Modern Warfare 2 pc-poppis trots kritik

Medlem
Skrivet av Gogge:
Skrivet av AndyZedd:

Då UT99 och Quake3 var enormt stora så var det faktiskt grabbarna o tjejerna som körde med joystick som klassade ut dgem som körde med mus o tangentbord, och det är ingen skröna.

Jasså? Jag har inget minne av att det var joystick som gällde någon period alls när folk körde Q3.

Har du någon källa till ditt påstående eller ska vi ta det för vad det verkar: skitsnack?

Jepp,skickar en toarulle så du kan torka upp eftersom jag sölade ned så j-t.

Medlem

Ägspel, fyfan va skönt att slippa fjoll admins med sina fjoll regler och fjant moddar.

Medlem
Skrivet av hardcampa:

Ägspel, fyfan va skönt att slippa fjoll admins med sina fjoll regler och fjant moddar.

Håller med till viss del, jag ogillade alla modservers med specialregler. (även om jag kan förstå att det förstör klanspel litegranna) Men jag hade nog hellre haft 20 ping servers istället för rysshosts 90% av fallen.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Jag väntar på BF BC2 istället

Jaaaaaaaaa bra där


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Då UT99 och Quake3 var enormt stora så var det faktiskt grabbarna o tjejerna som körde med joystick som klassade ut dgem som körde med mus o tangentbord, och det är ingen skröna.

Det visade sig vara en dröm.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Njae, jag känner/kände en hel del som klarade sig mycket bra med joystick, faktisk.

Edit: I stället för tangentbordet då, mus och joystick.

Medlem

Hur många MW2 klaner finns det nu? Finns det nån liga? Clanbase?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Hur många MW2 klaner finns det nu? Finns det nån liga? Clanbase?

Ingen liga/clanbase. Hur många klaner, det får man gissa sig till..

Medlem

Och första turneringen floppade väl hårt.

Medlem

Har inte köpt det här spelet. Det är säkert bättre än man trodde tidigare, men sättet som IW hanterade PC-kollektivet och höll inne på information gör att jag inte tänker slicka deras rumpa.

Medlem
Skrivet av warh0g:
Skrivet av AndyZedd:

Då UT99 och Quake3 var enormt stora så var det faktiskt grabbarna o tjejerna som körde med joystick som klassade ut dgem som körde med mus o tangentbord, och det är ingen skröna.

Det visade sig vara en dröm.

För dig ja,men inte för oss som var där.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Njae, jag känner/kände en hel del som klarade sig mycket bra med joystick, faktisk.

Edit: I stället för tangentbordet då, mus och joystick.

Fanns en del ja, själv använde jag joy istället för mus. För mig fungerade det enormt bra.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av MMLazarus:

Njae, jag känner/kände en hel del som klarade sig mycket bra med joystick, faktisk.

Edit: I stället för tangentbordet då, mus och joystick.

Fanns en del ja, själv använde jag joy istället för mus. För mig fungerade det enormt bra.

Visa dina pro resultat då?

FM-guru
F.d. Sisyr

Någon sa någon gång "att inte ge in för frestelsen är det ultimata beviset på karaktär", men det är väl kanske ingen nyhet att gamers saknar just det? Ja, jag syftar förstås på "bojkottarna". Jag själv har inte och kommer inte köpa det, men nog fan har jag spelat igenom det ändå, och vad ska man säga - när MP funkar som det ska är det fantastiskt. Problemet ligger idet där "när det funkar som det ska".

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Någon sa någon gång "att inte ge in för frestelsen är det ultimata beviset på karaktär", men det är väl kanske ingen nyhet att gamers saknar just det? Ja, jag syftar förstås på "bojkottarna". Jag själv har inte och kommer inte köpa det, men nog fan har jag spelat igenom det ändå, och vad ska man säga - när MP funkar som det ska är det fantastiskt. Problemet ligger idet där "när det funkar som det ska".

Precis, jag drog precis igång en "join game" på groundwar, den stod och tuggade i 4 minuter utan att ens hitta ett game.

Tror jag bara har spelat lagfritt ett enda game idag och det var när jag var host (efter att den gamle hosten ragequittade) nästa map så stängdes lobbyn med det här meddelandet:

http://hem.bredband.net/spikes/nogoodhost.jpg

Om jag nyss hade varit host och alla hade under 100ms i ping så borde man ju kvalificera som en "good host", eller? Menar, snubben som hostade innan gjorde ju så att alla hade 150+?

Inaktiv

Jag håller med om att det borde finnas dedicated servers, men som det är nu funkar det, för mig, utmärkt! Mycket smidigare om man vill spela ihop med några vänner, då man slipper leta server osv. Dessutom ser man på kartan var ens vänner är! Smidigt alltså. Dessvärre förekommer det lagg och host byte ibland. Men jag kan känna att jag hade de problemen i cod4 också. Men men! Smaken är som baken, delad!

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Då UT99 och Quake3 var enormt stora så var det faktiskt grabbarna o tjejerna som körde med joystick som klassade ut dgem som körde med mus o tangentbord, och det är ingen skröna.

Haha, helt underbart inlägg! Det är inte ofta man skrattar så man gråter!

Tack för att du livade upp min dag


signatur

living let die

Medlem
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av AndyZedd:

Då UT99 och Quake3 var enormt stora så var det faktiskt grabbarna o tjejerna som körde med joystick som klassade ut dgem som körde med mus o tangentbord, och det är ingen skröna.

Det visade sig vara en dröm.

För dig ja,men inte för oss som var där.

Varför skulle jag inte varit där? Du baserar detta på samma dröm som Joysticken?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Då UT99 och Quake3 var enormt stora så var det faktiskt grabbarna o tjejerna som körde med joystick som klassade ut dgem som körde med mus o tangentbord, och det är ingen skröna.

:crazy:


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Nu ska vi väl inte låta denna tråd handla om hurvida dom som spelade med joystick i UT och Tidigt Quake ägde eller inte. Rätt likgiltigt för MW2.

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Nu ska vi väl inte låta denna tråd handla om hurvida dom som spelade med joystick i UT och Tidigt Quake ägde eller inte. Rätt likgiltigt för MW2.

Äh, kom igen! Det är skitkul att sparka och slå på den som ligger


signatur

living let die

Medlem

@majs: tror du missuppfattat det där med att sparka på någon som ligger, nämnde man måste ju då inta den positionen.

Medlem
Skrivet av simon857:

spelet är bland dom bästa MP spelen någonsin, man glömmer bort det där med dedikerade servrar och server lista när man väl spelar det, bättre än cod4, testa spelet innan ni klagar snälla!

bwahahahah, det var det dummaste jag hört på länge, hur många år har du spelat spel igentligen?

Medlem
Skrivet av b0bl00i:
Skrivet av simon857:

spelet är bland dom bästa MP spelen någonsin, man glömmer bort det där med dedikerade servrar och server lista när man väl spelar det, bättre än cod4, testa spelet innan ni klagar snälla!

bwahahahah, det var det dummaste jag hört på länge, hur många år har du spelat spel igentligen?

Håller med. Underbart spel. Fjollbarn som ovan har gnäll på auto ignorera dom.

Har COD4, WAW och MW2 på denna burk. Tycker inte COD4 är speciellt kul överhuvudtaget i jämförelse.

Skriv svar