Star Citizen skjuter upp "skeppsmoddar" efter kritik från spelare

Robot
Star Citizen skjuter upp "skeppsmoddar" efter kritik från spelare

Så kallade "flight blades" skulle inledningsvis bara bli tillgängliga för riktiga pengar.

#Cloud-imperium-games, #Star-citizen

Medlem

”100-400” förstår inte hur det här bolaget fortsätter komma undan med all skit de sysslar med.

Medlem
Skrivet av AHTF:

”100-400” förstår inte hur det här bolaget fortsätter komma undan med all skit de sysslar med.

"Det är för att bekosta utvecklingen"
Enda företaget som kommer undan med en sån ursäkt.

Medlem
Skrivet av AHTF:

Vadå för skit?
Spelet är fortfarande i utvecklingsstadie och lyclades hitta ett väldigt framgångsrikt sätt att backa projektet.
Detta lät dock som regelrätt pay2win.

Medlem
Skrivet av GordonF:

Vadå för skit?
Spelet är fortfarande i utvecklingsstadie och lyclades hitta ett väldigt framgångsrikt sätt att backa projektet.
Detta lät dock som regelrätt pay2win.

Utifrån deras post på forumet verkar det rätt tydligt att det fortsatt ska vara tillgängligt även för riktiga pengar. Som sagt de har redan tidigare haft p2w element, dessa blir dock fler och fler.

Medlem

så de vill alltså ha mer cash av spelare som säkerligen redan backat spelet 5 gånger, för att de har ett "nytt" projekt i världens redan mest backade projekt...

Medlem
Skrivet av AHTF:

Finns gott om folk här som försvarar detta spelet.

Medlem

Jag funderar på hur de tänker lägga upp det den dag spelet når 1.0(🙃) . Det blir ju ett sjuhundrades pay to win om de fortsätter med den här finansieringsmodellen.

Men vaaaa, här har man ju lagt undan ett par tusenlappar på att kunna modda mina skepp och nu måste jag vänta ända tills sommaren?!? Äh, får väl tröstköpa ett nytt skepp eller två så länge, känns som de behöver lite extra support nu när spelarna sviker dem.

Medlem

Under hur många år har spelet varit under utveckling?

Medlem

CIG har alltid varit kontroversiella men det ligger också i spelets natur att tänja på gränserna och göra det ingen annan vågat. Som tidig backare har jag ofta försvarat det, men dåliga beslut ska uppmärksammas och detta är ett av dem. Det finns bättre sätt att säkra finansiering. Låt det bli en läxa.

Medlem

pungade ut 35 euro när man fick en aurora och både MMO delen och SP, innan dom splittade det till två spel. Har fått ut dryga 200+ timmar för dom pengarna hittils. så min mind gymnastics just nu är bara "wait and see" har fått mitt värde för pengarna och hoppas att något bra kommer ut i slutet, men samtidigt så har en del av mig gett upp.

Varenda gång dom visar något så är det ju alltid super impressive, men vi har aldrig sett den där sömmen som tar ihop allt till ett gemensamt fantastiskt spel.

Oron dessutom är att ifall dom lyckas och levererar på allt dom har lovat så kommer spelet fortfarande bara vara nischat ändå, Väldigt få moderna gamers som vill spendera 30 min i cockpiten för att frakta nudlar till ett annat solsystem. Tror tempot kommer locka till sig en trogen skara med sim-nördar och RP-fantaster som brinner för det, medanst den gemensama skaran "gamers" kommer bara rinna över spelet.

Medlem

Varför bryr sig folk? Spelet är ju inte släppt som skarp version. Vänta tills det är det och sedan kan vi dömma slutresultatet.

Medlem
Skrivet av pazu:

Varför bryr sig folk? Spelet är ju inte släppt som skarp version. Vänta tills det är det och sedan kan vi dömma slutresultatet.

Tror att en hel del av oss hinner dö av hög ålder innan det händer

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Bra att de backade. Bryr mig inte så mycket att det finns P2W i spelet, framför allt då dyrare skepp inte nödvändigtvis garanterar dig att vinna i strid i SC, men P2W ska inte innebära förtur på funktioner.

Medlem

Nu tycker jag allt folk är otrevliga mot CIG och Chris Roberts. De har faktiskt bara fått in $819 miljoner hittills. Hur förväntar ni er att man skall kunna utveckla inte ett, men två, så extraordinära spel men så futtigt lite pengar?

