Snabbkollen – Sätt betyg på nya GTA VI-trailern!
Nu har jag inte spelat något i serien sedan GTA 2, så min åsikt är väl därefter. Men hela atmosfären kändes ungefär som en tonårings dagdrömmar där tjejerna står och suktar efter killen som ligger och pressar vikter på stranden (vilket möjligen någon enstaka med narcissistisk personlighetsstörning gör, men knappast någon annan - och inte lär man bli direkt suktad efter heller). Nåväl, det kanske är ironiskt, vad vet jag. Intrycket förblir intetsägande. Jag inbillar sig att det skulle gå att göra en bättre trailer.
med tre galningar som av någon anledning begår grova brott tillsammans?
Anledningen att grovt kriminella gaddar ihop sig inför stora komplicerade rån etc. och gör dom tillsammans är väl ganska uppenbart eller missförstår jag dig?
Till skillnad mot femmans Trailer 2 som visar mer av galenskaperna man kommer få uppleva och verkligen introducerar karaktärerna så är 6ans trailer snooze fest. Karaktärerna känns extremt generiska och nästintill livlösa. Inget direkt som drog in en att vilja lära känna dom mer.
https://www.youtube.com/watch?v=71OLdbq1SN0
Den där trailern diggar jag mycket mer. Det fick mig att fundera om de försöker locka in kvinnor, om vi nu ska generalisera, med tanke på att det var rätt mycket fokus på relationen? Såg någon en kvinnlig streamer som reagerade kraftigt under trailern med "Dom visar väldigt mycket relationsaktiviteter"
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Makalös trailer.
1. Grafiken är så fantastisk att man kan inte förstå att vi kommit så här långt med PS5-generationen. Långt bättre än jag ens kan drömma om.
2. Atmosfären och dialogen verkar helt rätt - dvs härligt avslappnad, lätt humorös, och inte minst att trots miljöer med rått våld, övergrepp och annat elände så finns där en aura av oskuld och naivitet. Till skillnad från den där cyniska, depressiva stilen som är så vanlig i moderna spel, där varje karaktär man möter är extremt kaxig, självmedveten och sarkastisk (som i Cyberpunk 2077).
Det känns mycket hoppfullt. Klar 5:a.
Memento Mori
Det ser tveklöst välgjort ut! Ser fram emot att testa det en dag i framtiden!
Synd dock att de inte själva lyckades recorda över 30FPS ens i trailern xD Rätt tydliga drops här och där.... bådar inte jättegott!
Trailern kändes förutsägbar och jag jämförde min känsla med cyberpunk 2077 trailern som hade mig ovetandes och på tå. Trodde de skulle förnya sig på något sätt men det är samma slags degenerativa och dekadenta tema som jag faktiskt börjar känna är lite uttjatat.
Hoppas dock att gameplayen och mekaniken ska klämma till med något intressant
Är det inte lite som att titta på filmerna Saw1, Saw2, Saw3, Saw4 och sedan förvänta sig att Saw5 är en romantisk komedi?
Grand Theft Auto är ju just.... Grand Theft Auto...
Trailern är helt underbar, men gameplay-mässigt har GTA inte varit någon höjdare (har bara spelat 4 och 5 i betydande mängd).
Det ser tveklöst välgjort ut! Ser fram emot att testa det en dag i framtiden!
Synd dock att de inte själva lyckades recorda över 30FPS ens i trailern xD Rätt tydliga drops här och där.... bådar inte jättegott!
Är det inte lite som att titta på filmerna Saw1, Saw2, Saw3, Saw4 och sedan förvänta sig att Saw5 är en romantisk komedi?
Grand Theft Auto är ju just.... Grand Theft Auto...
För mig är GTA något större än den rigida definitionen av grand theft auto. En öppen och levande spelvärld med oändliga möjligheter. Om vi tittar på online delen finns det olika sätt att spela. Speciellt om vi tittar på streamers och RP där en stor del handlar om att vara på den goda sidan. Det blev så pass populärt att Rockstar köpte upp skaparna av det.
