Vi som ska importera Switch 2

Medlem

Blev en beställning på my nintendo de nu Switch + MKW, skyddsfodral med skärmskydd & ett joycon par. Blev 575kr billigare än min beställning jag redan hade hos spelbutiken som är ”billigast” i sverige atm med 6999kr för switch + MKW och då hade jag bara beställt switchet och fodralet via dom. Så även fast jag nu lade till ett joycon par så blev det billigare. Enda som jag är fundersam på är hur eventuella reklamationer funkar. Går det att ta sånt med bergsala då konsollen är köpt direkt från nintendo eller måste man ta det med tyskarna?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Poängen här är ju uppenbarligen att använda NSO för att förhandsboka Switch 2 och inte spela på i första taget Så hade de låtit användare registrera sig online för att skaffa konto för att senare använda på Switch 2 så har de ju användare i ekosystemet innan de ens har konsol. Vore smart av Nintendo imho. Men de följer ju inte alltid vad andra anser logiskt så är inte förvånad att det är såhär...

Omodernt av Nintendo absolut men också så kan det vara ett skitbra sätt att minska scalpers på?!
Hur många vill inte förboka flera exemplar och sen sälja vidare.
Tyvärr allt för många då vi såg senast vad som hände med PS5.
Nu krävs det en konsol för registrering av NSO, vilket dessa scalpers ändå inte sitter på 😉

Att man inte kommer registrera ett NSO abbomenang efter S2 releasen skulle förvåna mig. Ge det lite tid bara, Nintendo har precis förstått sig på det här med internet

Medlem
Skrivet av Thrilmang:

Enda som jag är fundersam på är hur eventuella reklamationer funkar. Går det att ta sånt med bergsala då konsollen är köpt direkt från nintendo eller måste man ta det med tyskarna?

Du måste ta det med tyskarna, dvs från det stället du köpte det ifrån! Bergsala har inget med Nintendos produkter utanför Norden att göra.

Medlem
Skrivet av JokerM6:

Omodernt av Nintendo absolut men också så kan det vara ett skitbra sätt att minska scalpers på?!
Hur många vill inte förboka flera exemplar och sen sälja vidare.
Tyvärr allt för många då vi såg senast vad som hände med PS5.
Nu krävs det en konsol för registrering av NSO, vilket dessa scalpers ändå inte sitter på 😉

Att man inte kommer registrera ett NSO abbomenang efter S2 releasen skulle förvåna mig. Ge det lite tid bara, Nintendo har precis förstått sig på det här med internet

Well, den logiken bygger ju helt på att ingen scalpers i världen äger en Nintendo Switch - vilket inte känns så troligt Finns nog många som säljer vidare för vinst men behåller en för skojs skull. Eller bara skaffat en under alla år den funnits ute. Det är ganska naivt att tro att det omöjliggör scalping. Tvärtom gör det bara svårare för vanliga personer att skaffa en ny konsol. Bättre skydd vore väl då att hålla det till 1-2 konsol per konto så att de inte kan köpa på sig en massa.

Haha ja, de måste testa sig fram i dessa okända vatten som är internet

Medlem

Nu när jag såg dig Gertzy blev jag nyfiken! Hur blev det för dig? Importerar du switch2 eller köper du i Sverige? 😄

Medlem

Borde man inte kunna förbetala sin Switch 2 hos Nintendo nu? Var det inte 30dagar innan release?

Medlem
Skrivet av Pampers:

Borde man inte kunna förbetala sin Switch 2 hos Nintendo nu? Var det inte 30dagar innan release?

Ja jag trodde också det. Står nått om 28 dagar innan release i FAQn, men hittar ingen knapp eller liknande för det.

Medlem
Skrivet av Pampers:

Nu har Nintendo EU öppnat så att alla som har en aktiv Nintendo Online Prenumeration kan förbeställa Switch 2 från deras hemsidor(Tyskland, Irland osv). La en ny beställning från Nintendo.de och avbeställde från Amazon.fr. 😇

Köpte 3 månader Nintendo Switch Online för 80kr som jag sedan kommer uppgradera när Switch 2 anländer.

Medlem
Skrivet av ActualAir:

Blev en förbokning via Nintendo idag för 509 euro med gratis frakt (Mario Kart-bundle). Klart bästa priset jag har hittat, har avbokat franska Amazon och nu får den här bokningen gälla. Blir spännande att se om dom lyckas få den till Sverige på releasedagen (inget som utlovas till vårt land till skillnad från de stora länderna).

Vilken Nintendo-sida förhandsbokade du på? Är kravet för att man har ett betalat Nintendo Online konton eller något annat?

Medlem
Skrivet av NickNack007:

Vilken Nintendo-sida förhandsbokade du på? Är kravet för att man har ett betalat Nintendo Online konton eller något annat?

Du behöver ha en betalad Nintendo Switch Online prenumeration för att kunna beställa.

Medlem

Det fungerar även nu att beställa om man är medlem i en familj, tidigare var det bara den som betalade som kunde. Finns tråd på Sweclockers där man går ihop och delar på 8 personer. Blir runt 90:-/året per person med NSO+Expansion Pack. Någon kan säkert skapa liknande här på FZ.

