GTA VI-trailern var "lika delar gameplay och mellansekvenser"

Robot
GTA VI-trailern var "lika delar gameplay och mellansekvenser"

Och inspelad på en Playstation 5.

#Gta-6, #Rockstar

Medlem

Kommer att bli spännande och se hur det ser ut på PC när man får spela det. Om en 3-4 år sisådär..

Releasehästryttare

My ass att det är gameplay.

Gör de en ubisoft tro, likt Watch dogs där trailern va betydligt snyggare än när spelet släpptes ..

Medlem
Skrivet av Devan:

Gör de en ubisoft tro, likt Watch dogs där trailern va betydligt snyggare än när spelet släpptes ..

Menar du att det skulle vara förrenderat?

FM-guru
F.d. Sisyr

De må ha en annan definition av gameplay än gemene man.

Medlem

Förstår verkligen inte hypen för GTA VI eller något GTA för den delen. Visst, det var kul att lira GTA V med någon polare och dampa runt några timmar men en spelserie med mindre känsla av "Vad är ens meningen med det här spelet" får man leta efter.

Medlem
Skrivet av Devan:

Det är Rockstar vi snackar om, inte Ubisoft...

Det är vidare känt med deras spel och med varje ny trailer till själva slutprodukten, att de ser bättre och bättre ut för varje gång. Jämför första trailern till GTA 5 och RDR2 med den sista, så kommer du märka skillnaden på det grafiska/detaljerna. Jag kan t.om. se skillnaden mellan grafiken i den första och nu den andra trailern. Bara titta på hur detaljrikare både Lucia och Jason ser ut. Rekommenderar att titta på denna video om du pallar.

https://m.youtube.com/watch?v=Wb7cJXyvIms&t=609s

Jag kunde se en viss gameplay. I början av trailern när Jason går in i sitt hem och när han sedan kör på motorvägen är t.ex gameplay. Hur spelet gick från cutscene till gameplay var snyggt gjort.

Förstår inte varför folk ska vara så jäkla pessimistiska, speciellt när det handlar om Rockstar och deras perfektionism. Den enda nedgraderingen jag minns var antalet npc i GTA 5 jämfört med första trailern, vilket inte var så konstigt med tanke på den dåvarande generationen.

Medlem
Skrivet av Devan:

Varför skulle det inte vara det? Med tanke på hur levande RDR2 var när det släpptes och dom har kommit millånga vägen sedan dess... Snart 7 år sedan det släpptes och mycket har hänt på det tekniska. Jag förstår varför utvecklingen tar lång tid med tanke på alla detaljer, små ödlor som springer över vägen etc. Ett helt enormt jobb dom gjort med alla modeller och texturer.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Känns som att om det är Rockstar så är det ganska legit med vad man kan göra och inte, alltså, ser man en bil så kan man nog köra den bilen, ser man ett djur så kommer det djuret vara i spelet och det går att skjuta det, finns det ett gym så kan man gymma...

Sedan om det är ps5 och filmat på ps5, den saken vet man ju aldrig.... men det ligger så klart i rockstars intresse att spelet funkar på alla konsoler det skall finnas till och i alla fall "bra" med.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Ponny

Känns mer och mer som att detta ligger rätt för att göra "en GTA V". Typ så här:

• 2026: release till current-gen

• 2027: remaster till next-gen

• 2028: pc-release

Men sannolikt släpps PS6/Nextbox typ 2028? Då kan det bli så här:

• 2026: release till current-gen

• 2027: pc-release

• 2028: remaster till next-gen

Men vem vet!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Grafiken var snygg det kan man inte förneka men på något sätt kändes den ändå mer "tecknad" än till exempel Gta 4... aja hoppas på roligt gameplay och att dom tar tillbaks lite rollspels element från San andreas så är jag nöjd.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

Vansinnigt imponerande. Men rockstar lyckades ju (på något vis) trolla fram GTAV på playstation3. Så man skall väl inte underskatta deras förmåga.
Men man undrar vad en realistiskt framerate och (native) upplösning hamnar på för en ps5. 720p och 10-30 fps är inte riktigt lika acceptabelt nu som för 12 år sedan.

