ROG Ally
SteamOS-beta hintar om Rog Ally-stöd!
Känns naturligt att Valve gör nått sånt.
Även en Win för Rog Ally ägare som vill ha en mer "konsollik" upplevelse och slippa fippla med windows
Känns naturligt att Valve gör nått sånt.
Även en Win för Rog Ally ägare som vill ha en mer "konsollik" upplevelse och slippa fippla med windows
Ja, det känns bra att de får alternativ
SteamOS-beta hintar om Rog Ally-stöd!
Sett på youtube där en person lägger in steam OS på Rog Ally X. Men frågan är om det inte bara är lika bra att köra på en Steam Deck Oled direkt då.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Sett på youtube där en person lägger in steam OS på Rog Ally X. Men frågan är om det inte bara är lika bra att köra på en Steam Deck Oled direkt då.
Ptja, men detta rör ju inte bara nya kunder utan kan ju vara skönt för dem som har en eller får i present och inte riktigt orkar byta men vill kunna ha alternativ vilket os de kör. Sen kanske de väljer en Ally av andra anledningar med känner att W11 är största minuset och nu kan de stryka bort det också.
Beställde en X nu, men det verkar inte finnas något ordentligt fodral till den.
Passar inte fodral till og ally?
Passar inte fodral till og ally?
Ally X är lite större, vad jag kan hitta sitter det väldigt tight på spakarna, fodralet är redan tight på originalet.
Beställde en X nu, men det verkar inte finnas något ordentligt fodral till den.
Amazon har många att välja på, både hårda och mjuka.
https://www.amazon.se/s?k=rog+ally+x+case&crid=1FBD159ZJ02HV&...
Vilken docka ska man köpa till ally X?
Jag har en docka från Jsaux som jag är väldigt nöjd med (RGB varianten). Den har både HDMI och DP samt tillräckligt många USB-portar för mina behov.
Vilken docka ska man köpa till ally X?
https://www.inet.se/produkt/8906886/acer-usb-c-dockningsstati...
Använder denna till min Legion Go, är väldigt nöjd.
Dubbla HDMI samt DP, massa USB, kortläsare, ethernet.
Väldigt mångsidig docka.
Min Rog Ally X vägrar ansluta till mitt wifi, det såg att det inte går att ansluta, men grannens och telefonen går att ansluta till. Och alla mina andra enheter kan ansluta till mitt wifi. Så oerhört irriterande.
Kör en restart av win, har hjälpt min.
Kör en restart av win, har hjälpt min.
Fick uppdatera my Asus med telefonen som hotspot sen funkade det.
Funkar Rog Ally endast med 5ghz nätverk?
Oj, brukar bara köra restart eller stänga av den.
Bara kört min på 5ghz
Jag hade ett liknande problem med min steam deck oled. Jag fick då hjälp av supporten att installera om steam os och då lagades wifi.
Men det var lite liknande att alla nätverk utom min egna router fungerade.
https://youtu.be/5dtEDLIHyX8?si=4K_hBObOOe8J3qC0
Uppföljare tycks vara på gång!
Den ser verkligen inte snygg ut alltså.
Men var det detta som ska bli xbox handheald eller bara tillfälligt samarbete med Asus innan de släpper sitt egna system?
Men var det detta som ska bli xbox handheald eller bara tillfälligt samarbete med Asus innan de släpper sitt egna system?
Det är lite oklart, om det är hela Xbox Handheld-satsningen eller bara en början. Har spridits uppgifter om båda. Men om de nu skulle göra en egen också ser jag inte varför de skulle vänta med den och ge partnertillverkaren försprång? Nä känns inte troligt så gissar att detta är vad satsningen kommer bestå i. Eller att kanske andra partnertillverkare tillkommer efter tid, men inte Xbox själva. Men det är bara min kvalificerade gissning så ta det inte som fakta.
Med tanke på att Microsoft inte gör något alls för att sälja Xbox konsoler så är de nog inte sugna på att fortsätta med egen hårdvara.
Det är lite oklart, om det är hela Xbox Handheld-satsningen eller bara en början. Har spridits uppgifter om båda. Men om de nu skulle göra en egen också ser jag inte varför de skulle vänta med den och ge partnertillverkaren försprång? Nä känns inte troligt så gissar att detta är vad satsningen kommer bestå i. Eller att kanske andra partnertillverkare tillkommer efter tid, men inte Xbox själva. Men det är bara min kvalificerade gissning så ta det inte som fakta.
Med tanke på att Microsoft inte gör något alls för att sälja Xbox konsoler så är de nog inte sugna på att fortsätta med egen hårdvara.
Nu är jag inte i Xbox ekosystemet själv men jag hade nog blivit ganska förbannad om Microsoft enbart satsar på PC gamepass framöver och lämnar bort hela äldre Xbox katalogen. Det är väl det som verkar hända här, att det bara är en Rog Ally i Xbox skal i princip som klarar PC versioner av XBOX spelen, inte själva konsol Xbox spelen.
Har Rog ally dåligt nätverkskort?
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
Den ena är Rog ally X den andra är telefonen, båda är på samma nätverk i samma rum.
Pröva att stänga av Wifi på telefonen och se om du får bättre mätresultat på Rog Ally.
Pröva att stänga av Wifi på telefonen och se om du får bättre mätresultat på Rog Ally.
Hjälpte inte, nu bytte jag till en wifi 7 router och då var tptestet på 1,27mbs och 0,9 upp,
Du har inte råkat koppla in Ally på 2.4ghz nätverksbandet av misstag? Min router har olika inställningar där en ska vara "smart" och automatiskt välja rätt frekvens men det händer ofta att den låser enheter till fel frekvens. Därför separerat nätverken och väljer manuellt per enhet vad jag ska ansluta till.
Du har inte råkat koppla in Ally på 2.4ghz nätverksbandet av misstag? Min router har olika inställningar där en ska vara "smart" och automatiskt välja rätt frekvens men det händer ofta att den låser enheter till fel frekvens. Därför separerat nätverken och väljer manuellt per enhet vad jag ska ansluta till.
Har testat både 2,4 och 5, men 5 funkade till och med sämre än 2,4 😑