Priset för en Bad Company 2-server

Medlem

Tycker att det verkar som att Dice försöker att få fart på nåt spel där dom får in pengar varje månad, månadsavgifter på spel verkar bli normalt nu för tiden...Jag är nästan säker på att Dice får nån slant varje månad av I3D som verkar ha ensamrätt att ha hand om servrarna för BC 2, dom försökte med battlefield heroes, så varför inte testa igen?...

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

30 kr för en månad... Fyy fan vad billigt! sluta gnäll folk! en bra cs server kostar nu 160, för ett så gammalt spel, detta kommer bli awesome!

30kr/månad? Vad syftar du nu på då? Enda som jag sett kostar så lågt är att få få eget namn på servern... dvs 3€

Iofs kan jag ha missat något..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Vilket jävla hugg i ryggen på pc spelarna, det här är nog sista dedikerade spelet som kommer till pc. Vi går tillbacka 14år till tiden före quake some hade dedikerat.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Kul att ett svenskt spel inte ens erbjuder servrar i Sverige.

Medlem

inga servers i sverige? de ska ha servers i varje stad !!

Medlem
Skrivet av kryptonit:

Kul att ett svenskt spel inte ens erbjuder servrar i Sverige.

Spelet har inte släppts som beta än, det kommer nog ska du se. Publika svenska servrar kommer med största sannolikhet att dyka upp, i och med att det finns i BF2142. Just nu är det telia som sponsrar de svenska servrarna där.


signatur

snestreck woicer

Medlem

Modern warfare fuckat av servertrams.. och nu detta.. jahapps ett till förbokat spel som ska avbeställas..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Vist är det lite trist att man inte kan sätta upp en lite privat server för en kväll eller två men det gör ju inte så mycket.

Har spelat i X antal klaner genom åren och vi har aldrig använt privat servrar...
Hyr server = bra ping, dom är uppe 24/7 inga problem helt enkelt.
Många stegar tillåter dessutom inte privata servrar.

För en klan med +10 spelare är ju knappast 500kr nått problem.

Det enda jag är lite orolig för just nu är om spelet har LAN stöd, för bra lina är inte nått man alltid har vid små privata lan's.

Skrivet av Remus:

Men det kommer ju fortfarande finnas servrar om man vill spela med svenskar (public)? Eller?

Det där är bara om man vill ha en alldeles egen server?

Japp som gemeneman så köper du spelet, går in i server browsern hittar lämplig server spelar.

Det här med server hyra gäller bara klaner / folk som vill ha en egen server.


signatur

medlem av - <a href="http://www.the58th.com" target="blank">the 58th marine corp</a>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Tomtefar:

30 kr för en månad... Fyy fan vad billigt! sluta gnäll folk! en bra cs server kostar nu 160, för ett så gammalt spel, detta kommer bli awesome!

30kr/månad? Vad syftar du nu på då? Enda som jag sett kostar så lågt är att få få eget namn på servern... dvs 3?

Iofs kan jag ha missat något..

crap -.- det var namn ja.. nu blev jag själv besviken :/ skummläste och fick fram 3 euro och blev as glad men inte fan var det servern som kosta 3 euro -.-

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av wrajjt:

Välkomna till klan X's server! Köp gärna ett VIP-pass, 2.95 euro, få garanterad plats på servern och få fördelar mot andra spelare såsom oändlig ammo, teleport och snabbare reperation av fordon!

Välkomna till klan X's server! Köp gärna ett VIP-pass, 2.95 euro, få garanterad plats på servern och få fördelar mot andra spelare såsom oändlig ammo, teleport och snabbare reperation av fordon!

Välkomna till klan X's server! Köp gärna ett VIP-pass, 2.95 euro, få garanterad plats på servern och få fördelar mot andra spelare såsom oändlig ammo, teleport och snabbare reperation av fordon!

....

