Stellar Blades pc-datum bekräftat tillsammans med systemkrav

Robot
Stellar Blades pc-datum bekräftat tillsammans med systemkrav

Spana in trailern – nu officiellt istället för läckt.

#Shift-up, #Stellar-blade

Medlem

Du missade att berätta att Stellar Blade lägger på Denuvo och Region Lock 20 dagar innan release.

Medlem
Skrivet av noreason:

Du missade att berätta att Stellar Blade lägger på Denuvo och Region Lock 20 dagar innan release.

Bra. Pirater kan spela andra spel.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Denuvo är extremt problematiskt för oss Linux-spelare. Räcker med att du byter Proton-version så tycker Denuvo att du sitter på en annan dator och låser dig ute från spelet. Du kan inte ens spela något du betalat för, det är helt sjukt.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Releasehästryttare

Senaste nyheterna på länge, uppe och såg euro i natt Jonny?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Alla vet att det inte hjälper. Det knäcks direkt. Och sen får piraterna ett spel som flyter på bättre än vad alla de som laglydigt köpt sina licenser får.

Medlem

Nöjer mig med min fysiska PS5 utgåva.

Väck mig om/när de släpper det DRM-fritt på GOG.

Medlem

Givet köp. Mildare systemkrav än väntat.

Skribent
Skrivet av Devan:

Senaste nyheterna på länge, uppe och såg euro i natt Jonny?

Hehe, nej det är resten av gänget som är ute till sjöss och inte jobbar i dag, så jag breder ut mig lite under dagen

Vad är det för typ av spel? Som Devil May Cry, Bayonettta, ser ut att kunna vara åt det hållet?

Medlem

Skönt med ett spel som inte kräver 5090 för att få 30fps med uppskalning.

Medlem
Skrivet av noreason:

Synd. Blev bortplockat från wishlist direkt.
Om de väljer att släppa spelet någon gång i framtiden utan malware, så kanske, såvida inte intresset försvunnit till dess...

signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av smuts:

Denuvo är extremt problematiskt för oss Linux-spelare. Räcker med att du byter Proton-version så tycker Denuvo att du sitter på en annan dator och låser dig ute från spelet. Du kan inte ens spela något du betalat för, det är helt sjukt.

Det låter som ett faktiskt problem. Vad säger denuvo om det?

Skrivet av Atilaa:

Alla vet att det inte hjälper. Det knäcks direkt. Och sen får piraterna ett spel som flyter på bättre än vad alla de som laglydigt köpt sina licenser får.

Denuvo knäcks väl ytterst sällan?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Är lite blandat. Denuvo har knäckts och fortsätter knäckas men det tar ofta ett bra tag innan det gör det. Black Myth: Wukong t.ex. är fortfarande inte knäckt och det var 9 månader sedan det släpptes. Dragon's Dogma tog 240 dagar på sig innan någon knäckte det.

Medlem

Bara jag som tycker att 1080p är fullt tillräckligt?

Jag blir triggad när jag inte får se vad som krävs för högsta inställningarna för 1080p 60fps. 😅

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Jodå, när det gäller många populära spel finns de ofta dagarna eller veckorna runt release, ibland samma dag. Ibland kan det dröja ett längre tag, som någon skrev, beroende på hur knepig eller djupgående iteration av Denuvo som används samt hur stor efterfrågan det är på just det spelet.
Skillnaden är att pirater får färre uppdateringar då varje uppdatering kommer med en ny version av Denuvo så spelet måste crackas igen.
Visst försvårar det för pirater, men inte i den utsträckning många tror.

Sen angående Denuvos påverkan på prestanda så är nog det bästa exemplet hur den piratade versionen av Resident Evil Village flöt på mycket bättre än den lagliga versionen. Något Digital Foundry bland annat grävde i.
Så det är därför många ogillar Denuvo

Medlem
Skrivet av RallarFrasse:

Skönt med ett spel som inte kräver 5090 för att få 30fps med uppskalning.