Och en spelserie kan väl utvecklas? Tror du att GTA idag kommer vara samma om 20, 50 eller 100 år? I så fall tror jag den kommer sakta dö ut. Jag kan se framför mig olika versioner med till och med med en "Cop edition" med tanke på populariteten i RP servrarna. Ett spel är mer än sitt namn och är inte för evigt dömt att vara på exakt samma sätt.
Om man tycker att GTA ska vara i denna förutsägbara formen har jag svårt att se hur man kan tycka trailern var revolutionerande eller kittlande förutom att det såg grafiskt bra ut.
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
0 gameplay. Men snyggt såklart.
2:a.
Jag satte också 4 av samma anledning: trailern saknade gameplay.
Det vi fick se ser sjukt bra ut dock.
Snyggt, blir nyfiken, men no gameplay no party. Fick bli en trea.
Kändes som dom mest spelade på "högupplösta" sexiga kvinnor och män. Man har ju ingen aning om "själva spelet" och gameplay osv.
Jag säger meh, efter all denna tiden förtjänar vi en gameplay trailer.
Stort fan av allt från originalet GTA till idag. Min take av trailern:
Negativt:
- Inget gameplay
- Inget djupgående kring karaktärerna, så känner inget särskilt för dem (än)
Positivt:
- Världen, miljöerna. Känns väldigt levande
- Grafiken
- Kartan känns rätt stort
3/5
Snyggt såg det ju ut.
Men inget gameplay vad jag kunde se, så ganska intetsägande trailer. Får se hur det ter sig, tycker personligen Rockstars tappat mycket kvalitet med både GTA V och RDR2.
Det såg snyggt ut, men vart är gameplayet undrar jag? 3 av 5.
Cut scene story mode...riktigt snyggt för all del, men det säger inte mycket mer, därför blev det en trea.
"Grand Theft Auto VI Trailer 2 was captured entirely in-game from a PlayStation 5, comprised of equal parts gameplay and cutscenes." -- Rockstar
För mig är GTA något större än den rigida definitionen av grand theft auto. En öppen och levande spelvärld med oändliga möjligheter. Om vi tittar på online delen finns det olika sätt att spela. Speciellt om vi tittar på streamers och RP där en stor del handlar om att vara på den goda sidan. Det blev så pass populärt att Rockstar köpte upp skaparna av det.
Och en spelserie kan väl utvecklas? Tror du att GTA idag kommer vara samma om 20, 50 eller 100 år? I så fall tror jag den kommer sakta dö ut. Jag kan se framför mig olika versioner med till och med med en "Cop edition" med tanke på populariteten i RP servrarna. Ett spel är mer än sitt namn och är inte för evigt dömt att vara på exakt samma sätt.
Om man tycker att GTA ska vara i denna förutsägbara formen har jag svårt att se hur man kan tycka trailern var revolutionerande eller kittlande förutom att det såg grafiskt bra ut.
Ahh. Du har en egen subjektiv definition baserat på erfarenheter på online delen vilket är den delen som är den enda del av spelserien som inte är gta i sig.
Ja då var ju den diskussionen över 😂
Då var ju mitt svar faktiskt spot on. Det är ju som att ändra genre på saw. Exakt det som online/third party/ rp är....
"Grand Theft Auto VI Trailer 2 was captured entirely in-game from a PlayStation 5, comprised of equal parts gameplay and cutscenes." -- Rockstar
Säger ingenting om hur faktiskt gameplay kommer att se ut.
Ännu en dag i paradiset.
Ja, många tycks missa den detaljen. Tror det kommer blåsa oss ur sofforna när detta släpps Hade varit imponerande nog om det varit på PS5 Pro men nu bekräftar de baskonsolen! Tror inte det blir snyggare på Pro men får kanske patch för uppskalning och bättre framerate. Vilket vore schysst nog.
Vilken grafik är det alla pratar om? Dessa filmsekvenser säger ju absolut ingenting om gameplay grafiken...
Jo, med just Rockstars titlar säger det en hel del. Filmsekvenserna är "in-engine" och historiskt sett har grafiken i sig varit densamma för cutscenes som gameplay. Dock är det givetvis så att sekvenserna förfinas med cinematiska kameravinklar, fler NPCs, fler animationer och så vidare i trailers.