Idiot, missuppfattat allting eller?
Jeez... Du kommer inte behöva betala en enda pinal som privatperson för att spela på någon server, ändå slungar folk ur sig skit höger och vänster.

Servrarna kostar att hyra från diverse företag, och det är inget nytt, ända skillnaden är att filerna inte släpps publikt det har nämnts 10ggr redan.

Jag skulle akta mig för att idiotförklara någon när du själv helt enkelt inte har förstått mitt inlägg. Det får dig lätt att se ut som ett klantarsle själv.

Det där spammeddelandet är vad du kommer se på många "klaners" servrar då de gärna vill att folk ska ta betalningens börda ifrån dem. Det var så i BF2142, i CoD4 och i TF2, så jag tror nog att vi kommer få dras med spammet, och spelarna som köper fördelarna, här också.

Inaktiv
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av wrajjt:

Välkomna till klan X's server! Köp gärna ett VIP-pass, 2.95 euro, få garanterad plats på servern och få fördelar mot andra spelare såsom oändlig ammo, teleport och snabbare reperation av fordon!

Välkomna till klan X's server! Köp gärna ett VIP-pass, 2.95 euro, få garanterad plats på servern och få fördelar mot andra spelare såsom oändlig ammo, teleport och snabbare reperation av fordon!

Välkomna till klan X's server! Köp gärna ett VIP-pass, 2.95 euro, få garanterad plats på servern och få fördelar mot andra spelare såsom oändlig ammo, teleport och snabbare reperation av fordon!

....

Idiot, missuppfattat allting eller?
Jeez... Du kommer inte behöva betala en enda pinal som privatperson för att spela på någon server, ändå slungar folk ur sig skit höger och vänster.

Servrarna kostar att hyra från diverse företag, och det är inget nytt, ända skillnaden är att filerna inte släpps publikt det har nämnts 10ggr redan.

Jag skulle akta mig för att idiotförklara någon när du själv helt enkelt inte har förstått mitt inlägg. Det får dig lätt att se ut som ett klantarsle själv.

Det där spammeddelandet är vad du kommer se på många "klaners" servrar då de gärna vill att folk ska ta betalningens börda ifrån dem. Det var så i BF2142, i CoD4 och i TF2, så jag tror nog att vi kommer få dras med spammet, och spelarna som köper fördelarna, här också.

Dom bra klan servrarna är det dock inte så på.

Medlem
Skrivet av realin:
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av wrajjt:

Välkomna till klan X's server! Köp gärna ett VIP-pass, 2.95 euro, få garanterad plats på servern och få fördelar mot andra spelare såsom oändlig ammo, teleport och snabbare reperation av fordon!

Välkomna till klan X's server! Köp gärna ett VIP-pass, 2.95 euro, få garanterad plats på servern och få fördelar mot andra spelare såsom oändlig ammo, teleport och snabbare reperation av fordon!

Välkomna till klan X's server! Köp gärna ett VIP-pass, 2.95 euro, få garanterad plats på servern och få fördelar mot andra spelare såsom oändlig ammo, teleport och snabbare reperation av fordon!

....

Idiot, missuppfattat allting eller?
Jeez... Du kommer inte behöva betala en enda pinal som privatperson för att spela på någon server, ändå slungar folk ur sig skit höger och vänster.

Servrarna kostar att hyra från diverse företag, och det är inget nytt, ända skillnaden är att filerna inte släpps publikt det har nämnts 10ggr redan.

Jag skulle akta mig för att idiotförklara någon när du själv helt enkelt inte har förstått mitt inlägg. Det får dig lätt att se ut som ett klantarsle själv.

Det där spammeddelandet är vad du kommer se på många "klaners" servrar då de gärna vill att folk ska ta betalningens börda ifrån dem. Det var så i BF2142, i CoD4 och i TF2, så jag tror nog att vi kommer få dras med spammet, och spelarna som köper fördelarna, här också.

