Diskutera – Vilket är tidernas bästa Xbox-spel?
Jag tänker helt oironiskt säga Rockstars Table Tennis. Det finns inget spel till Xbox-konsolerna som jag har spelat mer. Tvåa på listan är Gears-serien och Halo gillade jag aldrig, men spelade ändå för Co-op.
Xbox 360 lanserades perfekt i tid med att jag börjat på universitetet. Så då hade vi många långa dagar och nätter att spela igenom de många bra titlar med co-op (och dåliga titlar som blev bra tack vare co-op) som lanserades under den generationen. HALO, gears, Army of Two, RE5, Lost Planet 2 etc. Det är framförallt den typen av upplevelser som jag tar med mig från 360/PS3-eran.
Man skulle kunna säga att de bästa Xbox-titlarna är vännerna vi fick på vägen!
Xbox360 Arcade spel var otroligt roliga och prisvärda.
Slänger in tre av mina favoriter där:
Bomberman Arcade
NHL 3 on 3 Arcade
Castlevania SOTN (bästa versionen av det spelet än idag).
| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|
Fable II är nog bland det bästa av deras egna spel, men bland de exklusiva spelen i övrigt vill jag slå ett slag för Tony Hawk Pro Skater 2X (den Xbox-exklusiva ultimata versionen), Jet Set Radio Future, samt Daytona USA som fortfarande är de den definitiva hem-portningen av Daytona och som dessvärre inte längre säljs.
Skulle tragiskt nog säg att det inte finns något speciellt riktigt bra Xbox spel som sådant. Halo serien är ju inte direkt en bra eller kvalitativ serie. Det närmaste de kanske ha till ett bra spel är Forza men annars är det väldigt skralt, resten är mest fanboys in mitt sätt att se det.
Skulle tragiskt nog säg att det inte finns något speciellt riktigt bra Xbox spel som sådant. Halo serien är ju inte direkt en bra eller kvalitativ serie. Det närmaste de kanske ha till ett bra spel är Forza men annars är det väldigt skralt, resten är mest fanboys in mitt sätt att se det.
"Halo serien är ju inte direkt en bra eller kvalitativ serie" så vad är ett bra eller kvalitativt spel enligt dig?
"Halo serien är ju inte direkt en bra eller kvalitativ serie" så vad är ett bra eller kvalitativt spel enligt dig?
Skulle säga Uncharted, Last of us, Tomb raider, Battlefield 2 och 1942, Mario serien och Mass Effect för att nämna några. Halo har dålig story ett dåligt universum som inte är speciellt troligt eller bra enligt mig.
Skulle säga Uncharted, Last of us, Tomb raider, Battlefield 2 och 1942, Mario serien och Mass Effect för att nämna några. Halo har dålig story ett dåligt universum som inte är speciellt troligt eller bra enligt mig.
Hahaha okej.
Jag kan faktiskt inte minnas något spel alls som gett mig den där wow-känslan på någon konsol efter SNES. Då har jag ändå haft de flesta. Av någon anledning tror jag att varje ny generation kommer vara bättre men jag blir alltid besviken. Det är snarare tvärt om, det är mindre känsla och mer mellanmjölk för varje generation.
Snubben är helt lost alltså
"Halo serien är ju inte direkt en bra eller kvalitativ serie."
Sure kalla mig fanboy men jag tror du antingen helt missuppfattat serien helt eller inte spelat Halo trilogin överhuvudtaget
Jag är inte ett fan av xbox men ett ninja gaiden fan. Så lägger min röst på ninja gaiden spelen.
Motivering:
Ninja Gaiden Black och Ninja Gaiden II är fortfarande oslagbara inom det de satte sig för att åstadkomma: att skapa det mest intensiva, tekniska och kompromisslösa närstridsbaserade actionupplägget någonsin. Det unika ligger i att spelen är byggda för konstant press från flera aggressiva fiender samtidigt – inte 1 vs 1 som i många andra actiontitlar. Spelaren tvingas behärska total kontroll, positionering och tempo i ett kaotiskt flöde där varje knapptryck räknas. Ryu Hayabusa är utrustad med verktyg för crowd control i alla riktningar, och spelets mekanik – från kamera till cancelsystem – är utformat för att hantera strid i fullskaligt inferno. Där andra spel låter dig reagera, kräver Ninja Gaiden att du agerar. Inget annat singleplayerspel jag upplevt har en så genuin kniven på strupenkänsla konstant. Det är därför dessa spel fortfarande står som unika milstolpar i genren – inte för att de är bäst på allt, utan för att ingen annan har lyckats bättre med just detta.
Snubben är helt lost alltså
"Halo serien är ju inte direkt en bra eller kvalitativ serie."
Sure kalla mig fanboy men jag tror du antingen helt missuppfattat serien helt eller inte spelat Halo trilogin överhuvudtaget
Har spelt men gillar inte spelet på något sätt dålig story och ingen känsla i spelet. Det ger dålig immersion på grund av ett dåligt utvecklat universum.
Har spelt men gillar inte spelet på något sätt dålig story och ingen känsla i spelet. Det ger dålig immersion på grund av ett dåligt utvecklat universum.