Medlem
Skrivet av robbis:

Varför skulle det inte vara det? Med tanke på hur levande RDR2 var när det släpptes och dom har kommit millånga vägen sedan dess... Snart 7 år sedan det släpptes och mycket har hänt på det tekniska. Jag förstår varför utvecklingen tar lång tid med tanke på alla detaljer, små ödlor som springer över vägen etc. Ett helt enormt jobb dom gjort med alla modeller och texturer.

Det är så sjukt detaljerat! Varje gång man kollar igenom trailern och alla bilder de har lagt upp, så hittar man något nytt som man har missat. Varenda liten detalj är handgjord och placerad av ett syfte, inte en massa generiskt skit. Varje byggnad och trädgård ser t.ex. olik ut än den andra.

Bara det att ölen i flaskorna rörde sig och skummades på toppen, där man t.o.m kunde se att den precis hade kommit ut från kylen av kolsyran. Vet inte om du la märke till tvättbjörnen som rotade i soptunnan i början av trailern 😄.

Det är just sånt som gör Rockstar speciella och ovanför de andra. Men de undankommer inte någon kritik, då deras uppdragsstruktur kan kännas lite samma (gammal) i varje spel och jag hoppas det blir mer variation. Vill se mer sidouppdrag och tyckte det var snålt i den senaste.

Jag vet vad det första jag kommer göra i spelet, går runt på fots/köra runt "lagligt" för att supa in alla detaljer, ljud, npc, trafiken etc, så som jag gjorde i timmar innan jag hoppade in i storyn i GTA 5. Har inte spelet RDR2 än, men har en mindre semester nästa månad och då ska jag sätta igång med det. Ska bli jävligt spännande!

Folk frågar sig här varför man blir hypad. Just av det jag har skrivit ovan, spelvärlden och alla detaljer som ger mig gåshud, och förhoppningsvis är storyn bättre än femmans. Föredrog fyrans mörkare/seriösare ton än det mer "goffigare" i det senaste. GTA 6 känns lite som en blanding av dem. För första gången så kommer vi även ha en riktigt relation med någon, istället för bara något ytligt. Anar lite hur deras äventyr kommer sluta eller om någon kommer sätta kniven i ryggen på den andra...

Medlem

Om det är så att man kastas mellan att spela bruden och killen och att man lägger på sig vikt, så kommer jag nog att lägga storyn på is första gången jag får vara bruden (om det inte är såsom i t.ex. RDR2 att man måste progrediera genom storyn för att låsa upp vissa nyckelfunktioner; buuu) och spela i det inkapslade stadiet för evigt

Sett lite klipp på tuben om alla detaljer osv, men ingen nämner att man verkar kunna lira basket.

Medlem

Fint, glad att jag inte köpte PS5 Pro för att kunna lira GTA6.

Medlem
Skrivet av PsykoFnask1985:

Sett lite klipp på tuben om alla detaljer osv, men ingen nämner att man verkar kunna lira basket.

Jag blir bara nöjd om man kan spela bordtennis!

https://en.wikipedia.org/wiki/Rockstar_Games_Presents_Table_T...

Ge oss Rockstar Games Present Table Tennis REMAKE. Nu även till PC.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Förstår verkligen inte hypen för GTA VI eller något GTA för den delen. Visst, det var kul att lira GTA V med någon polare och dampa runt några timmar men en spelserie med mindre känsla av "Vad är ens meningen med det här spelet" får man leta efter.