Dom bra klan servrarna är det dock inte så på.

Ser inget fel i det. då kan du som publicspelare faktiskt alltid få plats på din favoritserver för en liten slant.

Medlem

Finns ingen gräns för vad de tar betalt för länge.
Tur att det iaf. inte är en "köp det här så får du mycket bättre vapen!", än...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Fjollboll:

Jag jämför med CS, där Nisse och Bosse kan sätta upp egna servrar som de låter folk spela på. Rankade servrar och XP är inget jag bryr mig om, jag spelar för att ha kul, inte för att förlänga min e-penis med att ha "Brigade General Multi Killer 2000" som titel.

Skrivet av andyZedd:

Vi som alltid hyrt RANKAD server maler bara på för detta har vi alltid vetat. Och så har vi alltid haft det.

Jajaja "viiiii" vi superhäftiga klanspelare som vet bäst och är vackrast. Mein gott vilken tomte

Skrivet av andyZedd:

Många som klagar här bör veta att hade serverfiler släppts så hade den vanlige publicspelaren inte haft någon nytta av dem ändå då en sådans erver inte kan ha rank och inga XP, unlocks med mera är då något man kan tjäna in.

Översatt, mitt enda mål är stor e-penis

Jag förstår inte alla besserwissers här inne som tycker det är bra "för att vi i vår coola klan redan hyr en server", men fortsätt med det då! Varför tycker ni det ska vara obligatoriskt?
Hur kan ni tycka det är ett bra pris när alla argument är att man måste leta upp 10 andra att dela det på. förresten finns det inget som slår gratis.

Battlefield Gotland är väl hostade av Gotlands Högskola kommer de kunna fortsätta med det?

Låt oss andra, som är noll intresserade av att vara med i en klan med ett l333t namn, få en fräck ranking och allmänt spela allan ballan, sätta upp en egen server för lite skojlir med polarna.

Medlem
Skrivet av nachoman:
Skrivet av Fjollboll:

Jag jämför med CS, där Nisse och Bosse kan sätta upp egna servrar som de låter folk spela på. Rankade servrar och XP är inget jag bryr mig om, jag spelar för att ha kul, inte för att förlänga min e-penis med att ha "Brigade General Multi Killer 2000" som titel.

Skrivet av andyZedd:

Vi som alltid hyrt RANKAD server maler bara på för detta har vi alltid vetat. Och så har vi alltid haft det.

Jajaja "viiiii" vi superhäftiga klanspelare som vet bäst och är vackrast. Mein gott vilken tomte

Skrivet av andyZedd:

Många som klagar här bör veta att hade serverfiler släppts så hade den vanlige publicspelaren inte haft någon nytta av dem ändå då en sådans erver inte kan ha rank och inga XP, unlocks med mera är då något man kan tjäna in.

Översatt, mitt enda mål är stor e-penis

Jag förstår inte alla besserwissers här inne som tycker det är bra "för att vi i vår coola klan redan hyr en server", men fortsätt med det då! Varför tycker ni det ska vara obligatoriskt?
Hur kan ni tycka det är ett bra pris när alla argument är att man måste leta upp 10 andra att dela det på. förresten finns det inget som slår gratis.

Battlefield Gotland är väl hostade av Gotlands Högskola kommer de kunna fortsätta med det?

Låt oss andra, som är noll intresserade av att vara med i en klan med ett l333t namn, få en fräck ranking och allmänt spela allan ballan, sätta upp en egen server för lite skojlir med polarna.

Inaktiv

Jag hoppas dom dedikerade servrarna fungerar bättre än vad beta-servrarna gör för tillfället, hehe.