UE4 är fortfarande inte död här ser man varför, bara att vänta och se hur det ser ut och flyter på pc innan ett köp.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

Medlem

Nu är det en video från youtube men spelet ser ut att lida mycket av microstutters...

Medlem

Såg ut att vara väldigt blygsamma systemkrav, skönt att se😀

Nöjer mig dock med ps5 versionen tillsvidare då jag inte längre har en speldator😅

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Jodå, när det gäller många populära spel finns de ofta dagarna eller veckorna runt release, ibland samma dag. Ibland kan det dröja ett längre tag, som någon skrev, beroende på hur knepig eller djupgående iteration av Denuvo som används samt hur stor efterfrågan det är på just det spelet.
Skillnaden är att pirater får färre uppdateringar då varje uppdatering kommer med en ny version av Denuvo så spelet måste crackas igen.
Visst försvårar det för pirater, men inte i den utsträckning många tror.

Sen angående Denuvos påverkan på prestanda så är nog det bästa exemplet hur den piratade versionen av Resident Evil Village flöt på mycket bättre än den lagliga versionen. Något Digital Foundry bland annat grävde i.
Så det är därför många ogillar Denuvo

De flesta exemplar av ett spel säljs ett par veckor efter det är släppt, det är egentligen så länge som Denuvo måste fungera. Denovu tar ju bra betalt för det, vilket då innebär att när försäljningen dalar så tas det ofta bort.

Och skulle nog kalla Resident Evil Village det värsta exemplet på hur man inte lägger in antipiratskydd i ett spel, Digitial Foundry släppte ju en video med ett test av spelet två veckor senare där problemet var fixat, men Denuvo var fortfarande kvar.

Det stora problemet i spelet var inte Denuvo, utan det var Capcoms egna anti-piratkod som var boven.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Denuvo själva har locket på men diskussionen om problemen har förts online länge. Deras anti-tampering är alldeles för rigorös, så pass att det går ut över betalande kunder... Man får väl rösta med plånboken, som nån annan skrev här i tråden. Surt är det.

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Att inte få sitt spel piratkopierat är troligtvis mycket viktigare än att intäkterna de förlorar om det inte går att spela på Linux. Alltså så bryr sig inte spelföretagen som använder sig av det, och därmed så bryr sig inte denuvo heller.

Medlem
Skrivet av smuts:

Denuvo själva har locket på men dikssuonen om problemen har förts online länge. Deras anti-tampering är alldeles för rigorös så pass att det går ut över betalande kunder... Man får väl rösta med plånboken, som nån annan skrev här i tråden. Surt är det.

Hur påverkar detta steam deck? För den drivs väl av Linux?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Hur påverkar detta steam deck? För den drivs väl av Linux?

Som beskrivits ovan, denuvo blockerar en under linux om man byter proton-version för ofta, vilket man gör för att testa om saker inte fungerar optimalt eller om det är problem.

denuvo innebär inte att det automatiskt inte kommer att fungera under Linux, men att det kan bli problem.

Marvel's Guardians of the Galaxy har denuvo, har spelat det under Linux utan problem.

Medlem

Spelar detta just nu. Har aldrig spelat den här genrern innan och jag måste säga att det är bland det bästa jag lirat. Ett av förra årets bästa spel. Strax efter Astro Bot då Och då HATAR jag Unreal Engine 5 med sitt blurriga utseende och laggiga känsla.

signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Spelar detta just nu. Har aldrig spelat den här genrern innan och jag måste säga att det är bland det bästa jag lirat. Ett av förra årets bästa spel. Strax efter Astro Bot då Och då HATAR jag Unreal Engine 5 med sitt blurriga utseende och laggiga känsla.

Det är lungt, Stellar Blade är ett Unreal Engine 4 spel.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Det är verkligen välpolerat snyggt bra fps ännu bättr på PRO. Första två timmarna var lite tråkig innan man kom till stora staden och öppna världen, men efter det blev det riktigt bra.

Fighting super tight utan lagg. Bossarna kan vara svåra tills man lär sig deras svagheter, fick kolla YouTube för en boss sen gick det lättare.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

1
Skriv svar