Jag tappade faktiskt hakan över hur snyggt det var.
Jag också! DF är också imponerade!
Ja, många tycks missa den detaljen. Tror det kommer blåsa oss ur sofforna när detta släpps Hade varit imponerande nog om det varit på PS5 Pro men nu bekräftar de baskonsolen! Tror inte det blir snyggare på Pro men får kanske patch för uppskalning och bättre framerate. Vilket vore schysst nog.
Tvivlar på att folk missar det. Tror däremot att de flesta har lärt sig att ta sådant här med en stor nypa salt.
Ännu en dag i paradiset.
Märkligt gameplay i såna fall. Tror uttalandet måste vara en blunder, han menar nog in-engine vilket jag inte tvivlar alls på.
Jo, med just Rockstars titlar säger det en hel del. Filmsekvenserna är "in-engine" och historiskt sett har grafiken i sig varit densamma för cutscenes som gameplay. Dock är det givetvis så att sekvenserna förfinas med cinematiska kameravinklar, fler NPCs, fler animationer och så vidare i trailers.
Absolut, tror 100% att spelet kommer se ut som det gjorde i trailern, Rockstars spel har varit väldigt snygga sedan GTA 4. Personligen tappade jag inte hakan av grafiken i trailern heller, snarare så ser spelet ut som jag från början hade förväntat mig att "next-gen"-spel till PS5 och Xbox Series skulle se ut, bara att de inte gjort det. De flesta spelen har ännu inte ens fått mig sugen på att uppgradera från PS4, men nya GTA ser helt klart ut att ta det till nästa steg på riktigt. Hoppas nu bara att gameplay blir mycket bättre än i GTA V. Återgång till mer sandlåda och mindre interaktiv film, det är vad jag vill se.
Ja, jag tycker folk är väldigt pessimistiska vad som än sker så är det negativt
Märkligt gameplay i såna fall. Tror uttalandet måste vara en blunder, han menar nog in-engine vilket jag inte tvivlar alls på.
De stänger av UI och använder kamera från spelaren från första persons perspektiv för att behålla cinematiken i trailern
Ja, jag tycker folk är väldigt pessimistiska vad som än sker så är det negativt
Ja, det är som vanligt. Det kommer sälja massor och folk har kul med spelet. Folk kommer sitta på forum och leta fel och gnälla.
De stänger av UI och använder kamera från spelaren från första persons perspektiv för att behålla cinematiken i trailern
Det finns massor av situationer i Rockstars spel under "gameplay" när kontrollen tas ifrån en och det blir en liten filmiskt sekvens på någon sekund innan man återfår kontrollen. Det är nog det de menar med gameplay. Sen är det ju verkligen ingen gameplay i realiteten. Jag anser nog inte att det är gameplay trots allt.
Jaja, men det är detaljer. Spelet blir säkert exakt så bra som folk förväntar sig och uppskattar man Rockstars spel så lär man inte bli besviken. Jag väntar in PC innan det är aktuellt för mig.
Med gameplay menar jag ju att man får se spelet ur perspektivet som du som spelare faktiskt ser och använder när du spelar. Jag accepterar ingen annan definition av ordet "gameplay".
Det där känns ju lite svårdefinierat då jag gissar att de avlöser varandra konstant i spelet, och att de räknar snabba klipp där spelaren når fram till en viss punkt i berättelsen som "gameplay". Jag tror alltså att allt man ser kommer ifrån själva spelet, och att klipp som t ex. 0:36-0:38 och kanske 0:41-0:50 kan vara sådant som jag förknippar med gameplay...där du själv styr karaktär och kontrollerar kameran i den utsträckningen det går.
Jag antar att du som karaktär kan stå och se händelser utspela sig framför dina ögon, och då blir det ju också gameplay, även ifall din karaktär står helt passiv, vilket i mina ögon lika lätt kan beskrivas som en cutscene.
Hur som helst, och som jag sa, så ser det helt fantastiskt ut, men jag hade gärna sett mer av när man "springer/kör runt med sin karaktär" (gameplay) snarare än en mängd klipp som mer känns som de utspelar sig själva, ifall du för står vad jag menar.