Världens bästa vapen – 16-delsfinaler

Robot
Världens bästa vapen – 16-delsfinaler

Worms-arsenalen och tunga shooters kliver fram när sextondelsfinalerna avgörs.

#världens-bästa-vapen

Medlem

Kämpa, kofoten, kämpa!

Medlem

Utan att alls räknat på sannolikheten så finns det en viss risk att det blir Railgun(Q2) vs Railgun(Q3)

Medlem
Skrivet av Jontasa:

Utan att alls räknat på sannolikheten så finns det en viss risk att det blir Railgun(Q2) vs Railgun(Q3)

Om det händer så gissar jag att Railgun går vidare!

Medlem

Sjukt att inget vapen från Duke Nukem 3D gick vidare. Vapnen i det spelet var ju underbara.

Medlem
Skrivet av Jontasa:

Då måste railgun från Quake2 vinna. Mycket skönare(mest på grund av ljudet)!
(Propaganda)

Medlem

Fattar inte hur Det Blå Skalet kom så långt. Den som hittade på det borde tvingas ha på sig för trånga kalsonger livet ut.
Mest tillfredsställande är hagelgeväret i Doom. De vrålar verkligen av smärta och sen är det tyst.
Big Force Gun. Ja, så heter det i en Doom-film av folk som inte borde ha gjort en Doom-film. Om nån gör det rätt nån gång så kommer det heta Big Fucking Gun. Och det kommer inte vara Disney som producerar.

Redaktör
Ponny

Fortsätter hålla en envis tumme för Plasma Cutter. Men mot Gravity Gun...? jag bävar!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Worms in i döden! Alla ska med!

signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Tänk om Shotgun och Supershotgun möts?!
Jag kommer må dåligt... men ändå tveklöst rösta på supershotgun.

Redaktör
Ponny
Skrivet av 4liv3:

Worms in i döden! Alla ska med!

TBH: sörjer att tanten inte är med oss längre.

signatur

En Bamseponny av folket

Jag tror inte att Tesla Coil har en chans mot Portal gun, men jäklar vad det är en favorit hos mig. När den bränner av en elektrisk stöt som snabbt bränner ihjäl fienderna, den känslan har få vapen i andra RTS lyckats med.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

TBH: sörjer att tanten inte är med oss längre.

Det är ändå en viss typ av förnedring att få en gammal tant slängd på sig som spränger ut en från kartan. Inte många spel som lyckats återskapa en sån känsla.

signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

RmK
Medlem
Skrivet av 4liv3:

Det är ändå en viss typ av förnedring att få en gammal tant slängd på sig som spränger ut en från kartan. Inte många spel som lyckats återskapa en sån känsla.

En sak som kommer nära är att slå ihjäl någon med fisken i Team Fortress 2. Varje träff med den skrivs ut i killfeeden och det krävs dubbelt så många slag som ett vanligt melee vapen om jag inte minns fel.

Backloggens befriare

Tesla coil vs portal Gun gjorde ont..

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

AWP vs Frostmourne är tamigfan omöjlig.

signatur

"adventurers always go left"

Medlem

Jag håller på Worms, über alles

Redaktör
Ponny
Skrivet av Maaden_Swe:

Jag håller på Worms, über alles

Verkar du göra rätt i. De där tre kvarvarande går riktigt bra!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Många ikoner på den här listan, azzå.

Vet inte om Worms vapnen är så jävla uppfinningsrika egentligen...?
Men man minns dom ju nått jävulskt för man va van vid det här kanon-spelet där båda spelarna står bakom nån kulla och ska korrigera sig rätt...

Sen kom Worms å bah KABLOOOOOOW! We got bombs inside of bombs, baby!
Man bah.. "Fuck yeah - FUCK 'Canon' that shit's for nerds".

Med det sagt... Kanske 'Canon'-kannonen?
BTW visst var det en omröstning om värsta skurk? Om så var och den där jävla roboten som kommer och äter en efter ett tag i 'Ski' inte var med...!
Då!
Den JÄVELN, alltså...
Och det var alltid nån kompis till en kompis som hade KOMMIT FÖRBI den jäveln.
Gick det faktiskt att komma förbi den jäveln?
Vill inte googla I prefer the mystery!

signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Förvånad Super Shotgun inte gick vidare.

Medlem

FLAK CANNON ÄR UTE? Nä nu jävlar, här slutar jag att följa tävlingen i ren protest

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Många ikoner på den här listan, azzå.

Vet inte om Worms vapnen är så jävla uppfinningsrika egentligen...?

Nej, man borde ta ut svängarna, ha mer fantasi. Hagelgevär och svärd t ex.

Medlem

Wöööörms!!!

Medlem

Om man slår upp överhypat vapen så hittar man en bild på crowbar från half life. Ikonisk men fan va värdelöst haha.

Besviken på att energy sword förlorade den duellen. Där snackar vi coolt meleevapen.

signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Nu är vi där igen!
Lightsaber har inget här att göra!!! Det är ett FILM-vapen, INTE ett spelvapen. Samma problem som Hitler på skurklistan.

Medlem
Skrivet av Fatherbrain:

Nu är vi där igen!
Lightsaber har inget här att göra!!! Det är ett FILM-vapen, INTE ett spelvapen. Samma problem som Hitler på skurklistan.

Ännu värre, flera av vapnen på listan fanns ju i verkligheten innan de var med i spelen. De kan ju inte vara med i en spellista!!!

1
Skriv svar