Medlem

Aktiverade en 7-dagars trail på nintendo.com men i tyska storen står det fortfarande att switch online är inaktivt.
Någon som gjort likadant och vet hur lång tid det tar innan den uppdateras?

Medlem
Skrivet av Frotti:

Aktiverade en 7-dagars trail på nintendo.com men i tyska storen står det fortfarande att switch online är inaktivt.

Jag loggade bara ut och sen in igen så var medlemsskapet där. Tog dock ett helt år och inte trial.

Medlem
Skrivet av Frotti:

Det räcker inte med gratisperiod, du måste betala för prenumeration för att det ska funka. Jag köpte 3 månader för 80kr som jag tänker uppgradera när Switch 2 anländer, då får man rabatt avdragen för sin befintliga prenumeration.

Medlem
Skrivet av Reiker:

Det räcker inte med gratisperiod, du måste betala för prenumeration för att det ska funka. Jag köpte 3 månader för 80kr som jag tänker uppgradera när Switch 2 anländer, då får man rabatt avdragen för sin befintliga prenumeration.

Tack!
Gjorde samma sak och nu är den beställd.

Medlem
Skrivet av Reiker:

Nu har Nintendo EU öppnat så att alla som har en aktiv Nintendo Online Prenumeration kan förbeställa Switch 2 från deras hemsidor(Tyskland, Irland osv). La en ny beställning från Nintendo.de och avbeställde från Amazon.fr. 😇

Köpte 3 månader Nintendo Switch Online för 80kr som jag sedan kommer uppgradera när Switch 2 anländer.

Trevligt. Dras pengarna direkt?

Jag får ta och beställa ikväll när jag sitter vid datorn.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Lathron:

Nu när jag såg dig Gertzy blev jag nyfiken! Hur blev det för dig? Importerar du switch2 eller köper du i Sverige? 😄

Hittills ingetdera. Peppen dog. Men blir nog att importera mot slutet av året kanske. Om inte priserna justerats nedåt då köper jag gärna här för att enklare kunna hantera garantiärenden vid behov.

Medlem
Skrivet av lonian:

Trevligt. Dras pengarna direkt?

Jag får ta och beställa ikväll när jag sitter vid datorn.

Dras pengarna direkt?
För Nintendo Switch online = Ja , för beställning av konsol + tillbehör = Nej

Medlem

Känns så nice att bara pynta 509 EUR för bundlen med Mario kart. Och dessutom fraktfritt. Beställde från tyska shoppen. Garantiärenden bör inte vara komplicerat alls då det är EU och en långt större organisation än Bergsala.

Medlem

Okej, har allting redo att trycka på beställningsknappen. Men av någon anledning så ändras mitt namn på orden från John till Johannes. Har försökt att redigera men fungerar inte.

signatur

Medlem
Skrivet av lonian:

Okej, har allting redo att trycka på beställningsknappen. Men av någon anledning så ändras mitt namn på orden från John till Johannes. Har försökt att redigera men fungerar inte.

Kollat så du inte har automatisk översättning i t.ex. Chrome?

Medlem
Skrivet av Brunkeberg:

Kollat så du inte har automatisk översättning i t.ex. Chrome?

Haha... Ja du det var helt korrekt. Nu fungerar det! Beställd.

signatur

Medlem
Skrivet av Mazzimazzimo:

Samma här! In o boka på Nintendo, går att välja eu plug. Avbokade också på franska amazon : )

Hur fan gör man ens? Fattar ingenting. Är inloggad men lyckas inte hitta var man kan köpa konsollen.

Måste man byta region? Måste man surfa via dator istället för mobil?

Medlem
Skrivet av yonsson:

Hur fan gör man ens? Fattar ingenting. Är i loggad men lyckas inte hitta var man kan köpa konsollen.

Är du inne på tyska sidan så gå in på My Nintendo Store.

signatur

Medlem

Spelade in en video.

signatur

Medlem
Skrivet av Reiker:

Dras pengarna direkt?
För beställning av konsol. Nej

När dras pengarna?
Jag har också lagt en order nu från tyska

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Hittills ingetdera. Peppen dog. Men blir nog att importera mot slutet av året kanske. Om inte priserna justerats nedåt då köper jag gärna här för att enklare kunna hantera garantiärenden vid behov.

Åh ok! Tänk att skaparen av den legendariska switch 2 tråden inte skaffa en konsol på release!? Det var otippat! Men samtidigt förstår jag verkligen med de galna priserna 😅

Medlem
Skrivet av lonian:

Strålande! Shopping for dummies, german version. 😆
Får göra det via datorn imorgon. Sämst hemsida via mobilen.

Medlem

Lyckades beställa via mobilen. Betalningsmetod oklar dock. Sjukt oklart, verkar inte dragits något från kortet.

5500kr inkl mario kart känns OK. Stort tack för hjälpen!

Medlem

Man får väl slänga över pengar på kreditkortet dagarna innan release.

signatur

Skriv svar