Nytt "realism"-patent av Microsoft

Medlem

tyckte det var en bra o rolig idé skulle lätt införskaffas


signatur

Have a good time!

Medlem

Nu får de ge sig!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Inte okej, hur kul e det om man inte orkar springa kängre än 50m? Typ halo: Spring 60mil och hoppa up på taket för den byggnaden. Nej fan det går inte du är rökare med kass kondition :U


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

bara jag som tycker det är en underbar idé?

Medlem

Nytänk ska belönas, men jag tvivlar på att det kommer bli bra, kanske nåt annat företag gör det bättre senare.

Medlem

Möjligen skulle det vara bra för vissa arbetsområden, men i spel? Helt meningslöst för mig i alla fall.

Medlem

Nu har jag bara läst det som FZ har skrivit och ingenting på ursprungliga källan eller så, men jag antar (rätt så säker faktiskt) att det här bara är ett patent i mängden.

Ett patent sökt enbart för anledningen att ha ett patent, ingenting dom planerar att lansera inom några år, har troligen inte ens någon plan på att någonsin lansera detta just nu.

Patentet är enbart till för att ha "ensamrätt" på den här ideén och tekniken, så när något annat företag kommer på en liknande idé så kan MS säga nej / få massa stålar för sitt patent.

Patentet är alltså enbart till för att skaffa makt (Dom flesta patent stora företag söker söks av den anledningen).

Medlem

Hoppas detta blir en realitet, så man kan se alla dessa taniga och överviktiga nördar som alltid förr ett jävla liv över voice-chat och beter sig som internet generaler.

Hoppas dock de inte tar över dessa värden till spel, min kropp klarar bara sannolikt av en projektil som penetrerar min vänster lunga.

Inaktiv
Skrivet av Ishra:

Patentet är enbart till för att ha "ensamrätt" på den här ideén och tekniken, så när något annat företag kommer på en liknande idé så kan MS säga nej / få massa stålar för sitt patent.

Ligger nog mycket i det nu när de har fått nej till all fortsatt försäljning av word och större delen av företaget fortfarande i diverse processer

Inaktiv

Jag har inte sett den nya filmen Avatar men jag antar att någon microsoft anställd såg filmen och fick en "unik" idé.

Tycker det borde finnas krav på en fungerande prototyp innan man kan ta patent på något så diffust som en idé. Löjligt.

Annars tycker jag idén är rätt spännande. Tänker på character creation för RPG eller stridssimulator. SEr mest fram emot någon riktig virtual reality, det som det snackades om så mycket på 90-talet.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Inaktiv

Video Games: Why waste great technology on science and medicine?


signatur

OG GANGSTA PARTY

12
Skriv svar