FBC: Firebreak
Kortlivad och konstig co-op. Remedys nya känns inte särskilt mycket Remedy alls.
Synd att de misslyckades med firebreak, såg verkligen fram emot det. Får hoppas att det inte påverkar Control 2 för mycket.
Control Ultimate edition kostar just nu bara 6 euro på Steam. Absolut värt ett köp.
Notera att för för tillfället så kraschar det konstant på 5000 serien med raytracing på, men en uppdatering är påväg för att fixa det.
Synd att de misslyckades med firebreak, såg verkligen fram emot det. Får hoppas att det inte påverkar Control 2 för mycket.
Control Ultimate edition kostar just nu bara 6 euro på Steam. Absolut värt ett köp.
Tycker också att det är väldigt synd, och väldigt synd att det verkligen inte ser ut att vara så kul, vapenkänslan ser inte så bra ut osv. Älskar deras andra spel och deras universum så man blir lite ledsen av detta. Hoppas att det ändå blir ett Control 2 och Alan Wake 3, det behövs i mitt liv.
Kan verkligen rekommendera Control, framförallt för 6 euro, fantastiskt spel med bra gameplay och helt otrolig stämning.
Tycker också att det är väldigt synd, och väldigt synd att det verkligen inte ser ut att vara så kul, vapenkänslan ser inte så bra ut osv. Älskar deras andra spel och deras universum så man blir lite ledsen av detta. Hoppas att det ändå blir ett Control 2 och Alan Wake 3, det behövs i mitt liv.
Kan verkligen rekommendera Control, framförallt för 6 euro, fantastiskt spel med bra gameplay och helt otrolig stämning.
Ja jag tänker att de hade goda intentioner med Firebreak och ville nog testa något nytt. Resultatet blev inte så lyckat tyvärr. Jag tror dock inte detta påverkar något då spelet är ett litet sidospår.
"Writer and Fighter"
Körde igenom det med 2 polare under helgen som var och nje, det var inte speciellt bra. Med polare blev det nog roligare men som solo skulle det ha varit hemskt.
Vapenkänslan/gunplay kändes nästintill obefintlig.
Lite coola idéer ändå, gillade boomboxen jag hade som spelade musik och tauntade fiender. När dom slog tillräckligt mycket på den så blev det en explosion.
Sen var det också musiken som spelades från boomboxen som höjde upp den ett par snäpp. Har man kört Alan Wake 2 så känner man igen den.
Ahti <3
The more I practice, the luckier I get.
Det påverkar nog inte något alls då det var ett mindre team inom Remedy som gjorde spelet. En liten sidogrej man kom överens om att göra med Controls förra utgivare 505 games(innan Remedy själva köpta rättigheterna till Control och Firebreak).
The more I practice, the luckier I get.
När fasen får dom ut MP Remastern är det jag undrar mest.
Det är inte en remaster utan man gör remakes av både ettan och tvåan, och som jag har fattat det kommer de att släppas tillsammans som en titel. Så det tar nog sin lilla tid. När det utannonserades 2022 var man fortfarande i konceptstadiet.
Sitter och funderar på ifall jag skulle testa det men just nu har jag fullt fokus på Switch 2 och med tanke på hur betygen ser ut så kommer det nog aldrig att bli av.
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Gunplayet var så uselt att jag kunde knappt spela mer än 15min ...
Håller med, så otroligt ''fjösig'' vek känsla och fienderna laggar typ fram även när de dör. Stängde av skiten efter 30 min.
Det är inte en remaster utan man gör remakes av både ettan och tvåan, och som jag har fattat det kommer de att släppas tillsammans som en titel. Så det tar nog sin lilla tid. När det utannonserades 2022 var man fortfarande i konceptstadiet.
Gillade MP1 och 2 synd att de hållit sig borta från spel i den stilen sen 2003.
Testade Alan wake när det kom eftersom jag gillade MP men var rätt tråkigt att lysa med ficklampa på otäcka grejer och skjuta (del två verkar va samma?) . Quantum break var ingen hödjare gav upp efter några timmar. Control har jag inte testat ser inte ut att vara något för mig. Och detta ser verkligen inte ut att vara för mig.
Så hoppas remake av spelen blir bra.
Gillade MP1 och 2 synd att de hållit sig borta från spel i den stilen sen 2003.
Testade Alan wake när det kom eftersom jag gillade MP men var rätt tråkigt att lysa med ficklampa på otäcka grejer och skjuta (del två verkar va samma?) . Quantum break var ingen hödjare gav upp efter några timmar. Control har jag inte testat ser inte ut att vara något för mig. Och detta ser verkligen inte ut att vara för mig.
Så hoppas remake av spelen blir bra.
Control är väl det som är mest likt Max Payne. Inte för att det är särskilt likt, men det är lika actionbetonat med stor fokus på skjutande.
Control är väl det som är mest likt Max Payne. Inte för att det är särskilt likt, men det är lika actionbetonat med stor fokus på skjutande.
Men det verkar så konstigt/flummigt så jag lägger mina speltimmar på andra spel istället eftersom deras tidigare spel varit besvikelser för mig. Ska däremot köpa MP1/2 remake eftersom jag gillade originalen.