Säga vad man vill om spelen men dom ligger alltid i framkant när det kommer till teknik och grafik. Det är det tycker jag är det mest spännande med varje nytt spel från Rockstar. Att få insupa världen.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Ska bli grymt att se vad de lyckas med att kräma ut denna gången. RDR 2 är ju än idag en måttstock för vad man kan göra fast spelet är från 2018. Det var verkligen till de yttersta de kräma ut från konsolerna när de släpptes. Jag tror mycket på Rockstar. Men hoppas de släpper lite mer gameplay. Nått kan de väl ge oss när vi ska vänta till slutet av maj nästa år nu 😕

Medlem
Skrivet av Devan:

Om man jämför med GTAV och RDR2, framförallt med GTAV, så använder Rockstar högre detaljerade modeller under cut-scenes, något jag tror används flitigt i denna trailern, detta kan man se och jämföra med det läckta materialet från 2 år sedan, även om det var 2 år sedan så såg modellerna mer naturliga och spel-bara ut.

När Rockstar säger att vissa sekvenser är game-play så tror jag ändå att högre detaljerade modeller används i mellansekvenserna, samt en modifierad bakgrundsmiljö anpassat för mellansekvensen, där mellansekvenserna sömlöst byter mellan game-play och cut-scenes, likt GTAV, då kan Rockstar också hävda att det är game-play, framförallt när det är sekvenser som skiftar snabbt mellan cut-scenes och gameplay, GTAV hade det så bland annat.

Skrivet av DieZe:

Håller med. Tekniskt så är spelen fantastiska, men jag tycker Rockstar har tappat mycket under åren, varken story, huvudkaraktärerna, eller game-play håller måttet jämfört med andra spel. Jag har svårt att ha lika roligt med Rockstar's spel som med andra spel. Jag ser tex. mer fram emot Ghost of Yōtei, som faktiskt släpps I ÅR.

Skrivet av Bullen86:

Jag vet vad det första jag kommer göra i spelet, går runt på fots/köra runt "lagligt" för att supa in alla detaljer, ljud, npc, trafiken etc, så som jag gjorde i timmar innan jag hoppade in i storyn i GTA 5. Har inte spelet RDR2 än, men har en mindre semester nästa månad och då ska jag sätta igång med det. Ska bli jävligt spännande.

Är du en sådan som utforskar mycket av världen på egen hand innan storyn? Jag har alltid undrat hur man kan göra det :). Själv tycker jag att det blir en större inlevelse om man låter storyn introducera världen eftersom, det känns som att det är det som det är gjort för.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Låter som du kört online-versionen. GTA-serien är ju annars klassiska singleplayerspel, och det är nog så den stora massan spelar dem.

Sen vad är poängen med något spel annat än att ha kul när man spelar dem? Har du inte kul så kanske det inte är rätt spel för dig.

Medlem
Skrivet av nils45:

Om man jämför med GTAV och RDR2, framförallt med GTAV, så använder Rockstar högre detaljerade modeller under cut-scenes, något jag tror används flitigt i denna trailern, detta kan man se och jämföra med det läckta materialet från 2 år sedan, även om det var 2 år sedan så såg modellerna mer naturliga och spel-bara ut.

När Rockstar säger att vissa sekvenser är game-play så tror jag ändå att högre detaljerade modeller används i mellansekvenserna, samt en modifierad bakgrundsmiljö anpassat för mellansekvensen, där mellansekvenserna sömlöst byter mellan game-play och cut-scenes, likt GTAV, då kan Rockstar också hävda att det är game-play.

Håller med. Tekniskt så är spelen fantastiska, men jag tycker Rockstar har tappat mycket under åren, varken story, huvudkaraktärerna, eller game-play håller måttet jämfört med andra spel. Jag har svårt att ha lika roligt med Rockstar's spel som med andra spel.

Är du en sådan som utforskar mycket av världen på egen hand innan storyn? Jag har alltid undrat hur man kan göra det :). Själv tycker jag att det blir en större inlevelse om man låter storyn introducera världen eftersom, det känns som att det är det som det är gjort för.

Kan säga att jag spenderade flera timmar bara i Los Santos med att vandra ut och insupa allt haha. Men jag begränsade mig och körde inte ens utanför staden först till uppdraget med Trevor startade ute i öknen. Jag lär göra detsamma i sexan.

