Snabbkollen – Köper du Switch 2?
...därmed missar du några av spelvärldens bästa spelupplevelser.
Det där är extremt subjektivt.
Nix, bojkottar Nintendo 100% då jag inte vill stödja patenttroll som förstör för hela spelindustrin.
Då kan du BARA spela på PC och BARA spela Indie-spel.
...därmed missar du några av spelvärldens bästa spelupplevelser.
Finns ingenting av Nintendos barnspel som kan klassas som ”spelvärldens bästa spelupplevelser”.
Finns ingenting av Nintendos barnspel som kan klassas som ”spelvärldens bästa spelupplevelser”.
Beror nog på vem du frågar...
Då kan du BARA spela på PC och BARA spela Indie-spel.
Om du ska komma med en gammal klyscha som whataboutism, så kan du väl åtminstone använda en som inte är en uppenbar falsk dikotomi.
Nix, bojkottar Nintendo 100% då jag inte vill stödja patenttroll som förstör för hela spelindustrin.
😂😂😂 Vad är ett "patenttroll"?
Bara att den är bakåtkompatibel och kan köra nuvarande Switch 1 spel bättre är ett bra säljargument för många. I väntan på fler Switch 2 släpp.
Min switch 2 anlände från Tyskland idag. Kommer köras en hel del Switch 1 lir på den också.
Vad är vitsen köra gamla spel på en ny konsol ?
För att de får högre och jämnare framerates och lägre load times? Samt att många säkerligen har en gedigen backlogg att beta av samt favoriter på Switch 1 som de vill spela igen, men nu med bättre flyt.
Tja, för mig handlar det dels om att jag spelar mycket i handhållet läge och uppskattar en bättre och framför allt större skärm, med bättre kontroller, men även att många spel flyter på bättre. Laddtiderna i t ex Metroid Dread gjorde att jag aldrig spelade igenom spelet på Hard mode för det tog typ 3 minuter varje gång jag dog. Nu kan jag köra igenom det.
Bojkotta Nintendo förstår jag inte vitsen med? Finns många företag som beter sig betydligt värre.
Ja, det känns lite barnsligt. Och jag undrar om många av de som säger att de ska bojkotta förstår vad en bojkott innebär? Alltså, tycker man att Switch 2 är dyr så förstår jag det. Det är en investering som inte alla kan motivera. Men att prioritera annat med sina pengar är inte en bojkott.
Heja Blåvitt
Jag gillar ju verkligen handhållna konsoller, men inte när dom är otroligt nedlåsta. Vilket nintendo är kända för att vara... Deras inställning till emulatorer hjälper inte heller.
Tycker dessutom Nintendo tar hutlösa priser för sina digitala spel, även i de fall när dom har många år på nacken, helt galet att fortsätta ta fullpris för spel som är 4-5 år gamla.
Tacka vet jag steam....
Så det blir nog pass, jag är fortfarande väldigt nöjd med min steam deck. Tycker man får mer för pengarna om man lägger samma summa på en ny handhållen pc-enhet. Typ Rog Ally eller dylikt.
Väntar flera år, minst. Priset är långt över vad det är värt, enligt mig
Vad är den värd enligt dig?
Beställer du den från My Nintendo Tyskland kostar den runt 5000 kr inklusive fraktfritt (Beroende på om du köper den med eller utan MKW)
Blir inget köp, Switch är helt meningslös nu när Steam Deck med flera finns att köpa istället.
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Mitt mest självklara köp det här håret länge sedan jag var så nöjd med att spendera pengar vilken jävla kanon konsol Switch 2 är! Nu åker Steam Deck ner i lådan och PS5 och Series X får flytta på sig sommaren är bokad för Switch 2 ... och Death Stranding 2 då också förstås haha men annars är det Nintendo som gäller!!
Hade redan bestämt mig för längesedan att beställa så fort konsolen kom ut men avskräcktes av det höga priset. Såg dock att det blev 2000 kr billigare från Tyskland så beställde hem därifrån istället och är riktigt nöjd med köpet.
För mig finns det främst två anledningar till köpet, det ena är Mario och det andra Zelda. Ska jag köra andra spel så har jag min PC. Tycker en bra PC och en konsol från Nintendo är den bästa kombon. Nästan allt från Playstation och Xbox kommer ju till PC ändå numera.
Vad är den värd enligt dig?
Beställer du den från My Nintendo Tyskland kostar den runt 5000 kr inklusive fraktfritt (Beroende på om du köper den med eller utan MKW)
2500kr kanske, på sin höjd. Är inte precis så att jag behöver en, så som sagt, kan vänta år på det.
2500kr kanske, på sin höjd. Är inte precis så att jag behöver en, så som sagt, kan vänta år på det.
Oj, tror inte ens du får en Playstation Portal för dom pengarna. Steam Deck är ju där och nosar på Switch 2 priset, men med tanke på att du får en dock på köpet kanske den är billigare än en Steam Deck till och med.
(Om man bortser från Svenska priset)