Teamspeak 3-beta släppt

Robot
Medlem
Teamspeak 3-beta släppt

Den är faktiskt riktigt bra. Bättre ljudkvalitet än TS2, men även mycket mer prestandakäkande. Dock finns det gott om gosiga funktioner som väger upp det dåliga ^^

Medlem
Medlem

Kanske man ska överge Ventrilo då.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

tycker det är smidigast med skype, nu när man inte lirar seriöst längre. man kan stå ut med lite bakrundsljud dvs.

Medlem

Det verkar ju klara av både svenska o engelska språken.. Men jag undrar, klarar Teamspeak 3 teckenspråk?

Inaktiv

Skype är fortfarande bäst när det gäller Voice communication.

Medlem

Använd Mumble som slår alla program i ljudkvalitet, latency och helt okrävande också.

Version 1.2.0 kom nyss ut och har grym kvalitet! helt insane!

Medlem

Så länge det inte funkar till en ARM-processor är jag ledsen.


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem
Skrivet av aeqvist:

Använd Mumble som slår alla program i ljudkvalitet, latency och helt okrävande också.

Version 1.2.0 kom nyss ut och har grym kvalitet! helt insane!

Precis. Mumble är det överlägset bästa i nuläget. Skype är inte roligt om man är 5+ som pratar, och alla har lite bakgrundsljud. Blir ett jävla oljud när man försöker lyssna i spelet.

Medlem

Mumble är kung!

Min klan körde stenhårt TS förut, fast gick ju inte med delay på 500ms till 1sek.

Mumble kan man säga det är som TS i utseende fast Ventrillo i ljud. (Fast bättre)

Medlem

Bättre ljudkvalité!? Får lov att testa det nästa gång jag spelar BF2 med farsan (som är 52 år!) och hans kompisar, lol.

Medlem

Snart kommer väl Paltalk och stämmer skiten ur dem.

Medlem

Som personerna ovan har nämt, Mumble är bäst bland voip programmen just nu.

Medlem

Håller mig till mumble tror jag. Aldrig haft problem med det

Medlem

Tja, ljudkvalitén kunde ju inte direkt bli sämre..
Hoppas dock de fortfarande håller delayen på samma nivå som tidigare, för där finns det inget annat voip-program som är i närheten av TS2, vilket är enda anledningen till att använda det

Inaktiv

Kan ärligt säga att jag inte hör skillnad på TS och vent.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Gamla Ts lr dvs 2an vs ventrilo är ju as kass, vi har kört vent fram tills nu iaf då gamla ts låter som en toalett stol, hör man inte det äre ju illa.

Medlem

Ts 3 är lite av en rip of av Mumble

Medlem

Har kört Ventrilo alltid men sen ungefär en vecka tillbaks fungerar min vent server bra i ca 5min, alla hör alla, sen efter 5min slutar alla höra mig (servern)

Dock fungerade allt klockrent i TS3.. Skumt!

Tummen upp för ts3

Medlem
Skrivet av Satakarnak:

Ts 3 är lite av en rip of av Mumble

Jo verkligen, Teamspeak 3 har utvecklats i fem år.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

"the king has returned"

Medlem
Skrivet av AtreX:

Tja, ljudkvalitén kunde ju inte direkt bli sämre..
Hoppas dock de fortfarande håller delayen på samma nivå som tidigare, för där finns det inget annat voip-program som är i närheten av TS2, vilket är enda anledningen till att använda det

Både TeamSpeak 2 och Ventrilo har bra mycket mer delay än Mumble. Har inte gjort nån större check på TS3 men första intrycket var att det även här finns större delay än senaste Mumble.

TS3 är ett enormt hopp över både TS2 och Ventrilo... men då senaste Mumble har både grym ljudkvalitè, obefintlig delay och är helt gratis (open source till och med) så känns det som TS3 kom för sent till festen.

Medlem

Ja, för "delay" har ingenting med antal på servern, latens, serverns kapacitet och klientens lina att göra.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av fisk:

Ja, för "delay" har ingenting med antal på servern, latens, serverns kapacitet och klientens lina att göra.

Självklart... men givetvis testar man ju med samma server hårdvara/lina mellan de olika programmen.

Medlem

TS3 betan prövas av mig och mina polare nu, ½ sekund mindre delay än TS2 på en server som har 100 ping mot TS2 som hade 30-50.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Mumble är och förblir bäst!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Mumble är och förblir bäst!

i ljud kanske, ts3 inför ju så mkt annat smått o gott

Inaktiv

Riggade en server på min mac mini igår kväll o började leka lite. Nått jag upptäckte var att alla förutom jag fick riktigt bra ljud i klienten. 6 pers från England och mig själv. Britterna hade bra ljud medans jag fick robotröster. Ibland va det bra, ibland inte.

Eftersom ingen hörde hur det lät på min sida valde jag att spela in det med rec funktionen! Blev bara roligare... Dom lät som piff och puff och jag lät normal!

Är visserligen en beta men vad kan det bero på?
Har 100mbit fiber så det beror inte på uppkopplingen, inte heller mac mini'n eftersom ts3 servern bara käkar 2% systemresurser (första gen intel mac mini)

Medlem

som många redan påpekat är de nog lite sena till festen. mumble är klart bäst. så TS3 får vara riktigt bra om det ska bli något byte... För övrigt så står det ingenstans på sidan vad som förbättrats i nya TS3 bara en massa länkar...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

12
Skriv svar