Fuskare påstås ha hittat till Battlefield 6-betan

Medlem
Skrivet av smuts:

Det finns ingenting som inte säger att denna person blev bannad kort efter att videon spelades in. Ge det lite tid, och ge spelet en chans. Tror vi behöver vänta några veckor efter den riktiga releasen för att på riktigt kunna bedöma anti-fusksituationen.

Du pratar som om tidigare battlefield betor och slutversioner inte har haft exakt samma problem, dvs fuskare från dag1! suck

Medlem

Skönt att vi konsolspelare kan stänga av crossplay med PC-spelare

Medlem
Skrivet av tr1stam:

Satan vad trist! :/
Man får hoppas att man inte hamnar med/mot fuskare nu bara samt att deras AC fångar upp de!

Bilden i mitt huvud när du skrev AC…

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Shimo:

Bra om din BootDisk har fel partition-typ.
Som jag
Och jag är inte ens säker på att mitt moderkort stödjer SecureBoot, så hade varit en chansning att installera om.
Var tur att jag inte hittade SecureBoot valet i min BIOS innan jag lärde mig detta! Hade brickat min dator isåfall xD

Men nu när jag ser att det redan fuskas, så har jag inte längre så bråttom att köpa ny dator.
Hade börjat acceptera dessa tunga anti-fusk-krav, men nu tvekar jag igen..

om ditt moderkort stöder secureboot och såklart gpt/efi boot så kan du köra "mbr2gpt" i windows. rekommenderat att göra det från commandoprompten på en installations-usb (shift f10) och så klart rekommenderat att ha en backup på hela disken innan man försöker. jag kan nämna att det funkat utan problem de ca 10 gångerna jag gjort det

(efter du gjort det och förutsatt att processen lyckades måstse du såklart in i bios och slå av CSM/legacy boot och på med UEFI så den bootar med den nya metoden.)

Medlem

Tråkigt, men jag var rädd för detta.

Hoppas nu att de får bra info ifrån fuskandet så de kan förbättra antifusket. Eller något, jag är inte insatt i anticheats etc.

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Tack för att ni påminner mig om varför jag troligtvis inte kommer att börja tycka om att spela Multiplayer igen.

Skrivet av Piigge:

jag bara hoppas att det ä någon form av honey-pot och dom vill samla in data på så många initiella implementationer av fusk som möjligt för att bygga immunsystemet nu tidigt.

Alternativt att dessa fuskare blir bannade omgående, Är inte möjligheten att fuska som skall hindras det är upptäckandet och bannlysandet av personen omgående som är det som är viktigt.

Ifall man straffas snabbt så dör fusken ut. ingen kommer vilja spendera pengar på nya konton och fusk ifall dom bara fungerar i ett par timmar.

Kan ju hoppas att deras grafikkort blir bannade.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av GizmoTheGreen:

om ditt moderkort stöder secureboot och såklart gpt/efi boot så kan du köra "mbr2gpt" i windows. rekommenderat att göra det från commandoprompten på en installations-usb (shift f10) och så klart rekommenderat att ha en backup på hela disken innan man försöker. jag kan nämna att det funkat utan problem de ca 10 gångerna jag gjort det

(efter du gjort det och förutsatt att processen lyckades måstse du såklart in i bios och slå av CSM/legacy boot och på med UEFI så den bootar med den nya metoden.)

Låter krångligt.
Tror jag kollar på nytt MB/CPU/RAM då min i7 6700K från 2015 börjar bli lite trött. ^^
Men tack för tipset! Visste inte det gick!

signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av ScreamingWhisper:

Ge oss bara "turn off crossplay, consoles only" så kan PC spelarna fuska bäst dom vill. Dom slipper ju all "aimbot" med som dom kallar kontrollerna. Win win för alla.

Japp, så slipper vi på PC detta!

signatur

Skeptiker som rannsakar det folk accepterar

Medlem
Skrivet av ScreamingWhisper:

Ge oss bara "turn off crossplay, consoles only" så kan PC spelarna fuska bäst dom vill. Dom slipper ju all "aimbot" med som dom kallar kontrollerna. Win win för alla.

