Efter AC Shadows-framgången har Ubisoft försenat flera av sina "största produktioner"

Robot
Efter AC Shadows-framgången har Ubisoft försenat flera av sina "största produktioner"

Oklart vilka spel det handlar om.

#Ubisoft

Medlem
Medlem

Har väl försenat Sands of Time

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hoppas det ger ringar på vattnet i branschen!!

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Det är smart. Ju mer de försenar desto mer hinner spelarna spara pengar till ett nytt spel.
Ka-ching!

signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Vad baserar ni "Framgång" på? Finns väl inga siffror från Ubisoft som säger att det är en framgång. Vi vet varken hur många sålda exemplar där är eller vad utvecklingen kostat.

Avstängd
Skrivet av Ruskendrul:
Medlem

Från källan som postas i inlägget ” We’d like to note, though, that Assassin’s Creed Shadows is no disaster — nor is it a smash hit. It is selling OK.”

Men vad kan man förvänta sig av ett nytt konto som postar negativt om Ubisoft med en screenshot från en Reddit som heter ”fuckubisoft”.

Redaktör
Ponny

Sunt, tycker jag. Jämfört med flera andra i serien tycker jag att AC Shadows var riktigt stabilt tekniskt sett. Att Ubisoft försenar för att polera är bra. Sen får dom gärna krympa spelen och göra dom mer dynamiska (tänker väl främst på Assassin's Creed här, då Shadows är färskt i minnet).

signatur

En Bamseponny av folket

Avstängd
Skrivet av Thane:

Från källan som postas i inlägget ” We’d like to note, though, that Assassin’s Creed Shadows is no disaster — nor is it a smash hit. It is selling OK.”

Men vad kan man förvänta sig av ett nytt konto som postar negativt om Ubisoft med en screenshot från en Reddit som heter ”fuckubisoft”.

Så alla artiklar om att Shadows var en succé var fake?

Medlem
Skrivet av svensson1:

Vad baserar ni "Framgång" på? Finns väl inga siffror från Ubisoft som säger att det är en framgång. Vi vet varken hur många sålda exemplar där är eller vad utvecklingen kostat.

Nej men vore det inte en framgång så skulle vi nog hört aktieägarna och stora delägare ropa högt av förtvivlan vid det här laget.

Ubi våga bara dra in Div3. Då vore inte livet värt att leva. Satsa allt ni har på Massive och det istället.

signatur

9070 XT
9800X3D

Medlem

dom här kommentarerna kommer vara helt civila och det kommer inte bli något bråk om Assassins Creed shadows

/doubt

Medlem
Skrivet av Scarkew:

Så alla artiklar om att Shadows var en succé var fake?

I en tid med prenumerationstjänster går det inte att svara på genom försäljningen. Det vi vet är att försäljningen är ok.

Avstängd
Skrivet av Thane:

I en tid med prenumerationstjänster går det inte att svara på genom försäljningen. Det vi vet är att försäljningen är ok.

Så alla artiklar om att AC: Shadows var en succé var alltså fake och lögn.

Told you so.

Medlem

Nu erkänner ju källan själv att deras data baseras på best guesses och trender och inte faktiskt försäljningsdata, speciellt inte för ps5. Sen även att det saknas info för ubistore, xbox och andra tjänster så som amazon luna. Så jag tror slutsatsen är som alltid - Vi vet inte, vilket alla borde säga oftare istället för spekulera.

Skrivet av Scarkew:

Så alla artiklar om att AC: Shadows var en succé var alltså fake och lögn.

Told you so.

Avstängd
Skrivet av sarlucic:

Nu erkänner ju källan själv att deras data baseras på best guesses och trender och inte faktiskt försäljningsdata, speciellt inte för ps5. Sen även att det saknas info för ubistore, xbox och andra tjänster så som amazon luna. Så jag tror slutsatsen är som alltid - Vi vet inte, vilket alla borde säga oftare istället för spekulera.

"Vi vet inte". Så alla artiklar om att det var en succé var således fake och lögn?

