Medlem
fläkten?

För några veckor sen fryste sej min dator helt oväntat. Ljudet loopade och både tangentbord och mus slutade lysa och gick inte att använda...
Det enda som fungerade var att trycka på knappen...

Datorn fryser sej oregelbundet, alltfrån 5 minuter efter start till man stänger av datorn frivilligt.

Ibland kan det gå flera dagar mellan frysningarna och precis när man har fått tillbaka hoppet så händer det igen...

När jag gick in på BIOS för att kolla tempen såg jag att sys fan 1 inte snurade alls...

JAg är inget snille på datorer, jag har inte överklockat datorn eller ändrat några inställningar. Kan det vara fläkten som är problemet?

Och snälla, inga "lägg en filt runt den så blir den varm"-skämt...

Skrivet av mackanmeost:

Och snälla, inga "lägg en filt runt den så blir den varm"-skämt...

Vad menar du med det?

OnTopic: Har du kopplat in fläkten till moderkortet? Ifall du inte har det så kommer den ju att inte visas under SysFAN1.

Jag gissar på överhettning. HW Monitor visar hur varm din dator är så ladda ner den och kolla hur varmt ditt grafikkort, CPU och allt sånt är.

Har du byggt datorn själv eller köpt? Samt vilka komponenter är det i?


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

jag har köpt min dator och har haft den i lite mer än ett år

Jag frågade kundtjänst där jag köpte den, och då sa man att jag skulle göra en recovery,. och att det nite va ngt fel på hårdvaran. Sys fan 1 går tydligen inte igång förrän datorn har nått en viss temperatur

1
Skriv svar