Ja det hade ju annonserat att det ska komma! så det är ju perfekt att vi slipper fuskande pc-spelare på konsol-servers.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Skönt att vi konsolspelare kan stänga av crossplay med PC-spelare

Det finns ju dock gott om fuskare med moddade handkontroller och annat skit på konsoll också xD

Medlem

Det kan vara mina fördomar som spökar här men är inte det här människor som tjänar pengar på att höja rankingen för världens rika töntar så att de slipper spela? Fuskar du så tjänar du mer pengar. Helt logiskt och fullt lagligt.

Medlem

Suck.

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Grabbar, jag hittade fuskaren.

Problem och problem, mitt secure boot var inte heller på per standard så jag fick också gå in och sätta på det, inget "problem" alls att inte ha haft detta påslaget tidigare. Och hur är det positivt menar du om det bevisligen ändå inte fungerar och folk fuskar ändå?

Jag vet väl inte exakt varför men då det stoppar så skadlig kod inte ska köras så kan det väl ha göra med deras antifusk som kräver mera funktioner för kunna upptäcka det mera, haha fuskare nejdu sån är jag inte.

Och att se dem allfall kräver lite funktioner som är påslagna bevisar väl att dem försöker något nytt än bara kör med samma samma samma, allt börjar någonstanns såfår man se om det är till någon nytta, eller du kanske vill köra på samma sätt, samma anti fusk som finns som garranterat redan är knäckta för lätt kunna få till fusk att fungera?

Lägg ner.

signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Jag vet väl inte exakt varför men då det stoppar så skadlig kod inte ska köras så kan det väl ha göra med deras antifusk som kräver mera funktioner för kunna upptäcka det mera, haha fuskare nejdu sån är jag inte.

Och att se dem allfall kräver lite funktioner som är påslagna bevisar väl att dem försöker något nytt än bara kör med samma samma samma, allt börjar någonstanns såfår man se om det är till någon nytta, eller du kanske vill köra på samma sätt, samma anti fusk som finns som garranterat redan är knäckta för lätt kunna få till fusk att fungera?

Lägg ner.

Bevisligen är det inte till någon nytta 🤣

signatur

osv.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Skadlig kod är inte det dom missbrukar längre, de kör en separat dator med någon instikskort som har speciell firmware och trafiken går mellan andra datorn och dess kort till din egna main-pc
Vilket tillåter streamers att fuska då "overlayen" från fusket är från ett annat lager än din lokala PC.
Vet inte exakt hur de funkar men fusk idag är inte längre "run this EXE and ruin the game for others". Du betalar i vissa fall rätt höga summor för "inte åka dit".

ELF
Medlem

Ska bli kul att följa.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Folk som fuskar i onlinespel... för att uttrycka mig milt så är det den typ av människor världen hade klarat sig utan.

Det är ungefär som att gå runt på stan och trakassera människor för att man själv tycker det är roligt.

Att välta schackbrädet gång på gång för andra spelare under en turnering.

Att förstöra högtalarna på en konsert.

Att ta någons golfboll i ett avgörande ögonblick och kasta den i sjön.

Eller att kasta grus på isen under en hockeyturnering.

Därför att JAG tycker det är roligt.

Ja, ni förstår min poäng. Det är exakt samma typ av mentalitet.

Skadeglädje, psykopater, narcissister. Vissa kulturer också. Det är ett känsligt ämne, inte minst inom PUBG, men det finns flera kineser som berättar att inom deras kultur så är det inte fult att fuska, utan det handlar om att vinna till varje pris oavsett, om du inte fuskar så är det du som är dum nog till att inte göra det. Det är inte heller fusk i dessa länder, utan mer som modifikationer. Även internet cafén använder det.

Medlem

Kan de inte göra en server där fusk tillåts så kan fuskarna hålla till där?