Aktien efter investerarmötet:

Antingen ljuger Ubisoft tillsammans med speljournalisterna eller så ljuger aktien. Jag vill veta vem det är som ljugit.

Medlem

De säger säger att det säljer bra för att bygga kredibilitet och sälja lite mer

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem
Skrivet av Scarkew:

"Vi vet inte". Så alla artiklar om att det var en succé var således fake och lögn?

https://pbs.twimg.com/media/Gq_QC4BXgAAtrH0?format=jpg&name=m...

Antingen ljuger Ubisoft tillsammans med speljournalisterna eller så ljuger aktien. Jag vill veta vem det är som ljugit.

Du ljög när du postade Reddit-inlägget

Medlem
Skrivet av Scarkew:

https://pbs.twimg.com/media/Gq_QC4BXgAAtrH0?format=jpg&name=m...

Så aktien föll efter att Ubisoft sa till investerarna att de kommer att försena ett flertal av sina spel?

Så förvånande.

Vet inte riktigt hur man får det till ett bevis för att Shadows inte skulle varit en succé dock.

Geeks Gaming
Skrivet av lolipopapa1:

dom här kommentarerna kommer vara helt civila och det kommer inte bli något bråk om Assassins Creed shadows

/doubt

Hehehe, japp!

Nyreggat konto=✅
Bashar Acs=✅

Inväntar kommentar om att allt beror på DEI 😁

Avstängd
Skrivet av Thane:

Du ljög när du postade Reddit-inlägget

Hur ljög jag? Jag skrev inte ens nåt i det inlägget. Jag postade en bild.

Avstängd
Skrivet av filbunke:

Så aktien föll efter att Ubisoft sa till investerarna att de kommer att försena ett flertal av sina spel?

Så förvånande.

Vet inte riktigt hur man får det till ett bevis för att Shadows inte skulle varit en succé dock.

Nej. Varför tror du det? Aktien föll när Ubisoft berättade för investerarna hur många kopior de sålt under det här räkenskapsåret.

Avstängd
Skrivet av NordhNet:

Hehehe, japp!

Nyreggat konto=✅
Bashar Acs=✅

Inväntar kommentar om att allt beror på DEI 😁

Vadå allt beror på DEI? Är det därför Ubisoft och Spelmedia ljuger?

Medlem
Skrivet av Scarkew:

Hur ljög jag? Jag skrev inte ens nåt i det inlägget. Jag postade en bild.

Nice då har ingen ljugit. För alla har postat siffror och gjort egna personliga tolkningar av dem, även Ubisoft.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

/doubt

Ser mer i spänning fram emot alla som försvarar Ubisoft. Hysteriskt roligt.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

som vilka? förstår inte ens varför folk orkar bråka om det här. om man inte gillar AC shadows bara ignorera nyheten och om man gillar det så kan man ju bara säga "nice" eller nåt och sen göra nåt annat. men nä man måste attackera personer med andra åsikter än sig själv

Geeks Gaming
Skrivet av Ruskendrul:

Nej nej, att inte dela din åsikt är inte att försvara Ubisoft.
Snälla låt oss ha något vettigt diskussionsklimat kvar, vi behöver inte polarisera precis allt! 😩

Medlem
Skrivet av Thane:

Mao inte en succé. Tack.

Skrivet av lolipopapa1:

som vilka? förstår inte ens varför folk orkar bråka om det här. om man inte gillar AC shadows bara ignorera nyheten och om man gillar det så kan man ju bara säga "nice" eller nåt och sen göra nåt annat. men nä man måste attackera personer med andra åsikter än sig själv

Jo, för bara en sida gör det... Låt mig gissa, de som gillar Shadows är på "rätt sida historien"?

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Mao inte en succé. Tack.

Inget vet.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Mao inte en succé. Tack.

Jo, för bara en sida gör det... Låt mig gissa, de som gillar Shadows är på "rätt sida historien"?

Vad då "rätt sida historien" ?

Det är ju bara ett spel lol bara spel om man gillar det eller ignorera om man inte gör det

123
Skriv svar