem minuter till och lägger pengar i en bössa. Inte speciellt sexigt. Jag såg naturligtvis spelets kvaliteter och den imponerande världen med alla dess detaljer men känslan av det knappt hände något fanns hela tiden där.
Någonstans i tredje akten släpper det och jag börjar förstå att jag har spelat fel hela tiden. Red dead redemption är inte ett spel man ska ha bråttom i och när man väl inser det har man ett av de mest imponerande spel man kan spela framför sig. Planerar redan att spela det igen för det känns som att jag missade mycket och det är inte ofta jag känner att jag vill spela om ett spel direkt efter sluttexterna
5/5
Ja det är ett mästerverk, förstår precis vad du menar.
9070 XT
9800X3D
Blev precis klar med Indiana Jones till PS5 och till er som inte plockat upp och njutit detta ännu.. Gör det! Alltså första spelet på länge där jag kommer börja en andra omgång redan nu i helgen
Jo ett bra spel, made in sweden dessutom.
9070 XT
9800X3D
Jo ett bra spel, made in sweden dessutom.
Indian-Jönsson.
Indian-Jönsson.
LOL ja men bättre än jönssonligan enligt mig.
9070 XT
9800X3D
Spelade precis ut Clair Obscur Expedition 33 Riktigt bra men,,,,,,,det blev tradigt efter The Paintress och spelglädjen försvann Kändes som de försökte få det att leva lite för länge och jag tyckte det blev bara repetivt Hur många gånger var man tvungen att låta Renoir tugga grus 🤔😲
Hade fått full pott annars
The first berseker khazan, typ souls spel, Rätt bra spel men saknade att kunna köra avståndsgubbe då det hade blivit så mycket lättare. Jag är jäkligt dålig på sådana här spel med parry/dodge på rätt millisekund vilket resulterade i att jag fick sitta 2-3dagar med en boss. Tid jag känner att jag inte har tid med spendera på 1 boss. Men jag lär mig aldrig, dras ändå till dessa spel…
Ger en 8 av 10
The first berseker khazan, typ souls spel, Rätt bra spel men saknade att kunna köra avståndsgubbe då det hade blivit så mycket lättare. Jag är jäkligt dålig på sådana här spel med parry/dodge på rätt millisekund vilket resulterade i att jag fick sitta 2-3dagar med en boss. Tid jag känner att jag inte har tid med spendera på 1 boss. Men jag lär mig aldrig, dras ändå till dessa spel…
Ger en 8 av 10
Kul att många verkar gilla det. Hade inte så höga förväntningar när jag testade demot men tyckte det var riktigt bra. Svårt men inte på ett ”orättvist” sätt. Kan nog bli en genomspelning framöver.
Kul att många verkar gilla det. Hade inte så höga förväntningar när jag testade demot men tyckte det var riktigt bra. Svårt men inte på ett ”orättvist” sätt. Kan nog bli en genomspelning framöver.
Jo det är kul, lite ”quality of life” över vissa andra souls spel. Dör du hos en boss så har du bonefire precis utanför ingången till bossen och alla souls hamnar utanför så du kan plocka upp. Du får även exp efter varje försök, dör du mycket på en boss så kan man levla upp🤣
Jo det är kul, lite ”quality of life” över vissa andra souls spel. Dör du hos en boss så har du bonefire precis utanför ingången till bossen och alla souls hamnar utanför så du kan plocka upp. Du får även exp efter varje försök, dör du mycket på en boss så kan man levla upp🤣
Ja, precis det blir inte riktigt lika frustrerade då
Rise of the Ronin.. Gillade egt. inte spelet vid köp, men gav det nu en andra chans och om man är villig till att "ta" lite sämre grafik och i utbyte få ett riktigt schysst stridssystem och en OK plus story så är spelet 100% värt det. 8/10 i betyg från mig.
Instämmer. Det var riktigt nice miljöer också och framförallt var ju gameplay roligt.