Inaktiv
VLC?!

Hej!
Har ett litet problem med vlc media player. Det är nämligen så att det inte blir någon bild utan det är bara ljudet man hör. Det blir samma resultat md alla olika filformat. Vad är problemet?

Medlem

Prova först att installera om VLC utifall att du ställt till det på något sätt. Fungererar det fortfarande inte är problemet din codec, hämta då hem Gspot och ta reda på vilken codec du saknar och hämta hem den. Gspot: http://www.headbands.com/gspot/

Inaktiv

Låter underligt eftersom VLC inte ska bete sig så. Som johanp säger, ominstallera VLC så ska det räcka.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Nej.. Har också haft det, det brukar hjälpa när jag drar in filen och trycker på stop. Sedan starta.. Då ser jag bilden också.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv

Jag har hört detta problemet ofta på sistone. kanske är det dXen som stryker runt hela världens forum. Jag har endast haft de erfarenheter som Tpiom har men är inte säker på att det är problemet här.

Inaktiv

vlc använder typ inte codecs :>
(det är hela poängen med det)

edit: det har andra poänger också. streaming t ex.


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem
Skrivet av prikk:

vlc använder typ inte codecs :>
(det är hela poängen med det)

edit: det har andra poänger också. streaming t ex.

Om det inte använder codecs så fungerar ju ingenting att spela upp

EDIT: vet att du skrev "typ inga" men det är klart den använder codecs

Medlem

Vad prikk menade var att vlc inte använder dom codecs som är registrerade i operativsystemet utan har dom inkompilerade direkt i programmet. Resultatet blir att vlc inte påverkas av vilka codec-packs man installerar. Och följaktkligen så spelar det ingen roll vilka codecs gspot hittar eller inte hittar.


signatur

I never hate in plural.

Medlem
Skrivet av Bwerf:

Vad prikk menade var att vlc inte använder dom codecs som är registrerade i operativsystemet utan har dom inkompilerade direkt i programmet. Resultatet blir att vlc inte påverkas av vilka codec-packs man installerar. Och följaktkligen så spelar det ingen roll vilka codecs gspot hittar eller inte hittar.

Förstog det men har för mig att jag kunde spela upp vissa filer när jag fixat K-Lite codec pack men kan ha fel, vet att vissa filer kan jag spela upp i andra media spelare men inte VLC så det stämmer nog som du säger.

Medlem

Man ska fortfarande akta sig för att slänga in alla världens codecs i systemet!

VLC tar alla format, enda gången jag inte lyckats fått VLC spela upp ett filmklipp så har det varit något webcam porrklipp från nätet som oftast är kompilerat med någon kass webcam programvara eller liknande ;P.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

1
Skriv svar