Medlem

RIP Battlefield

Medlem

@nacho: Tror du missuppfattat det där helt. Du visar bara helt med ditt inlägg att du inte lärt dig läsa riktigt ännu. Har förklarat hur det varit inom scenen. Jag har varken sagt bu eller bä om det, utan bara som sagt förklarat hur det är.
Tar du det för besserwisser så är det upp till dig.
Men du visar även i en rad i ditt inlägg att du inte fattat vad det betyder ( Nu citerar jag dig): "Hur kan ni tycka det är ett bra pris när alla argument är att man måste leta upp 10 andra att dela det på. förresten finns det inget som slår gratis."
Det är ju gratis för dig hur som helst om du bara vill in och spela spelet. Har du inte fattat det än???

Och kan du inte läsa dig till i dina citat av mig att dem orden är ju tagna ur aspektet man, och inte för min klan.
Lär dig läsa innan du sprider dynga. Och nedvärdera inte dem som förklarar hur det är bara för att dem vet. Förstår att du är en from följeslagare av jantelagen.
Och om du undrar så kommer vår klan inte i dags läget att hyra server. Men så fort vi gör det skall jag skicka en vipinbjudan till dig så får du mäta din e-penis på servern för ingen av oss andra orkar göra det så din kommer då vara störst. Och då får du ett pris i form av en egen tomte.Det blir väl bra???

Och som svar på din fråga angående Battlefield Gotland: Ja dem kan fortsätta med att hosta en server dock inte på svensk lina innan svenska företag/serveruthyrare får den tillåtelsen.
( BTW: förlåt att jag lyckades svara på din fråga,kände mig lite besserwisser för jag kunde svaret,hujedamig)

Medlem

Det är ju ganska märkligt att fz totalt missar att årets största spel släpps som en öppen beta ikväll. Hade räknat med att de slängt upp en torrent på Bad Company 2 beta, men icke. Skärpning! Och ja jag vet att ni skrivit om den tidigare. Men inte ett knyst idag.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Hmm här hade man tänkt köpa sig ett nytt spel, men det får vara. Hur många public servers kommer det att finnas? 10, 1000 eller inga? Ingen som vet. Jag hade ivarjefall inte hyrt en server för att allmänheten ska spela gratis på den!

Medlem

@Jonny: Du kan räkna med en bra bit över 1000 servrar. BF-serien är populärt och det har alltid funnits servrar i flertal.

Inaktiv

Hahahahhaha så extremt jävla larvigt.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Sitter här och skrattar hur jävla idiotiskt allting blivit, det här är ju helt jävla sjukt. Kommer inte köpa det här spelet heller, nu är det fan nog alltså!

Nu lägger jag ner det här helt och hållet, köper fan inte ett spel till förens det kommer UTAN kopierings skydd och innehåller dedikerade servrar!

Var fint förr när kvalité faktist var någonting som spelade roll på den här marknaden..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

@Jonny: Du kan räkna med en bra bit över 1000 servrar. BF-serien är populärt och det har alltid funnits servrar i flertal.

Jo men då har dem varit gratis! Du har kunnat starta upp en server hur lätt som helst innan. Hur kommer det att se ut nu när folk måste betala för dem? Tror inte det är så många som kommer att lägga pengar på en public server. Det blir väl några servers där man behöver lösen och man måste vara med och betala en andel som kommer att finnas!
Känns som Dice gapar över för mycket!

Medlem

Då man inte är tvingad att köpa en server så borde det inte vara några problem, vill man ha en server får man betala för den men då är också alla spelare garanterade en viss kvalité på servern. Inte är den nere för att klan-1337snipers (olle, p12) pappa ska sova.

Med tanke på att spelet kostar i inköp ett par hundra så har ju alla bevisligen råda att köpa en server själv, och har man någon mer att spela med blir ju kostnaden ruskigt lien. Men som vanligt ska de bortskämda gnälla när de inte kan få allt gratis, varken spelet, servrarna eller nått annat, *snyft*
En hemsk framtid, där du betalar för spelet, du betalar för egna servrar, du kanske till och med betalar för ditt eget bredband då du inte bor hemma?

