Vilken grafikstil avskyr du?

Skrivet av Siegfried:

Då gillar du inte retro alls?

Nej, inte retro som är pixelgrafik eller isovy.

signatur
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tycker N64 är snäppet värre än PS1 faktiskt. PS1 må ha sina warpande texturer och liknande, men på N64 ser det ju idag ut som det saknas helt texturer. Oavsett är tidigt 3D jävligt svårt för ögonen, den saken är klar!

Tycker Mario Kart, Mario 64, Diddy Kong Racing, banjo kazooie, Conker står sig mycket bättre grafiskt, och spelmässigt jämfört med resident evil, Silent hill, Metal Gear, wipeout. Men det kan vara att PS1 mest består av spelgenrer som åldras jävligt dåligt. Crash, spyo och Tekken 3 håller bra än idag.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Stilen i Hollow Knight. Vet inte riktigt vad det är men stör mig så mycket på den att jag inte kan spela det fast jag gillar den typ av spel.

En av stilarna jag älskar, helt underbart

Medlem

Diarrhea Christmas Lights som girlfriendreviews beskrev det. Helt enkelt superplottright med 2 miljoner effekter på samma gång. Stilen i sig spelar inte så stor roll, det är någon sorts övertro att det måste ske saker i grafiken hela tiden.

ca 4 minuter in

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Nästan alla moderna pixelartspel är visuellt obekväma att spela. Så många indiespelutvecklare som pumpar ut det i drivor. Avsky är väl ett starkt ord men den stilen är inte för mig.

<Uppladdad bildlänk>

Man får inte heller glömma att det ena gjordes också av världens största rollspelsfabrik under sin storhetstid och den andra gjordes av ett fåtal personer med en extremt begränsad budget.

Finns mängder med indie-spel som definitivt inte ser ut på det viset också:

Båda två är helt förträffliga spel för övrigt.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

En av stilarna jag älskar, helt underbart

Haha, ja smaken är verkligen olika 😊

123
Skriv svar