Playstation är min Xbox
Jag förstår bara inte hur du får till att Microsoft/Xbox är vinnare i slutändan?
När vi framåt, säg, 2028 gör bokslut över den här generationen kommer så klart Playstation 5 lyftas fram som en vinnare, medan Series X|S är en tydlig förlorare. Men – och här har vi twisten – Xbox kommer trots allt att ses som en vinnare. Kniven mot strupen har tvingat dem att riva murar och bli partners till sina argaste konkurrenter.
Var det bara något mini svammel i krönikan då du endast nämner det en gång men utvecklar aldrig varför och hur M/X är vinnarna?
Nej, vinnare här är Sony då nu verkligen finns det NOLL anledning att KÖPA en Microsoft konsol. Alla deras spel finns nu på PS5 men inga Naughty Dog och andra Sony spel finns på Xbox.
Konsolförsäljning är oerhört viktigt och det är därför Microsoft släpper sina spel på andra format, då varken konsolerna eller spelen säljer inte tillräckligt bra, som också är en underdrift, dom säljer mer eller mindre nada! Samt så har dom höjt priserna på konsolerna och släppt tre nya handkontroller till en konsol som har slutat tillverkats och går ej ens att beställa längre typ 🤷♂️
Tack vare Microsofts generositet, så har mitt sug nu för ett PS5 blivit växt.
Sega vann på 90-talet enligt din logik, då deras spel inte släpps på deras konsoler längre, eftersom dom inte gör konsoler längre, men finns nu på alla andra format?
Tjänar inte både Sony och MS mer pengar på sålda spel än såld hårdvara (konsoler)?
Tjänar inte både Sony och MS mer pengar på sålda spel än såld hårdvara (konsoler)?
Så är det, men även Sony får ju en del av kakan när Forza säljs och köps av konsumenter på PSN
Samt fler kommer köpa PS5 än just Xbox på grund utav allt finns på PS5 men ej på Xbox.
Det är win win för Sony medans Microsoft förlorar sitt Xbox som varumärke mer och mer men sure, vinner genom att sälja
100.000+ exemplar av Indiana Jones till PS5 😉
Xbox är min xbox, min telefonnär min xbox, min tv är min xbox. Jag är verkllgen för detta att släppa spel överallt. Xbox gör ju som dom sa för flera år sen. Göra spel tillgängligt för alla.
Stämmer med en nypa salt va? Då alla spel går ej att spel på TV eller telefon som det gör på konsolen?! 🤷♂️
PC är krångligare att spela på än XBOX, om man nu ska leta efter fördelarna för en XBOX jämfört med PC.
vad är det som är krångligare? Tycker pc och xbox är rätt lika, Man måste ju alltid ladda ner/uppdatera spelet innan man kan spela på xbox som på pc. Det kommer uppdateringar lika offta på både pc och xbox man måste installera innan man spelar.
Det ändå som är nakdelen med pc är ju vad du har för hårdvara, Om man måste in och ändra grafiska inställingar innan man spelar.
Dock har ju xbox liknade också. tex 30/60 fps läge
Stämmer med en nypa salt va? Då alla spel går ej att spel på TV eller telefon som det gör på konsolen?! 🤷♂️
Kan hålla med, jag har testat att streama genom Xbox-appen på min TV men tyckte verkligen inte det var bra kvalité på varken bild eller framerate som var väldigt undermålig. Försökte spela Indiana Jones genom det men funkade inte så bra. Dock kör jag wi-fi på tv:n och inte trådat så det kanske hade fungerat bättre den vägen. Att streama film och serier går ju bra, men de behöver ju inte "målas upp" så kräver ju inte lika mycket. Men skulle inte säga att min tv är en Xbox i alla fall.
vad är det som är krångligare? Tycker pc och xbox är rätt lika, Man måste ju alltid ladda ner/uppdatera spelet innan man kan spela på xbox som på pc. Det kommer uppdateringar lika offta på både pc och xbox man måste installera innan man spelar.
Det ändå som är nakdelen med pc är ju vad du har för hårdvara, Om man måste in och ändra grafiska inställingar innan man spelar.
Dock har ju xbox liknade också. tex 30/60 fps läge
Windows-inställningar = Sju tusen miljarder kombinationer.
XBOX-inställningar = två till fyra kombinationer.
Quick maths!
För mig blir det valves kommande steam box och inget mera trams. Är väldigt trött på dagens konsoller. Valve har allt att vinna om dom gör det rätt vilket jag är övertygad dom gör. Half life 3 får man färdig installerat med bara för att dom kan 😁
Vart har du fått det ifrån?
Vart har du fått det ifrån?
Inre kontakter 😉