Vann du Assassin's Creed II?

Robot
Medlem
Vann du Assassin's Creed II?

Ååå jag visste att jag skulle behöva skriva detta inlägg:

Var fanns svaret på fråga 2? Den enda info jag fann om Sekretagent Productions var att de var delaktiga av storyn till Assassins Creed 1. Om så är fallet anser jag att frågan "Vilken koppling har företaget Sekretagent Productions till spelet?" borde ha vara mer tydlig med vilket spel som åsyftades.

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Ååå jag visste att jag skulle behöva skriva detta inlägg:

Var fanns svaret på fråga 2? Den enda info jag fann om Sekretagent Productions var att de var delaktiga av storyn till Assassins Creed 1. Om så är fallet anser jag att frågan "Vilken koppling har företaget Sekretagent Productions till spelet?" borde ha vara mer tydlig med vilket spel som åsyftades.

+1
Jag hittade också bara om att dom var delaktiga i första spelet.


signatur
Medlem

Same som föregående hittade jag bara att de var delaktiga i ettan.

Medlem

och jag säger som alla föregående talare hittade med bara att det var i 1'an


signatur

God is dead

Skägg.
10 Chambers

Det var den lite kluriga frågan, men vi har en bekräftelse från Corey May själv att kontraktet skrevs mellan Ubisoft och Sekretagent även för del två.


signatur
Medlem
Medlem

Awww, jag vann inte Men stort grattis till er som gjorde det!

Inaktiv
Skrivet av spiken:

Det var den lite kluriga frågan, men vi har en bekräftelse från Corey May själv att kontraktet skrevs mellan Ubisoft och Sekretagent även för del två.

Klurig är väl inte rätt ord, då all info som går att läsa sig till säger att de endast var inblandade i ettan. Om man måste maila Corey för att få ett svar så bör det snarast kallas en kuggfråga...

Men, likväl så har några tydligen svarat rätt. Stort grattis till er!

Skägg.
10 Chambers

Jag ser det inte som en nödvändighet att alla svar står på Wikipedia


signatur
Medlem

Andra frågan var jävligt luddigt.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Grattis till alla vinnare! Jag som många andra hade också problem med fråga 2 och failade på den såklart. Men jag har snackat med Spiken och fått frågan förklarad i efterhand så det känns bättre nu när det är uppklarat det där. För jag hittade inte heller något om Sekretagent Productions.

Medlem
Skrivet av spiken:

Jag ser det inte som en nödvändighet att alla svar står på Wikipedia

Nej, de får gärna vara kluriga, men inte omöjliga. Informationen måste gå att finna någonstans, annars kan man lika gärna ha en gissningstävling typ "Hur många makaroner finns det i burken" utan att ha en bild på burken.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av spiken:

Jag ser det inte som en nödvändighet att alla svar står på Wikipedia

Nej, de får gärna vara kluriga, men inte omöjliga. Informationen måste gå att finna någonstans, annars kan man lika gärna ha en gissningstävling typ "Hur många makaroner finns det i burken" utan att ha en bild på burken.

Coreys mail finns på vida webben, att maila är väl ingen "omöjlighet"?


signatur
Medlem

Jag hade också fel på frågan om Sekretagent men min kompis lyckades hitta information om att ägaren av Sekretagent skrivit storyn tilll 2:an så det finns att hitta. Sen hade vi iofs en debatt kring om han frilansat eller om han gjort det åt sitt egna företag. Grattis till vinnaren.

"Along with Dooma Wendschuh, Corey has co-written video games such as Prince of Persia: Warrior Within, Stolen, Battles of Prince of Persia, Prince of Persia: The Two Thrones, Assassin's Creed, Army of Two and Assassin's Creed II."

http://en.wikipedia.org/wiki/Corey_May


signatur

12:50. Press Return

Medlem

Grattis till vinnarna! Hur hittade ni info om fråga två? Jag satt i drygt en timme och surfade runt innan jag gav upp

Medlem

Grattis Martin

Medlem

Grattis alla vinnare!

Medlem

Grattis alla nya lönnmördare

Medlem

Vad ni gnäller om att man inte kunde hitta svaret till andra frågan. Det fanns ju till och med på Wikipedia, Richard länkade sidan.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem
Skrivet av spiken:

Det var den lite kluriga frågan, men vi har en bekräftelse från Corey May själv att kontraktet skrevs mellan Ubisoft och Sekretagent även för del två.

Är det inte meningen att man ska kunna finna svaren själv utan att behöva ha kontakt med personer från företaget?

Medlem
Skrivet av Richard:

"Along with Dooma Wendschuh, Corey has co-written video games such as Prince of Persia: Warrior Within, Stolen, Battles of Prince of Persia, Prince of Persia: The Two Thrones, Assassin's Creed, Army of Two and Assassin's Creed II."

http://en.wikipedia.org/wiki/Corey_May

Det verkar som att wikipedia har refererat fel. I referensen nämns endast Assassin's Creed ett, och inte tvåan, men wikipedia säger ettan och tvåan, alltså ingen källa till att de skulle varit med och skrivit storyn till tvåan.

Om det nu skulle vara så att Corey har varit med och skrivit storyn så verkar det ju i alla fall inte som att det var via Sekretagent Productions, då det varken står på wikipedias artikel om företaget eller på företagets egen hemsida.

Jag tycker i alla fall att tredje alternativet är rätt svar på frågan.

EDIT: Ah, såg inte att det pratades om ett mail där det var bekräftat. Fortfarande konstigt att det varken står så på wikipedia eller företagets hemsida.

Medlem

Men vilket gnäll. Är det inte bättre att några få lyckas klura ut svaret, än att 3000 gissar rätt på pissenkla frågor och man ändå måste ha värsta lottdragningen bland de rätta svaren?

Bättre med skitsvåra frågor än löjligt enkla frågor som tar 3 minuter att hitta svaren till.

Medlem

Ja det stod inget om att dom var med i tvåans story på wiki på spelet.. men aja jag svarade fel även på en annan fråga.. typiskt

Medlem

Jag säger som Promoe:
"kunskap från wikipedia... SVENNEBANAN!"


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag gnäller inte, men jag vill gärna att det ska vara frågor som iaf företagen kan stå för att det är sant, inte bara att en person på företaget säger att han hjälpt till lite..
Men men, kul att det var lite svårare än första googleträffen iaf

Grattis till vinnarna!

Medlem

GRATTIS!

Ps. Ovanligt, jag vann igen!? (sarkasm)


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

BME
Medlem

Jävla dålig still att jag inte vann FZ, jag fyller ju trots allt år idag, tänkte ni inte på det? Strunt samma om jag svarade fel på nån fråga.


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Grattis till alla vinnare!

Medlem

Men lägg ner FZ kan ni inte ens kolla upp fakta?! Inte första gången ni påstår att rätt svar är fel.

Sekretagent Productions var bara delaktiga till att skriva storyn till första spelet, dom har inte ens en fotnot i Assassins Creed 2. Skärp er för fan, man blir ju less på era dåliga tävlingar när man vet att ni hittar på facit så man inte kan vinna nåt. Jävligt bra sätt att behålla läsare, verkligen. TVI!

12
Skriv svar