Då Lucia har en fotboja så kan det vara så att vissa platser är "avstängda" och man blir kanske efterlyst om man rör sig utanför staden under de första timmarna 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av Devan:

Några sekvenser är ju rätt uppenbart gameplay med borttagen HUD och ändrade kameravinklar.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Kan säga att jag spenderade flera timmar bara i Los Santos med att vandra ut och insupa allt haha. Men jag begränsade mig och körde inte ens utanför staden först till uppdraget med Trevor startade ute i öknen. Jag lär göra detsamma i sexan.

Då Lucia har en fotboja så kan det vara så att vissa platser är "avstängda" och man blir kanske efterlyst om man rör sig utanför staden under de första timmarna 🤷‍♂️

I RDR2 så red jag runt väldigt mycket över alla områden som var åtkomliga långt innan storyn gjorde att man behövde dit. Och jag kan varna lite lätt för att göra det så brett som mig, därför att man kommer att ramla över platser som ser intressanta ut men är "döda" då det är platser som ingår i storyn. Det kan ta bort lite av inlevelsen.

Men håller man sitt utforskande mer till det område man är i storymässigt som det kanske är tänkt, så funkar det fint att rida runt och insupa miljöerna. Det är ju ändå ganska stora delar det rör sig om.

Medlem
Skrivet av jawik:

I RDR2 så red jag runt väldigt mycket över alla områden som var åtkomliga långt innan storyn gjorde att man behövde dit. Och jag kan varna lite lätt för att göra det så brett som mig, därför att man kommer att ramla över platser som ser intressanta ut men är "döda" då det är platser som ingår i storyn. Det kan ta bort lite av inlevelsen.

Men håller man sitt utforskande mer till det område man är i storymässigt som det kanske är tänkt, så funkar det fint att rida runt och insupa miljöerna. Det är ju ändå ganska stora delar det rör sig om.

Tack för tipset! Det ska jag tänka på och försöka begränsa mig till story-områdena. Jag vill helst bli överraskad och inte se allt med på en gång.

Medlem

Får göra avbön (tänkte vänta på PC-release) och säga att det blir ett day one-köp. Så taggad!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Sedan om det är ps5 och filmat på ps5, den saken vet man ju aldrig.... men det ligger så klart i rockstars intresse att spelet funkar på alla konsoler det skall finnas till och i alla fall "bra" med.

Klart det är PS5.

Inspelat på en PS5 i 1 fps, sedan uppsnabbat till 60 fps när man fixade ihop videon.

Medlem
Skrivet av jawik:

Låter som du kört online-versionen. GTA-serien är ju annars klassiska singleplayerspel, och det är nog så den stora massan spelar dem.

Sen vad är poängen med något spel annat än att ha kul när man spelar dem? Har du inte kul så kanske det inte är rätt spel för dig.

Det gjorde jag, jag spelar väldigt sällan single player lir och gör jag det så är det definitivt inte i en 3rd person gangster-sandlåda. Well, spel med mål som att bygga upp sin karaktär, farma loot, få högre rank osv där har du syfte, inget mål=inget kul.

Medlem

Gameplay som i när du aktivt spelar är det ju inte, och det kan väl vem som helst med lite spelsinne förstå. Att studios väljer att kalla sånt här gameplay är ju dock rätt komiskt, in-engine hade varit ett mindre förvirrande ordval för allmänheten.

Medlem
Skrivet av heady89:

Gameplay som i när du aktivt spelar är det ju inte, och det kan väl vem som helst med lite spelsinne förstå. Att studios väljer att kalla sånt här gameplay är ju dock rätt komiskt, in-engine hade varit ett mindre förvirrande ordval för allmänheten.

Scenerna med passagerarplanet över Vice City och när Jason kör förbi ett polisingripande ser ut som något direkt ur gameplay.

12
Skriv svar