Själv bryr jag mig inget om storyn det är bara typ det bästa co-op spelet någonsin 👌
Men bro helt ärligt, jag fattar inte...
Det finns böcker och filmer som är fyllt till max med att uppfatta Halo spelens POV på vår värld år 2540 och framåt!
Ringvärldarna och varför dem skapades
och alla krig/pakter däremellan
Halo 1-3 är bara början.
Gameplay är peak Xbox och det håller 98% av folket med om i'm sure
Halo är minst lika immersive som Mass Effect du nämnde förut
Det vill säga, om man är duktig på engelska då i guess..
Blev bara lite chockad av ditt tycke. Har aldrig hört någon prata illa om Halo
Men bro helt ärligt, jag fattar inte...
Det finns böcker och filmer som är fyllt till max med att uppfatta Halo spelens POV på vår värld år 2540 och framåt!
Ringvärldarna och varför dem skapades
och alla krig/pakter däremellan
Halo 1-3 är bara början.
Gameplay är peak Xbox och det håller 98% av folket med om i'm sure
Halo är minst lika immersive som Mass Effect du nämnde förut
Det vill säga, om man är duktig på engelska då i guess..
Blev bara lite chockad av ditt tycke. Har aldrig hört någon prata illa om Halo
Gör det automatiskt det hela till ett bra universum, Mass effekt till ex är ett betydligt mera komplett universum med många olika raser av aliens till ex. Sedan vad som är immersive är olika för olika människor, jag tycker inte Halo är immersive, jag tycker inte att en mute Hero som alla hyllar till höger och vänster är immersive. Det är lite som folk som hyllar Gordon Freeman vilket är den mest meningslösa hjälten i nästan alla FPS spel.
Immersive räcker inte med att det finns något, det skall vara bra och det skall vara ett universum som är troligt och upplevs välskrivet och bra. Bra historie berättande är en väldigt viktig sak, även bra karaktärer är viktig, en bra "hjälte" figur är också viktigt vilket tyvärr inte Master Chief är på något sätt. Han är mute, han har inte en riktigt historia, han är inte någon vidare story arc.
Mitt tycke står väldigt fast där Halo är inte ett bra spel varken mekaniskt eller story i min mening, det är lite som att jämföra Zool med Mario bara för att man hade en Amiga ansåg många att Zool var ett bättre spel. Det är ju samma med Sonic och Mario där Mario inner med hästlängder. Sega gjorde ett spel där man vill ha något som Mario men vara slöa och gjorde ett spel där allt bara gick ut på att vara så snabbt som möjligt.
Nä förstår inte vad folk ser i Halo, det är lika overhyped i min mening som Half-Life 2 som enbart sålde på grund av Counterstrike, och några andra moddar.
Jag kan hålla med om att Halo är 98% peak på Xbox, men Xbox har aldrig riktigt haft ett riktigt bra spel vilket gör det möjligt att Halo är peak.
Sedan finns de väldigt många som håller med mig om Halo.
Gör det automatiskt det hela till ett bra universum, Mass effekt till ex är ett betydligt mera komplett universum med många olika raser av aliens till ex. Sedan vad som är immersive är olika för olika människor, jag tycker inte Halo är immersive, jag tycker inte att en mute Hero som alla hyllar till höger och vänster är immersive. Det är lite som folk som hyllar Gordon Freeman vilket är den mest meningslösa hjälten i nästan alla FPS spel.
Immersive räcker inte med att det finns något, det skall vara bra och det skall vara ett universum som är troligt och upplevs välskrivet och bra. Bra historie berättande är en väldigt viktig sak, även bra karaktärer är viktig, en bra "hjälte" figur är också viktigt vilket tyvärr inte Master Chief är på något sätt. Han är mute, han har inte en riktigt historia, han är inte någon vidare story arc.
Mitt tycke står väldigt fast där Halo är inte ett bra spel varken mekaniskt eller story i min mening, det är lite som att jämföra Zool med Mario bara för att man hade en Amiga ansåg många att Zool var ett bättre spel. Det är ju samma med Sonic och Mario där Mario inner med hästlängder. Sega gjorde ett spel där man vill ha något som Mario men vara slöa och gjorde ett spel där allt bara gick ut på att vara så snabbt som möjligt.
Nä förstår inte vad folk ser i Halo, det är lika overhyped i min mening som Half-Life 2 som enbart sålde på grund av Counterstrike, och några andra moddar.
Jag kan hålla med om att Halo är 98% peak på Xbox, men Xbox har aldrig riktigt haft ett riktigt bra spel vilket gör det möjligt att Halo är peak.
Sedan finns de väldigt många som håller med mig om Halo.
Jag hör dig.
Jag kan tänka mig att det kan se ut så för vissa få
Men Master Chief är inte Mute, han är bara inte gjord för att samtala, men kommunikation gör han.
Har läst boken "The fall of reach" om John 117s uppväxt, som också hintas i Halo 3 många gånger
Men såhär, om du inte ser hjältens arc eller känner något för storyn så säger jag helt enkelt tyvärr! Respekterar din åsikt.