Marathon skjuts upp på obestämd tid, efter "passionerad feedback"

Robot
Marathon skjuts upp på obestämd tid, efter "passionerad feedback"

Nytt releasedatum släpps i höst.

#bungie, #marathon

Medlem

Acke och ve, jämmer och elände.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare

That won't save it.

Medlem

Ogillar skarpt det visuella med det här spelet och karaktärerna ser ju ut som skräp. Men jag hoppas på kul, utmanande och strategisk gameplay då kanske det blir ett game för mig i alla fall. Ogillade ju hur Destiny såg ut också men det spelet var kul ändå Gör ert bästa Bungie jag håller tummarna.

Medlem

Tror detta spelet är dömt att dra ett maraton rätt ner i papperskorgen tillsammans med Concord

Medlem

När jag pluggade Dataspelsutveckling, så var ett av de viktigaste koncepten som de lärde ut: Kill your darlings.

D.v.s. att man måste kunna inse när något är dåligt eller helt enkelt inte fungerar, oavsett hur mycket tid, energi och resurser som man lagt på det.

Känns lite som det vore aktuellt för det, här?

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

När jag pluggade Dataspelsutveckling, så var ett av de viktigaste koncepten som de lärde ut: Kill your darlings.

D.v.s. att man måste kunna inse när något är dåligt eller helt enkelt inte fungerar, oavsett hur mycket tid, energi och resurser som man lagt på det.

Känns lite som det vore akutellt för det, här?

Kanske inte gäller jämt. Tänker annars hade vi nog inte fått spela spel som t.ex. Stardew Valley.

Medlem

Tror att problemet i många fall är att man bara testar internt med folk som redan testat spelet i flera år men tar aldrig in externt folk för att samla feedback. Man behöver inte köra ett stort playtest utan det går att bjuda in folk till studion med och spela då många företag har satt upp möjligheten för detta men inte nyttjar det.

signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem
Skrivet av frommy:

Tror att problemet i många fall är att man bara testar internt med folk som redan testat spelet i flera år men tar aldrig in externt folk för att samla feedback. Man behöver inte köra ett stort playtest utan det går att bjuda in folk till studion med och spela då många företag har satt upp möjligheten för detta men inte nyttjar det.

Håller med. När hela utvecklingsteamet satt och hejade på vid livesändningen fick jag känslan av AI sykofanter som bara berömmer en. Samtidigt lyssnar för många på kritik. Kan tänka mig när någon föreslog Death stranding - ska man bara frakta saker?

signatur

Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler

Medlem

Hade säkert kunnat bli ett ok spel då jag gillade estetiken på nåt vis men utan att ha något med Marathon att göra då

Medlem

Bungie har blivit ett skämt.

Medlem

Kalla spelet något annat än Marathon. Lyckan över ett nytt Marathon övergick direkt till besvikelse när det bara visade sig vara jäkla live service-skräp.

Medlem

Marathon var ett mörkt och lore-rikt sci-fi äventyr, massa läskiga Pfhors och en galen AI som hette Durandal. Byt namn eller gör ett värdigt spel värt namnet...om Bungie nu vill tjäna några pengar?

Medlem

Lägg ner denna eländiga skapelse är mitt råd. Spelet kommer förmodligen bli en förlustaffär oavsett så det är bara att slicka såren och gå vidare.

Hur många live service-fiaskon ska vi avhandla innan utvecklarna fattar? Sanslöst less på skiten!

Medlem

Kommer läggas ner, place your bets now please.

Medlem

Sony har verkligen satsat fel. Men dom kommer att fortsätta att satsa på multiplayer liknande spel som det här i framtiden. Pengarna dom kan tjäna motiverar dom alldeles för mycket fortfarande. Tyvärr så tycker jag att man får väldigt lite för pengarna från den här typen av spel. Det skulle vara skillnad för mig om jag visste att det var en välfylld värld med många bra upplevelser från dag 1. Känslan är att dom pumpar in otroligt mycket pengar i den här typen av spel utan att få tillräckligt med "kvalitet" tillbaka. Hur som jag skulle vara mer positiv till den här typen av spel om man fick mer för pengarna. Men samtidigt så är den här typen av spel dåligt för oss som gillar singel player spel. Så jag gråter inte över om spelet aldrig blir av direkt. Så länge Ghost of Yūtei kommer ut i höst så är jag riktigt nöjd för i år. Switch 2 tar all min tid just nu och spelen ligger på hög. Så personligen är det helt perfekt.

Jag vill så klart aldrig att det ska gå dåligt för nån spelstudio, men hur jag än vrider och vänder på det här så kan jag inte se en verklighet där Marathon blir något annat än ett fiasko. I bästa fall kanske det lever på lånad tid nåt år för att sakta avvecklas, men jag hoppas Bungie kan överraska oss alla. Men alltså, spelets art style är nog det fulaste jag sett sedan Alundra 2, typ.

Medlem

Ingen AAA studio är villig att göra en extraction shooter likt tarkov, och problemet med den genren är att den endast fungerar som tarkov.

Att kunna spela solo och fortfarande ha chans emot 3 pers är mandatory i genren, Som ensam ska man vara rädd, men dödlig. Detta innebär en snabb TTK så man kan överrumpla motståndet och vinna, Det är anti-casual att ha ett spel designat så, så AAA kastar bort det omedelbart, pang bom tjom, nu är spelet inte en extraction shooter utöver att man extractar.

Arc raiders har hittat någon balans, TTK är inte aggressivt snabbt, men som solo så kan man manövevrera kring NPC robotarna och använda terräng till ens fördel för att undvika strid, Och alla på kartan solo som party är rädda för robotarna så en viss respekt för avstånd uppstår. Skulle inte förvåna mig ifall full release av Arc raiders gör aggression och mängd av robotar ännu större, iom att det är den unika ingredientsen dom har som möjliggör balans och storytelling in-session hos dom.

Medlem

Svårt att bedöma riktigt men av screenshots att döma påminner det inget alls om 90-tals originalet. Spelade Marathon på min allra första Mac-dator och minns det som väldigt mörkt, läskigt och alienlike.

1
Skriv svar