Dune: Awakening
En av fiktionens mest ogästvänliga platser fortsätter locka. Arrakis kräver mycket men ger massor tillbaka.
kul men bra betyg, var lite sugen men jag körde betan och kunde knappt hålla 40fps på en 7900xtx och 9800x3d i 1080p, så det blir nog a vänta tills dom har optimerat lite
Har likadant system men kör 1440p, inga problem med fps. Dock har jag haft några droppar vid sandstormar men det är väldigt sällsynt så inget som förstör det.
I övrigt håller jag med om betyget, jäkligt bra spel. Var faktiskt överraskad över hur bra det är.
Tycker det mesta är kul i spelet, kul att bygga och grinda/farma eller bara upptäcka världen.
Det som behöver balanseras, utöver PvP, är hur snabbt man går upp i lvl och hur enkelt det är att få intel (för att låsa upp blueprints). Hade gärna sett en lite större utmaning med att få tillgång till de avancerade nivåerna vilket leder till att man måste prioritera. Har så mycket intel över nu att det är löjligt.
Ekonomin hade kunnat överhalas lite också, fler money sinks i synnerhet.
kul men bra betyg, var lite sugen men jag körde betan och kunde knappt hålla 40fps på en 7900xtx och 9800x3d i 1080p, så det blir nog a vänta tills dom har optimerat lite
Samma här,hade grova problem med fpsen i betan. Men det är som vanligt UE5s fel.köpte det till och med men refunda det efter 2 dagar i betan.
1# FZ Troll
Tittat några timmar på streams och har svårt att se charmen i det. Tycks vara ändlöst farmande, lite interaktion och mobsen är ju väldigt snarlika. PvP med lite politik är väl det som känns lite intressant för mig
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Gillade Conan Exiles, men NPC'erna var ju riktigt dåliga i det. Särskilt deras pathfinding.
Dune ser lite mysigt ut, men tror att jag väntar på möjligheten att ha en privat server på min egna dator innan jag skaffar det. Brukar mest vara jag och sambon som kör i vår egen takt.
Har inte tid och ork att spela regelbundet längre för att vara med i en guild och PvP'a.
Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.
Tittat några timmar på streams och har svårt att se charmen i det. Tycks vara ändlöst farmande, lite interaktion och mobsen är ju väldigt snarlika. PvP med lite politik är väl det som känns lite intressant för mig
Den politiska aspekten och ambitionen är definitivt en av de mer intressanta delarna av spelet. Sen får mycket gratis om man gillar grundmaterialet 🙂
Gillade Conan Exiles, men NPC'erna var ju riktigt dåliga i det. Särskilt deras pathfinding.
Dune ser lite mysigt ut, men tror att jag väntar på möjligheten att ha en privat server på min egna dator innan jag skaffar det. Brukar mest vara jag och sambon som kör i vår egen takt.
Har inte tid och ork att spela regelbundet längre för att vara med i en guild och PvP'a.
Det är definitivt en väg att gå, då slipper man också trängas med andra spelare och deras baser 🙂
Kul med högt betyg, och välskriven rec! Men är nog inte min typ av spel, men nu blir jag återigen påmind om att jag borde läsa bockerna.
Framförallt första boken är fantastisk. Älskar Denis filmer men önskar de hade varit längre för att få in fler bra scener från boken som nu saknas.
Antagligen det bästa survival-spel som släpps på väldigt länge, har varit helt fast senaste veckan.
kul med bra betyg, var lite sugen men jag körde betan och kunde knappt hålla 40fps på en 7900xtx och 9800x3d i 1080p, så det blir nog a vänta tills dom har optimerat lite
Skulle snarare säga att det är väldigt väloptimerat, låter som något krångel med din dator. Om nu inte just betan hade något problem som de fixat.
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Antagligen det bästa survival-spel som släpps på väldigt länge, har varit helt fast senaste veckan.
Skulle snarare säga att det är väldigt väloptimerat, låter som något krångel med din dator. Om nu inte just betan hade något problem som de fixat.
Kan spela alla andra nya spel i 60fps i 1080p så 🤷♂️
Kul med högt betyg, och välskriven rec! Men är nog inte min typ av spel, men nu blir jag återigen påmind om att jag borde läsa bockerna.
