Vad spelar du för tillfället?
För alla gånger jag har sågat det (vanilla avskydde jag det) så tycker jag faktiskt XCOM (2012-2013) med moddarna Long War och Squadron Unleashed (plus lite annat smått och gott) blir bra mycket bättre, så det tuggar på. Inte ett mod-vänligt spel för fem öre dock, det kräver lite handpåläggning och att allt installeras i rätt ordning o.s.v.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Efter att ha klarat Mafia II så spelar jag nu Mafia III.
Annorlunda upplägg jämfört med tvåan men hittils så diggar jag det.
Kul att du gillar det. Jag tillhör väl minoriteten som faktiskt tycker om det spelet väldigt mycket, även om det är långt ifrån perfekt. Men jag är en sucker för hämndhistorier och tycker det är väldigt tillfredsställande hur man betar sig igenom den där familjen. Finns många vidriga karaktärer att ha ihjäl på vägen.
Kul att du gillar det. Jag tillhör väl minoriteten som faktiskt tycker om det spelet väldigt mycket, även om det är långt ifrån perfekt. Men jag är en sucker för hämndhistorier och tycker det är väldigt tillfredsställande hur man betar sig igenom den där familjen. Finns många vidriga karaktärer att ha ihjäl på vägen.
Jag kan bara hålla med.
Spelar wow classic, därefter en gaming laptop och lite vad fan jag vill.
Videoredigering kanske.
Vill inte ens lägga upp i youtube haha. Ska blanda sjuka gore videos och sen ser man min ruttna wow gubbe typ sätta sig ner och äta efter "hård träning". Skön ju.
Fatta om typ en sån där sjuk "alla människor och barn dör i full HD punkt com" hemsida får värsta wow leveling guide som talar till dom istället eller ba lite mer tv spel ändå.
Man kan typ spränga en människas huvud som introt och ba "this is gamer.... Josh. For youuuu" och sedan tittar man på WoW gameplay bara. Det finns inga gränser!!!!!!!!
Utani gran hur exori när alla mods kommer för censur åt regeringen. Fuck regeringen isf. Hur kan de censurera?! Otäckt
Just spelat klart det så vet inte om jag kvalificerar mig till den här tråden men TLOU2 remastered på PC. Herregud, vet inte om något spel någonsin varit så känslosamt. Längtar efter att spela det igen men kommer vänta lite.. Mästarklass i "storytelling" bar none. Hittar inte ens orden på Svenska. Kan inte hjälpa det men de flesta andra spel känns så futtigt oviktiga efter detta som om de var gjorda för idioter. Visst, bättre stealth eller gameplay i andra spel men storyn, känslan, hur det får dig att må och känna, aldrig varit med om det förut.
Där fattar man vad spel kan vara, det man hoppats på, ett jävla konstverk med alla dess känslor på en gång. Var ju några år sen nu men tyvärr verkar det inte satt större avtryck i branchen för övrigt.. så synd.
Min gissning är att HL3 kommer shadowsläppas i höst med samma "emotionella misshandel" något som kommer skaka om. (är eventuellt bara önsketänkande)
9070 XT
9800X3D
Arken Age (VR).
Var lite skeptiskt till en början då det utspelar sig i sådan konstig värld men desto mer jag spelar desto roligare tycker jag det är. Älskar pirret i magen när jag hoppar från höga höjder i spelet! Känns exakt som när man åker nerför i en bergodalbana
Får se om hjärnan vänjer sig tillslut. Vore coolt om det faktiskt kunde bota höjdskräck.
Kör Pillars of Eternity, tyvärr ingen höjdare på konsol egentligen vad gäller hur striderna fungerar.
För att det var "Woke" men jag gillar stridssystemet. Jag ogillar dock spel med massor av val. Tyvärr är här massor av val 😅. 76 spelare har det varit som max samtidigt på Steam. Det sålde nog inte bra 😅
Är tvärtom. Jag ogillar spel mer och mer som inte låter mig spela "utanför ramen" och göra min egen grej. Känns som 95% av min speltid numera spenderas i open world-titlar där sandlåde-gameplay och frihet står i centrum. Har väldigt svårt för att gå tillbaka till linjära spelupplevelser.
Kör Pillars of Eternity, tyvärr ingen höjdare på konsol egentligen vad gäller hur striderna fungerar.
Är tvärtom. Jag ogillar spel mer och mer som inte låter mig spela "utanför ramen" och göra min egen grej. Känns som 95% av min speltid numera spenderas i open world-titlar där sandlåde-gameplay och frihet står i centrum. Har väldigt svårt för att gå tillbaka till linjära spelupplevelser.
Jag vill ha så linjära spel som möjligt, jag vill inte behöva gå tillbaka till ställen jag redan varit på, jag vill bara till målet, så då har jag känt att många open world spel bara slösar min tid när fast travel inte finns 😬
Jag vill ha så linjära spel som möjligt, jag vill inte behöva gå tillbaka till ställen jag redan varit på, jag vill bara till målet, så då har jag känt att många open world spel bara slösar min tid när fast travel inte finns 😬
Gillar skarpt den avslappnande känslan jag får när jag spelar spel som Zelda Botw, att bara ströva omkring och göra vad jag vill utan några utstakade mål. Precis min typ av spel det.
Spelade nyss demot till Astro Prospector
Det får min rekommendation!
https://store.steampowered.com/app/3503440/Astro_Prospector/