Medlem

Japp tyckte jag blev mördad lite väl galet i en match.

Så här ser det ut för de som fuskar
https://www.youtube.com/watch?v=TFfs_D6JzEo

Medlem
Skrivet av GustavA:

Kan de inte göra en server där fusk tillåts så kan fuskarna hålla till där?

Kan tänka mig att de flesta fuskarna gör det för att de tycker det är kul att jävlas eller att de vill framstå som väldigt duktiga. Och de personerna skulle ju inte dra sig till servrar där fusk är okej.

Medlem

Secure boot krav och fuskare, r*vkn*ll 2 gånger om, gick sådär för de med de kommunistiska fasonerna. Synd att behöva tvingas köpa nyare dator för spela spelet då min ej stöder secure boot.

Medlem
Skrivet av Azox:

Secure boot krav och fuskare, r*vkn*ll 2 gånger om, gick sådär för de med de kommunistiska fasonerna. Synd att behöva tvingas köpa nyare dator för spela spelet då min ej stöder secure boot.

Eller så köper du ett ps5 och slipper både secure boot och fuskare. Troligen billigare också.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Kan tänka mig att de flesta fuskarna gör det för att de tycker det är kul att jävlas eller att de vill framstå som väldigt duktiga. Och de personerna skulle ju inte dra sig till servrar där fusk är okej.

Man kanske skulle sluta banna dem iallafall. De gör bara nya konton. Kan man inte bara dölja deras framgångar för alla utom de själva så kan fuskarna leva i sin egen lilla bubbla. Roligt att vinna 300 matcher och 3 månader senare visar det sig att du inte har något att visa upp. Inget har sparats och ingen har sett dig göra det. Ännu bättre om du under hela den här tiden också har ovetande spelat mot botar. En sorts fängelseserver för fuskare.

Medlem
Skrivet av Azox:

Om du har en dator som uppfyller systemkraven för spelet så stödjer den garanterat Secure Boot också. Även min 14 år gamla dator hade stöd för det, och funktionen är ännu äldre än så. Har funnits på alla senare datorer jag haft också.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Lägg ner.

Vad dillar du om och vad ska jag lägga ner? Det är ett faktum att det fuskas redan dag 2 på en early access av en beta. Kvittar om de försöker med något "nytt" om det beviselig redan är knäckt efter såhär kort tid? Det har redan misslyckats.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Ja det hade ju annonserat att det ska komma! så det är ju perfekt att vi slipper fuskande pc-spelare på konsol-servers.

Se det inte som fusk. Det är bara "AI-assistans". Vissa av oss, som kommer upp i åldern, måste ha hjälp för att balansera upp det lite. Kan inte ha att bara för du är yngre och har bättre reflexer, så skall du ha fördel! Nej acceptera nu assistansen vissa betalar dyrt för; vi använder ju "AI" i vardagen nu, när det kommer till allt annat, så varför inte spel också!

Medlem
Skrivet av Azox:

Missade jag något? Är inte "Secure Boot" något som finns i samband med UEFI? Om datorn inte har det så är den väl så åldrad att den inte klarar ett sådant här spel endå? Har jag missförstått?

Medlem

Har inte sett klippen. Men Assault ultin är ju en pure Wallhack ^^

Kanske det folk ser?

EDIT: Ok, blev tvungen att kolla på ett klipp där dom fuskar. Inte en fråga om Assault Ulti som används ^^

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Vad dillar du om och vad ska jag lägga ner? Det är ett faktum att det fuskas redan dag 2 på en early access av en beta. Kvittar om de försöker med något "nytt" om det beviselig redan är knäckt efter såhär kort tid? Det har redan misslyckats.

Är det rimligt att förvänta sig att det ska vara noll fuskare?

Medlem
Skrivet av Thane:

Jag körde betan utan att böka i bios?

Secure boot är aktiverat som standard.
Jag avaktiverar den när jag dualbootar linux.

signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: MSFS 2024
Sen: 007 First Light | DayZ 2 | GTA VI

123
Skriv svar