Det är väl snarast naturligt att företagen vill se till att alla servrar håller en hög kvalité och att minimera sannolikheten för fusk. Det viktigaste är väl att spelet håller hög kvalité och är kul att spela?
Inte e-penisförlängare som "klan"servrar (ingen blir imponerad, ärligt), moddar etc.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Då man inte är tvingad att köpa en server så borde det inte vara några problem, vill man ha en server får man betala för den men då är också alla spelare garanterade en viss kvalité på servern. Inte är den nere för att klan-1337snipers (olle, p12) pappa ska sova.

Med tanke på att spelet kostar i inköp ett par hundra så har ju alla bevisligen råda att köpa en server själv, och har man någon mer att spela med blir ju kostnaden ruskigt lien. Men som vanligt ska de bortskämda gnälla när de inte kan få allt gratis, varken spelet, servrarna eller nått annat, *snyft*
En hemsk framtid, där du betalar för spelet, du betalar för egna servrar, du kanske till och med betalar för ditt eget bredband då du inte bor hemma?

Det är väl snarast naturligt att företagen vill se till att alla servrar håller en hög kvalité och att minimera sannolikheten för fusk. Det viktigaste är väl att spelet håller hög kvalité och är kul att spela?
Inte e-penisförlängare som "klan"servrar (ingen blir imponerad, ärligt), moddar etc.

ELLER så kan det vara för allt sånt har vart gratis förut, asså sånna som du som uttalar sig såhär har ju fan inte en koll på varför allt ser ut som det gör idag. ÅTERIGEN BLIR JAG FÖRBANNAD! Ren jävla idioti


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Grumbledock:

Då man inte är tvingad att köpa en server så borde det inte vara några problem, vill man ha en server får man betala för den men då är också alla spelare garanterade en viss kvalité på servern. Inte är den nere för att klan-1337snipers (olle, p12) pappa ska sova.

Med tanke på att spelet kostar i inköp ett par hundra så har ju alla bevisligen råda att köpa en server själv, och har man någon mer att spela med blir ju kostnaden ruskigt lien. Men som vanligt ska de bortskämda gnälla när de inte kan få allt gratis, varken spelet, servrarna eller nått annat, *snyft*
En hemsk framtid, där du betalar för spelet, du betalar för egna servrar, du kanske till och med betalar för ditt eget bredband då du inte bor hemma?

Det är väl snarast naturligt att företagen vill se till att alla servrar håller en hög kvalité och att minimera sannolikheten för fusk. Det viktigaste är väl att spelet håller hög kvalité och är kul att spela?
Inte e-penisförlängare som "klan"servrar (ingen blir imponerad, ärligt), moddar etc.

ELLER så kan det vara för allt sånt har vart gratis förut, asså sånna som du som uttalar sig såhär har ju fan inte en koll på varför allt ser ut som det gör idag. ÅTERIGEN BLIR JAG FÖRBANNAD! Ren jävla idioti

Nej det har inte varit gratis förut.utan det är den gemene spelaren som inte intresserat sig för server utan bara vill in och spela som inte behövt lägga ut pengar. Dedikerade rankade servrar har alltid kostat en slant för den som velat ha en.
( OBS, jag pratar om dem rankade, där man får xp,unlocks o.d, det har aldrig dem man kunnat sätta upp själv gett)
Man måste hålla i sär dem olika.
Serverfilerna som ej släpps har tidigare kunnat ge folk möjlighet att hosta en egen server,MEN dem har aldrig fått rankad status och då inte kunnat ge unlocks,rank och xp.
Dessa filer är bra för dem som vill lana, spela pcw:s o.d.
Sedan får Nacho anse mig besserwisser, men detta är allmänt känt.

