Medlem

Bra recension FZ.

signatur

"High life on low budget"

Medlem

Håll diskussionen om betygssystem till tråden som just handlar om det, det här är en tråd om MAG-recensionen.

Tycker det låter som ett härligt spel, dock har jag alltid svårt för fler än 20v20, speciellt när det kommer till kommunikation och att få människor att göra det som är det viktiga.

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Håll diskussionen om betygssystem till tråden som just handlar om det, det här är en tråd om MAG-recensionen.

Tycker det låter som ett härligt spel, dock har jag alltid svårt för fler än 20v20, speciellt när det kommer till kommunikation och att få människor att göra det som är det viktiga.

Spelet är uppbyggt så att du är med i en grupp om 8 man som du arbetar ihop med. Så du kommunicerar i stort sett bara med dina 7 kompisar i din grupp.

Medlem

Här är ett praktexempel på att fz borde införa betyg upp 1-10. Har själv testat det och det är inte värt en 4/5 i mina ögon. Som Wortex nämnde är det inte ens i närheten av t.ex. Uncharted 2...

Medlem
Skrivet av elmackonr1:

Här är ett praktexempel på att fz borde införa betyg upp 1-10. Har själv testat det och det är inte värt en 4/5 i mina ögon. Som Wortex nämnde är det inte ens i närheten av t.ex. Uncharted 2...

Du svarar dig själv:

Citat:

...i mina ögon.

Inaktiv

Synd att det inte fanns nån trial version på spelet som man får testa i ett par minuter eller så FPS med en handkontroll brukar inte vara en höjdare. Keyboard + Mus FTW.

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Synd att det inte fanns nån trial version på spelet som man får testa i ett par minuter eller så FPS med en handkontroll brukar inte vara en höjdare. Keyboard + Mus FTW.

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

En del personer verkar verkligen inte fatta att dom inte gämför Uncharted 2 med MAG. Uncharted 2 är ett äventyrs spel och fick sina betyg just för att det var ett äventyrs spel som var/är bra.

MAG får sina betyg för att det är ett bra Online FPS lir.

Förstår inte alls varför en del ska ställa olika spel mot varandra som tillhör olika spel kategorier.

Uncharted 2 = Äventyr
MAG = Multiplayer only

Är man för efterbliven för att läsa recensionen och bara kolla på betygen och sen känner sig lurad för att man tror att det är ett singel player spel så får man fan skylla sig själv då beskrivningen i spelet står där svart på vitt.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Guzilla:

http://www.fz.se/_avatar.php?id=2170

Fina bilder vi har eller hur?

Medlem
Skrivet av Guzilla:

Tanken med att svara på ditt inlägg med din bild var att den passade så bra in. Ditt synsätt på FPS på konsol är lika uråldrig som din avatar.

signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Spelet är uppbyggt så att du är med i en grupp om 8 man som du arbetar ihop med. Så du kommunicerar i stort sett bara med dina 7 kompisar i din grupp.

Precis så jag fattade det också. Men om 8 pers gör en sak och de andra 120 någonting helt annat så kan det bli ett stort irritationsmoment. Som sagt, det krävs nog att testa det innan, men det låter som att det är något jag hade blivit sjukt irriterad på.

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Inte lönt att lyssna på vad redmac kommer med. Större fanboy får man leta länge efter.

Pansarknekt

Inte så riktigt "riktigt" som det påstås i recensionen.

signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Weyzer:
Skrivet av båtsman:
Skrivet av warh0g:

Lite mer seriöst: Tycker att FZ skulle kunna uppgradera sin betygsskala 0-10.

Tänk på vikten!

Väldigt simpelt. Alla betygskalor bygger på något sätt på procent. Den FZ använder ger endast betyget i delar om 20%. Att gå ner på enskilda procent kan vara svårt, men 10% är helt okej.
En skala 1-10 skulle sitta bra alltså! (kanske t.om. 5% noggrannhet)

FZ verkar dock mest vilja ge en överblick, sidor som gamespot analyserar verkligen spelet inte bara ur en persons synpunkt utan mer objektivt och kan ge en klar siffra var spelet hamnar bland andra i samma stil. Om FZ hade en topplista skulle ALLA spel vara lika, hur ska man veta om det är "svag" eller "stark" 4? Hoppas någon förstår.

Det är nog skillnaden mellan FZ och andra spelrecensions-sidor. FZ är mer subjektiva och kan inte ge noggranna betyg. Andra är mer objektiva och ger mer noggrann analys och noggrant betyg för jämförelse.

Nej FZ's betyg bygger inte på en procent skala överhuvudtaget. Läs http://www.fz.se/artiklar/20020517/betygsskalan-pa-fz

Så ser du vad siffrorna betyder. Det handlar alltså inte om 0 20 40 60 80 100% Utan en subjektiv bedömning om spelet är dåligt, bra, mycket bra osv.

signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Guzilla:

Tanken med att svara på ditt inlägg med din bild var att den passade så bra in. Ditt synsätt på FPS på konsol är lika uråldrig som din avatar.

Sitt du där och lusta med din lilla glädjepinne ^^

signatur

Retro.

KoP
Medlem

Hmm.. fick hem spelet i fredags.. men ids inte testa det ännu. Helgen bjöd på massa Forza 3 istället. Och imorgon kommer Bioshock 2.. :/ Får dra en snabbrepa ikväll och se vad allt handlar om.

12
Skriv svar