Avowed-regissören lämnar Obsidian och går till Netflix
Carrie Patel går till streamingjättens Night School Studio.
#Night-school-studio, #Obsidian, #nyhetstips
Så Netflix har en studio för spel. Varför?
För att de utvecklar spel? Det gör Amazon också.
För att de utvecklar spel? Det gör Amazon också.
Varför utvecklar Amazon spel?
Ekar rätt gött härinne
Varför hanterar Ica försäkringar? Varför har de en bank? Netflix är ett mjukvarubolag, varför skulle de inte kunna utveckla spel?
Tröttnade halvvägs igenom spelet, men om det nu kommer nytt content får man väl försöka igen om något år.
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
För att man vill?
Tror jag på respektive satsning? Nej, fast amazon har ju faktiskt fått ut någon halvbra titel
ICA har försäkringar för att tjäna pengar. Är det därför som Amazon och Netflix utvecklar spel?
Jag antar det, sällan så stora bolag sysslar med välgörenhet
ICA har försäkringar för att tjäna pengar. Är det därför som Amazon och Netflix utvecklar spel?
Varför utvecklar EA och Blizzard spel?
Varför utvecklar EA och Blizzard spel?
Mest för att tjäna pengar och lite för att passion för spel. Därför det inte går så bra för de alltid. Netflix och Amazon har, gissar jag, ännu sämmre relation mellan de två drivkrafterna.
Kommer hen regissera bättre där? varför anlitar man någon som varit med att sänka skepp?
För att det inte finns många som har den typen av erfarenhet.
De vill väl helt enkelt utöka sin tjänst med saker prenumeranter kan få samt eventuellt locka till sig nya kunder som kanske inte är intresserad av bara deras streamingtjänst.
Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange
Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange
Det verkar vara mycket karriärister i spelvärlden nuförtiden jämfört med förr. Jag klagar inte egentligen, de får jobba var de vill och hur de vill, men det får utvecklares engagemang att typ kännas typ oäkta när de hoppar runt mellan olika studios efter projekt, vilket (åtminstone för mig) retroaktivt får produkten att kännas mer icke-genuin.
"adventurers always go left"
Det verkar vara mycket karriärister i spelvärlden nuförtiden jämfört med förr. Jag klagar inte egentligen, de får jobba var de vill och hur de vill, men det får utvecklares engagemang att typ kännas typ oäkta när de hoppar runt mellan olika studios efter projekt, vilket (åtminstone för mig) retroaktivt får produkten att kännas mer icke-genuin.
Det beror väl på anledningen till att de hoppar runt. Är det bara för pengarna är det väl lite tråkigt. Men om det är för att de ser ett projekt som verkar kul och som de vill jobba med, så är det ju snararare med engagemang och intresse bytet sker. Och beroende på vad de jobbat med så behöver de ju bara hänga med tills deras del är klar.
Sen kan man ha åsikter om lojalitet och så förstås. Och kanske såna personalbyten gör att man inte kan ha samma förväntningar på en studio om personalen kan skifta mellan spel. Men kanske man hellre borde bedöma varje spel för sig. Och är studion bra styrd lär de förhoppningsvis kunna hantera lite personalomsättning, även i kreativt ledande positioner.
I spel/filmbranschen misslyckas man uppåt.
Tänkte exakt samma sak. Fast nu gick väl inte Avowed jättedåligt finansiellt? Eller?
I drank what?
Tänkte exakt samma sak. Fast nu gick väl inte Avowed jättedåligt finansiellt? Eller?
Enligt flera källor så drog Avowed in ungefär 1/10 av sin budget. Så... Mjna... Gick rätt megadåligt.