@Jonny: Eftersom BF -serien alltid kostat att ha en publicserver (rankad) är inget nytt.Du behöver inte vara orolig för BF har haft pris på dessa och det har alltid funnits intressenter i tusental som sponsrat dem så alla kunnat lira. Så det kommer finnas publica servrar i stort antal.
Många klaner skaffar dessa som reklam för klanen precis som ICA annonserar på by-bladets sidor.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

ELLER så kan det vara för allt sånt har vart gratis förut, asså sånna som du som uttalar sig såhär har ju fan inte en koll på varför allt ser ut som det gör idag. ÅTERIGEN BLIR JAG FÖRBANNAD! Ren jävla idioti

Nog har jag koll nog, har varit med och spelat sedan 1942
Jag har nog mer koll än du tror, känns som om du helt saknar koll dock. Ingen förståelse för marknad, eller för spelutvecklare, bara gnälla om att man ska ha allt gratis som ett småbarn?
Snacka om att leva i en skyddad verkstad. Så länge det inte finns en ekonomisk möjlighet att tjäna pengar på något, är sannolikheten låg att det lär ske. Missbrukas funktionen dessutom ofta, minskar sannolkheten drastiskt, lätt va?

Det är fortfarande ytterst gratis att spela online om man köpt spelet, ingen har "bestulit" dig på någon rättighet. Du har fortfarande möjligheten att ha din egen server, vilket är mycket generöst med tanke på att sådana inte längre erbjuds i samma utsträckning (bristande kund-intresse troligen).
Den enda lilla skillnaden är nu möjligtvis att man är tvungen att hyra en professionell server (garanterar bra upplevelse för alla) till en väldigt låg kostnad (speciellt om man delar på den). Risken är väl att man möter någon som är bättre än en själv när man inte kan styra servra och kicka folk fritt, vilket förstör ens stats (e-penis), väldigt deprimerande.

Men såklart duger det inte, hemska tanke att måste betala för en tjänst?
Ska du köpa spelet också eller är det "för dyrt", det har ju gått att få tag i spel gratis "tidigare" också. Du får spelet, både on- och offlinedel vid köp, fri tillgång till alla servrar. Endast om du ska ha din egen, tillkommer en kostnad. En kostnad som garanterar en hyfsad kvalité på servrarna, minskar sannolikheten för fusk och piratkopierande.

Spel som CoD:MW2 visade att moddar/dedikerade servrar snarast inte alls behövs för att sälja bra, tvärt om. Utan dedikerade servrar är det visserligen svårare att justera motståndet och hålla sina stats snygga, man möter oftare folk som är riktigt bra, men det är å andra sidan så man lir bättre i ett spel. Dice är snälla nog att erbjuda servrar till seriösa PC-spelare/klaner, vilka 10 pers kan inte få ihop ett par hundra per månad?
De erbjuder en generös möjlighet, personligen skulle jag vara tacksam att de gör det och inte helt struntar i det som resten av marknaden tycks göra.

Medlem

Hahaha hehehehe

Kudos för ditt tålamod AndyZedd! (+ Grumbledock å andra.)

Ni försöker gång på gång förklara men det verkar inte bättre än att 50% av besökarna är icke läskunniga.

Ungefär lika många verkar också vara småbarn som är vana att aldrig betala för någonting och bara börjar grina och skrika när dom inte får som dom vill.

Själv lirar jag bara public och är väldigt nöjd bara med att spelet har dedikerade servrar.

Medlem
Skrivet av Kinne:

Hahaha hehehehe

Kudos för ditt tålamod AndyZedd! (+ Grumbledock å andra.)

Ni försöker gång på gång förklara men det verkar inte bättre än att 50% av besökarna är icke läskunniga.

Ungefär lika många verkar också vara småbarn som är vana att aldrig betala för någonting och bara börjar grina och skrika när dom inte får som dom vill.

Själv lirar jag bara public och är väldigt nöjd bara med att spelet har dedikerade servrar.

Så sant så. Tror mina knogar är röda av väggens färg,,hehehe.

Skriv svar