</SARCASM>

Det här systemet fick mig bara att tänka på APB och deras megasuperduper-OP vapen för 300-400kr styck...
Nej tack. Gör om, gör rätt.

signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Det här spelet exemplifierar problemet med early access

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Skrivet av Workout51:

Det här spelet exemplifierar problemet med early access

Och problemet med crowdfunding för vanvettiga miljardprojekt utan tydligt slut.

signatur

Ryzen 5 9600X | Kingston 32GB DDR5 | ASUS RTX 4070 Super

Medlem

Bättre att dom gör klart dom skeppen som redan släppts. Hoppa in i en Idris, Reclaimer, Constellation osv, 90% av funktionaliteten saknas.
LCD-skärmar som inte har funktionalitet, escape-poddar som inte funkar, teknikmoduler som inte går att byta ut inne i skeppet osv osv.

Geeks Gaming
Skrivet av roftg:

Under hur många år har spelet varit under utveckling?

13 år i runda slängar.

Jag var med och backade det i början (runt 2013) men när de började erbjuda refunds efter alla förseningar så hoppade jag på det tåget.
Tror det var 2017/2018

Medlem

Ser ett flertal som argumenterar att pengarna helt inte räcker till, vilket är varför de nu skall släppa SQ42, varför Idris släpps tidigare, och varför de tar betalt för skeppsmoddar.

$820 miljoner verkar alltså inte vara tillräckligt.

Vilket inte skulle vara särskilt konstigt med Chris Roberts i toppen utan någon annan som överser honom....

Medlem

Har själv varit med o följt projektet sedan 2013 då dem hade video updates varje vecka nästan. Var otroligt kul att se utvecklaren på nära håll. Efter ett år tröttnade ja lite på det konstanta nyhetsflödet o blev mer casual. Sedan efter 2016 tror ja spelet kändes som det blev mer spelbart för varje år. Star citizen försöker bygga typ ett spel som ingen försökt förut med modern grafik och fps kamera, basebuilding o crafting allt i ett sorts m.m.o miljö där inga loadingscreens visas i spelet utan allt streamas in.
Dem har en free fly nu där man kan testa spelet gratis i ca 1 vecka kvar. Så det är bara att hoppa in o testa! Kommer fler år med fler free fly events.
Klart dem kommer försöka fiska efter pengar då de inte har någon publisher! Det är fansen som i stora delar hjälper dem hålla igång. Dem har gått ut o sagt att flight bladesen kommer va tillgänglig i ingame shops för auec i sommar så jag tycker hela grejjen känns som att man gör en höna av en kyckling. Då när de släpper nya fordon så brukar dem vara exklusiva till spelarna som pledgat för dem i 1-3 månader innan dem släpps till ingame shops.
Dem uppdaterar o lägger till nya saker varje patch nu vilket gör spelet till en roligare upplevelse i längden.
I en av patcharna i våras så har constellationen skeppen fått storage skåpen med fungerande inventory
O bland annat carrack crew rummet har sina inventory skåp fungerande. Det rullas ut updates flera gånger om året.
Haft skitkul med polarna i helgen. Kommer fortsätta lira o pledga men ja håller mig till mer fordon o så som passar mina gameplay loops.
Squadron 42 gick de ut förra året skulle släppas 2026 men om gta 6 släpps då så tror jag dem pushar slutet av 2025 buggar o allti klassisk cig anda 😆
Hade dem fokuserat på sq42 eller multiplayer delen så hade det säkert varit 1.0 redan.

Medlem

Det är långt ifrån bara vanliga spelare som lagt in pengar i detta, det finns även stora finansiärer som tex the Calder group, rena investerare som vill ha sin vinstmarginal. Oron har varit att de ska kräva in lånet om de ser att sin investering är i fara. Det är långt ifrån det enda lånet som Cig ligger ute med. Jag har lagt in kanske runt 20-30 dollar, men det var för över 10 år sen innan Elite: Dangerous släpptes.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Det är långt ifrån bara vanliga spelare som lagt in pengar i detta, det finns även stora finansiärer som tex the Calder group, rena investerare som vill ha sin vinstmarginal. Oron har varit att de ska kräva in lånet om de ser att sin investering är i fara. Det är långt ifrån det enda lånet som Cig ligger ute med. Jag har lagt in kanske runt 20-30 dollar, men det var för över 10 år sen innan Elite: Dangerous släpptes.

Calder group kunde ha gjort det tidigare i år, har inte sett något som tyder på att de gjorde det, nästa tillfälle skall inte vara förrän 2028.

Floppar SQ42, så är nog 2028 för sent...

1
Skriv svar