Samma här. Säg till när du börjar, så hakar jag på
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Kan spela alla andra nya spel i 60fps i 1080p så 🤷♂️
Okej?
Hade det varit så illa som du beskrev hade det skrivits om det överallt, men nu är det raka motsatsen i verkligheten
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Okej?
Hade det varit så illa som du beskrev hade det skrivits om det överallt, men nu är det raka motsatsen i verkligheten
bara för att många inte har problem betyder det inte att det inte har problem
bara för att många inte har problem betyder det inte att det inte har problem
Fast nu pratar du om något som hade dykt upp hos alla andra också, inte någon obskyr bugg som bara vissa stöter på.
Fast nu pratar du om något som hade dykt upp hos alla andra också, inte någon obskyr bugg som bara vissa stöter på.
nej? prestenda problem kan variera skit mycket mellan datorer, även datorer med samma hårdvara.
det är bara googla Dune Awakening Performance Issues så kan du hitta flera posts på t.ex reddit med andra som har problem.
nej? prestenda problem kan variera skit mycket mellan datorer, även datorer med samma hårdvara.
det är bara googla Dune Awakening Performance Issues så kan du hitta flera posts på t.ex reddit med andra som har problem.
Alright, skyll på spelet om du vill, men dåligt optimerat är det hur som helst inte.
Till och med steam deck och svaga laptops lyckas köra spelet.
Jag fattar inte riktigt det här med 40-pers servrar. Spelar man alltså med samma 39 personer hela tiden? Och när dom slutar spela är man alltså ensam kvar?
Japp, 40 per server, eller sietch som de kallar det. Sen i deep desert, end game området, så spelar alla servrar inom samma "world" med varandra.
Alright, skyll på spelet om du vill, men dåligt optimerat är det hur som helst inte.
Till och med steam deck och svaga laptops lyckas köra spelet.
Okej? Det betyder fortfarande inte att vissa datorer och hårdvarer inte kan ha problem. Jag säger inte att inte a spelet är dålig optimerat, jag säger att det inte funkade bra på min dator under stängda betan. Det kanske är bättre med fulla releasen och funkar jätte bra nu
Framförallt första boken är fantastisk. Älskar Denis filmer men önskar de hade varit längre för att få in fler bra scener från boken som nu saknas.
Samma här. Säg till när du börjar, så hakar jag på
Slog till på boken för cirka 3 månader sedan och försöker traggla mig igenom den ett par kapitel åt gången. Är väl kanske halvvägs igenom första boken och förstår helt ärligt inte (ännu) varför den är så hyllad...?
Submission is for the weak
Jag fattar inte riktigt det här med 40-pers servrar. Spelar man alltså med samma 39 personer hela tiden? Och när dom slutar spela är man alltså ensam kvar?
Japp, 40 per server, eller sietch som de kallar det. Sen i deep desert, end game området, så spelar alla servrar inom samma "world" med varandra.
Sen så kan man besöka andra Sietches inom samma world, och har du en kompis där kan den ge dig tillåtelse att bygga på dens bas. Det viktigaste ifall man vill spela tillsammans med en polare är alltså att hamna i samma world, men om det finns plats i samma sietch är det såklart att föredra!
Bra recension och betyg! Spelet har också fått väldigt positiva omdömen på Steam (85%)!
Dune:Awakening påminner mycket om när Guild Wars 2 släpptes av Arenanet. Ett västerländskt AAA-MMO där utvecklarna verkligen bryr sig om sitt spel och sina spelare, där man satsar på kvalitet och högt produktionsvärde, något man inte ser så ofta idag. Jag kommer spela Dune:Awakening många många år framöver.
Jag kommer spela Dune:Awakening många många år framöver.
Så brukar jag också tänka.
Två veckor senare avinstalleras spelet. 😆
Insert "personbeskrivning" (skryt) här. Låtsas vara nonchalant om det.
Så brukar jag också tänka.
Två veckor senare avinstalleras spelet. 😆
Okej jag är precis tvärtom mot dig 😀
En server hade kunnat ha tusentals spelare. Men det hade inte funkat pga basbygget.
Nu är en stor server slicad i delar på 40 eller 60 personer(sietches). Alla dessa möts i deep desert.
Privat servrar är samma, bara att en hel server kanske har 40 spelare istället för en sietch beroende på hur populär hosten är.