F.d. Subnautica 2-ledning stämmer Krafton – Krafton: "De övergav sitt ansvar"

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Men om dessa tre chefer hade som avsikt att dela bonusen med de anställda, varför skrev de då ett kontrakt som sa att 90% skulle gå till dem själva?
Jag tycker det låter som att de försöker vinna över spelarna med en snyft historia. Det är lätt att säga att man hade tänkt att skänka bort pengarna när man inte ska få pengarna längre.

En kvarts miljon i bonus för att byta arbetsgivare men behålla jobbet hade jag varit ok med. Att alla 3 chefer skulle lökat så mycket att de får sparken samtidigt låter lite långsökt i mina öron. Skulle gissa att det ligger nått i deras utsaga, men den som lever får se!

Medlem
Skrivet av Profit:

En kvarts miljon i bonus för att byta arbetsgivare men behålla jobbet hade jag varit ok med. Att alla 3 chefer skulle lökat så mycket att de får sparken samtidigt låter lite långsökt i mina öron. Skulle gissa att det ligger nått i deras utsaga, men den som lever får se!

Prognosen var att spelet skulle vara färdigt till tidigt 2024 och senast slutet av 2025. Om de tre cheferna har suttit på tummarna under större delen av utvecklingstiden och nu inser i sista minuten att om de lanserar spelet snabbt, så får de en enorm bonus.
Om det är fallet, att de försökte lansera ett ofärdiga spelet, så är det anledningen till att sparka all tre samtidigt. Men vi får se vad som sker i framtiden. Just nu är det ord mot ord mellan parterna

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Prognosen var att spelet skulle vara färdigt till tidigt 2024 och senast slutet av 2025. Om de tre cheferna har suttit på tummarna under större delen av utvecklingstiden och nu inser i sista minuten att om de lanserar spelet snabbt, så får de en enorm bonus.
Om det är fallet, att de försökte lansera ett ofärdiga spelet, så är det anledningen till att sparka all tre samtidigt. Men vi får se vad som sker i framtiden. Just nu är det ord mot ord mellan parterna

Jo, men det är ett rätt stort "om"; speciellt med tanke på att de handlar om upphovsmännen till IPt. Att spara hundratals miljoner när det råder snålblåst i brunchen är ett mindre "om" i mina öron. Men som sagt, det är ju gissningslekar.

Medlem
Skrivet av Profit:

Jo, men det är ett rätt stort "om"; speciellt med tanke på att de handlar om upphovsmännen till IPt. Att spara hundratals miljoner när det råder snålblåst i brunchen är ett mindre "om" i mina öron. Men som sagt, det är ju gissningslekar.

Det läckte ut en generell tidsplan igår, som sträcker sig från 2023 till maj 2025 på reddit
Krafton har bekräftat det som officiellt nu för 1 timme sedan.

Prognosen från 2023 var att inför Early Access så skulle det vara tre gånger så mycket innehåll som de har i dagsläget, vilket hade varit 30% av det kompletta spelet. Just nu är Early Access 10% av ett komplett spel.
Spelet ligger efter, låter klokt att skjuta upp lanseringen ytterligare.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Låter det som samma personer som ansvarar för Subnautica?

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Det läckte ut en generell tidsplan igår, som sträcker sig från 2023 till maj 2025 på reddit
Krafton har bekräftat det som officiellt nu för 1 timme sedan.

Prognosen från 2023 var att inför Early Access så skulle det vara tre gånger så mycket innehåll som de har i dagsläget, vilket hade varit 30% av det kompletta spelet. Just nu är Early Access 10% av ett komplett spel.
Spelet ligger efter, låter klokt att skjuta upp lanseringen ytterligare.

Problemet för mig med information som är ”läckt” och ”bekräftad av en part” är att det hela helt plötsligt blir så solklart. Det blir som att fråga Trump ifall valet var riggat, och nöja sig med svaret.

Medlem

Man skulle ha försökt bli chef i spelbranschen. Vilket som spelar ingen roll. Ta bonus några gånger med hög lön i 5 år och sen gå i pension. Bra ska försöka komma ihåg detta i mitt nästa liv.

Måste bara se till studion håller i 5 år då det idag känns som många inte gör det hahaha.

Medlem

Pcgamer hade en artikel med läkta dokument (som Krafton ska ha sagt bar äkta) på presentationen inför släppet av early access. Det var där de inte tyckte spelet hade tillräckligt med content för att släppas då det var mindre än utlovat för bonusen. Just i detta fallet känns det inte som ledningen eller krafton är särskilt trovärdiga

12
Skriv svar