Windows Movie Maker & Jag

Medlem
Windows Movie Maker & Jag

Jag tycker att vi måste ha en Svensk tråd om Windows Movie Maker..ja..jag vet att det är retarderat att misslyckas när det råkar medfölja Svensk bruksanvisning, men jag anser att det finns ett problem i Svenska-program-manualer generellt, man är glad i att förtälla om alla fantastiska stordåd man kan utföra med vissa verktyg, men det finns sällan steg-för-steg anvisningar i hur man använder dessa effekter..det är upp till en stjälv tydligen att kunna sätta in all infon i sitt eget sammanhang

Men iaff, jag tänkte börja med att ni skulle få lösa mina problem med bildbehandlingen & tidslinjen sedan angripa ljudet
Jag har roat mig med att kassta ut bilder vid vissa tidpunkter till en Mp3, göra egen musikvideo..det enklaste man kan utföra :evil:

Bilderna blir ju ett sammankopplat tåg, får man Loket att spåra ur så följer även vagnarna efter ner i diket, problemet är därför..att jag inte lyckas gå tillbaka & lägga in en ny bild i efterhand där jag har lust att lägga den..utan den nya bilden lägger sig istället tätt framför eller tätt bakom närmsta redan existerande inlagda bild, och det blir lite vid fel tidpunkt
Jag har kluddat fram en bild här för att förtydliga resonemanget förhoppningsvis

"FLASH"

http://img182.imageshack.us/img182/4543/skickasololjanck2.jpg

"FLASH"

Inaktiv

men.. du måste väll klippa i bilden/filmen som ligger där du ska ha in din nya. Det första klippet/bilden till vänster ska du trycka på, i mitten (där du har sträcket nu eller där bilden ska in) och trycka på symbolen till vänster om kameran vid spelaren. Då klipper den klippet och du kan ta in bilden.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Tpiom:

men.. du måste väll klippa i bilden/filmen som ligger där du ska ha in din nya. Det första klippet/bilden till vänster ska du trycka på, i mitten (där du har sträcket nu eller där bilden ska in) och trycka på symbolen till vänster om kameran vid spelaren. Då klipper den klippet och du kan ta in bilden.

Tack för svaret, den där symbolen är ny för mig..men jag får forfarande problem

kolla här
http://img124.imageshack.us/img124/7963/1343434433fullscreenm...

Medlem

*Bump*

Äh, vi struntar i den föregende frågan, jag har 2 nya punkter som jag tycker är mer prioriterade att förstå mig på

1. Hur gör jag för att dela upp 1 audio spår så att ena delen är knäpptyst..men börjar spela när jag bestämmer att det ska göra det, funderar lite på tona fram/tona bort funktionen, men problemet är ju att det påverkar hela ljudspåret, går inte att välja specifikt när med tidslinjen
Är det kanske funktionen 'Övergång'?..som jag än så länge inte behärskar hur det fungerar

2. Hur lägger man in ytterliggare ett ljudspår i ett redan ditlagd ljudspåret, som i sin tur överlappar input-videons ljud, vill man lägga in ett 3:dje spår óp SAMMA STÄLLE tycks det bara gå att placera det så det börjar spela framför eller bakom spår 2. fel!
går det att åstakomma? förstår ni var jag bluddrar om?

1
Skriv svar