Bottenbetyg för Welcome Tour – lägsta Nintendo-snittet på 10 år

Robot
Bottenbetyg för Welcome Tour – lägsta Nintendo-snittet på 10 år

En guide som inte kostar hade kanske varit något?

#nintendo-switch-2-welcome-tour

Skägg.
10 Chambers

Det är ju så torrt och tråkigt att man blir helt mållös. Vem är det här för? Vem vill köra trettielva quiz om Switch 2 och springa runt och leta efter gömda stämplar? Bara för att kunna komma till nästa område och upprepa processen.

Belöningen för att hitta alla stämplar och komma till sista området? Spoiler: mer quiz.

Och då har vi inte ens berört det sävliga "Nintendo"-gränssnittet som gör varenda interaktion dubbelt så lång mot vad den borde vara.

signatur
Medlem

Borde definitivt varit ett gratis "spel" som följer med. Lite som portal/Aperture spelet man kan ladda ner gratis till Steam Decken.

Medlem

Tycker det låter som otroligt höga betyg ändå för vad det är?

Medlem

Tycker mer det verkar som de behövde bocka av produkten inför releasen och lade det på några interns. Sedan fick det bli som det blev Makalöst dåligt.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Eller hur! Noll i betyg hade varit mer passande.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Det är ju Nintendo. Om det var Microsoft eller Sony hade snittbetyget varit betydligt lägre.

signatur

ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är ju så torrt och tråkigt att man blir helt mållös. Vem är det här för? Vem vill köra trettielva quiz om Switch 2 och springa runt och leta efter gömda stämplar? Bara för att kunna komma till nästa område och upprepa processen.

Belöningen för att hitta alla stämplar och komma till sista området? Spoiler: mer quiz.

Och då har vi inte ens berört det sävliga "Nintendo"-gränssnittet som gör varenda interaktion dubbelt så lång mot vad den borde vara.

Jag är en av dem, tyckte Welcome Tour var riktigt trevligt, som en interaktiv Developer's interview med minispel.
Med det sagt så var spelet inte värt 100 kronor, det borde helst varit inkluderat eller kostat 20 kronor.

Ändå Nintendo på något sätt att pendla mellan det geniala och det rent idiotiska.

Bra iaf att folket tycks vara rätt så enat i detta så får N fundera lite på vad de gjort.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vad hade folk förväntat sig?
Var rätt tydligt innan att det inte skulle vara värt pengarna, skulle inte ens ha laddat ner det även om det var gratis.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Redaktör
Skrivet av Majoren:

Jag är en av dem, tyckte Welcome Tour var riktigt trevligt, som en interaktiv Developer's interview med minispel.
Med det sagt så var spelet inte värt 100 kronor, det borde helst varit inkluderat eller kostat 20 kronor.

Det hade inte varit ett roligare spel om det varit gratis.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag tycker personligen det var roligt, men hundra kronor var för mycket då det bara gav ett par timmar speltid.

Medlem
Pris?

Vore bra om det stod i artikeln vad "spelet" faktiskt kostar. Jag som skiter i allt som har med konsoller o göra men gärna läser om "skandaler" har inte koll på detta och inget större intresse av att läsa en recension för att få reda på det.

Tack på förhand!

Redaktör
Skrivet av Abominable:

Vore bra om det stod i artikeln vad "spelet" faktiskt kostar. Jag som skiter i allt som har med konsoller o göra men gärna läser om "skandaler" har inte koll på detta och inget större intresse av att läsa en recension för att få reda på det.

Tack på förhand!

109 kr.

signatur
Medlem

Fz gav det ändå 2/5

Medlem

Nintendo Life ger det 8/10

Medlem
Skrivet av Bojkott:

<Uppladdad bildlänk>

Medlem

Helt klart en felsatsning. De har lagt för mycket pengar och energi på en infoguide. Är ju löjligt omfattande och välgjort egentligen, men inte underhållande i längden och inte något som man vill betala för. De borde bantat ner, tagit bort alla quiz (varför ska de ha läxförhör, folk får väl välja själv vad de vill lära sig om sin konsol?) och släppt det gratis.

Skrivet av freddeboden:

Fz Fredrik gav det ändå 2/5

Ja? Det har ändå vissa kvaliteter som Fredrik listar i slutet som att det går på djupet med Switch 2 och en del roliga minispel. Allt är inte 1/5 eller 5/5 och oftast inte.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kanske inte roligare, men definitivt mer givande om det kom förinstallerat och som en del av utforskandet av hårdvaran du precis lagt allt som blev över av månadslönen på och nu ska svälta i 4 veckor. ungefär så som man utforskar inställnings-menyerna i en ny telefon typ.

Minns hur man spenderade några timmar med typ faceraiders på 3ds, fulade mig med att lägga in syskonen i det haha

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Majoren:

Härligt ändå, glad att någon fått något positivt ur det

signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:

<Uppladdad bildlänk>

Haha, ja 8/10 var onekligen lite högt. Tycker 6/10 kommer ganska nära "sanningen", även om alla förstås tycker olika. Det var ett roligt litet spel för den som är intresserad av dylikt, men det var för högt pris för vad det var. Och jag håller med andra här att det hade varit trevligt med detta inkluderat med konsolen, likt Nintendo inkluderade lite enkla roliga spelupplevelser med t.ex. 3DS där Faceraiders respektive StreetPass-spelet demonstrerade konsolens funktioner på ett skojigt litet sätt.

Skrivet av SeniorGamer:

Helt klart en felsatsning. De har lagt för mycket pengar och energi på en infoguide. Är ju löjligt omfattande och välgjort egentligen, men inte underhållande i längden och inte något som man vill betala för. De borde bantat ner, tagit bort alla quiz (varför ska de ha läxförhör, folk får väl välja själv vad de vill lära sig om sin konsol?) och släppt det gratis.

Haha, men jag tyckte det var roligt att köra quizarna. Men å andra sidan så tyckte jag att glos- och läxförhör var roligt att göra i plugget också.

Medlem

Låter inte som en teknikdemonstration som Wii Sports var, och antagligen sålde enheter också tack vare sin populäritet, vilket hade varit roligare men Nintendo är på uppsidan efter Switch-succén och känner inte att de behöver anstränga sig för att vinna igen.

1
Skriv svar