Någon som vet något ljud inspelar program

Medlem
Någon som vet något ljud inspelar program

Hej. Rubriken var kanske inte så bra jag kanske stavade fel på något ord eller något annat.

Vet ni något sound recorder program som är bra på att spela in från mikrofon. t.ex. Audacity fast jag har provat det men jag tyckte inte att det var så bra program.


signatur

Andreas13

Medlem

Jag skulle säga Audacity, eftersom det är freeware. Såvida du inte är beredd att betala för t.ex. Adobes Audition eller liknande, fast det kanske är lite overkill... Jag tycker i alla fall att Audacity fungerar utmärkt!


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

nj
Medlem

Vill minnas att jag använde ett shareware-program som hette Goldwave för några år sedan (innan jag hittade Audacity) för att klippa och ha mig i filer, möjligt att det finns kvar. Testversionen man får tillgång till hade alla funktioner som den fulla versionen (då iaf) vad jag kan minnas, har dock för mig det var tidsbegränsad användning innan man var tvungen att köpa.

Men vad är felet på Audacity? Tycker det fungerar utmärkt för att editera ljudfiler, fixa med ljudinspelningar etc.

Medlem

Jag tycker att det blir dåligare ljud när jag spelar in på audacity än på pinnacle studio.

Vilket program tycker ni är bäst. Audacity eller Goldwave?


signatur

Andreas13

Medlem

Skillnaden i ljudkvalitet borde väl bero på inställningar i mjukvaran då, jag har svårt att tro att det skulle vara någon märkbar skillnad annars. Jag kan inte märka någon skillnad mellan två likvärdiga inspelningar som jag gjorde nyss med Audacity respektive Goldwave. Mikrofonen har ju en betydande roll också.

Det första intrycket jag fick av Goldwave var att det ser mer avancerat ut än Audacity, och det är nog mycket troligt att det är det, eftersom Audacity är freeware medan Goldwave utvecklas av ett företag med vinstsyfte.


signatur

I've been everywhere on Earth, even at the end of Excel

Medlem

Jag köpte ett headset med mikrofon och testade i Audacity och Goldwave och ljudet var exakt lika bra
i Audacity som i Goldwave.

Mikrofonen som jag hade förut verkade vara lite konstig.

Men nu har jag laddat hem audacity och spelar in med mikrofon. Ljudet var mycket bättre än den förra mikrofonen.


signatur

Andreas13

Inaktiv

Du måste screwa around lite grann med inställningarna i Audacity, men när du fixat det kan den spela in med perfekt ljudkvalité. Se till att valen under fliken "Kvalité" i Preferences är maxade och att du sparar inspelningen i "CD/DVD ljud". Det kan vara någonting mer som behövs, men jag minns inte...

1
Skriv svar