Ofrivilligt Dubbelklick

Inaktiv
Ofrivilligt Dubbelklick

hej,

Jag har fått ett problem. Flera gånger när jag endast trycker en gång på vänster musknapp (och kanske höger likaså) så blir det ett "dubbelklick". Har läst att det kanske beror på en uppdatering eller en drivrutin. Har testat en annan mus också men det är samma sak där.

Kan någon hjälpa!?

Tack på förhand!

jens

Inaktiv

Kanske kan ställa ner dubbelklickshastigheten.

Kontrolpanelen / Mus / Hastighet för dubbelklick


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Verkar funka! Tack!

Inaktiv

Nää, det fungerar inte. Den verkar inte ha registrerat förändringarna. Jag blir lite irriterad på detta lilla problem!

Nån annan?

Medlem

Kontrollpanelen -> Mappalternativ -> Första fliken längst ner.

Inaktiv

Hade det problemet för länge sedan har för mig att det var musen.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Tack för hjälpen! Får se om någonting fungerar, annars köpa ny mus trots allt.

Inaktiv

Plocka isär musen och kolla så att inte knappen segar fast någon tiondels sekund. Med lite medvind kan du lösa det.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Om du har testat en annan mus så kan det väll inte vara fel på musen.

Inaktiv

My bad...


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Ahaha har faktist samma problem med min mus. Väldigt svårt ibland när man typ ska kasta granat på Counter-STrike då när man trycker på vänsterklick och ska ladda, då kastar han bara istället löst kast som hamnar framför en.

Annars har jag lärt mig det och bryr mig inte så mycket. Men ibland när man ska posta en post så står det helt plöstligt " Du får vänta ett tag för att kunna posta igen " Ahaha

Nejmen du får väl ta och öppna musen och checka lite.

Inaktiv

Jag har samma problem. Det uppstod då jag uppgraderade burken (men behöll samma mus - PS/2) från en enkel-kärna P4 till en C2D med ett ASUS P5ND2SE. Jag köpte 3 (!) andra PS/2-möss för att försöka lösa det, men problemet kvarstår (händer dock bara efter burken varit igång ett tag). Testade med en USB-mus och felet visade sig inte.

Jag vet inte om det är fel på mössen (mycket osannolikt), moderkortets hårdvara (lite mer sannolikt), Intel's C2D kombinerat med "uckigt" BIOS (jag har senaste BIOS vilket borde implicera senaste mikrokodsuppdateringen - men har ingen aning om den fixar TLB-buggen i C2D eller ej) eller Microsofts drivrutiner (vilket inte alls är osannolikt).

Ett enkelt, men i mitt tycke onödigt kostsamt, sätt att fixa problemet på skulle kunna vara att greja (först testa med) en USB-mus (finns det förresten inte PS/2 -> USB konverters? Åt andra hållet finns det ju hur mycket som helst).

Lycka till.

Medlem
Skrivet av tamlin:

finns det förresten inte PS/2 -> USB konverters? Åt andra hållet finns det ju hur mycket som helst.

[http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=USB-84]

1
Skriv svar