Ny Call of Duty-utvecklare

Medlem
Skrivet av Mirick:
Skrivet av Pretorian24:

Jag håller med föregående talare att ni kör en sån där lyckad bojkott igen:
http://cache.gawker.com/assets/images/kotaku/2009/11/12580353...

Jag förstår inte riktigt vad du försöker säga. Bojkott är ju en högst personlig aktion, i denna bemärkelse. Att du och en miljon andra människor ändå köpt spelet gör ingen skillnad för oss som inte gjorde det; våra pengar har inte gått till att stödja MW2.

Irrelevant eller ej så tror jag dessutom att det är något fler människor som valde att inte köpa MW2 än som joinat nån grupp på Steam, på samma sätt som fler människor är emot gatuvåld än det antal som gått med på nån sida på Facebook..

Så sant som det är skrivet.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ja det ryktas också om att nästa del ska kosta att spela online.. då har det gått för långt.

Det är mer okej att ta betalt om man hostar servrar som faktiskt kostar något. Deras IWnet lär ju vara mer eller mindre gratis att ha jämfört med dedikerade servrar.

Medlem

srlry


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Inaktiv

Om detta betyder att IW får ett extra år på sig att lyssna på folket, göra ett ORDENTLIGT MW3 till PC och iaf kunna avsluta serien värdigt så är jag helt för en 3dje utvecklare.

Medlem

Nää inget mer cod för mig, dom gjorde bort sig totalt med MW2, ren jävla konsol kopia.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Avstängd

Hur mycket får ni för att att skriva minst en artikel om Call of Duty om dagen? Hoppas det är en saftig summa ni har sålt er för. Skriv om något annat också.

Medlem
Skrivet av Slaizt:

Om detta betyder att IW får ett extra år på sig att lyssna på folket, göra ett ORDENTLIGT MW3 till PC och iaf kunna avsluta serien värdigt så är jag helt för en 3dje utvecklare.

hehe.. tror du verkligen de skulle göra ett värdigt spel med extratiden? ^^


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Sorgligt , Activision har ju ba framstått som giriga med de senaste uttalandena, dock kul för studion i fråga att de öppnar nytt, men cod nu får de fan ge sig snart, speciellt efter IW's fiasko till PC spel.

Tycker det är fel o kalla ett spel som sålts i ett par miljoner exemplar för fiasko.

Isåfall så är väl ca 90% av spelen på marknaden riktiga fiaskon. xD

EDIT: Eller så är det väl helt enkelt så att folk är idioter som låter sig själva luras o köper spel som de inte gillar. xD

Men skyll på spelutvecklarna... det är bara de som gör fel. :$

Medlem

jag lyckades få tag i en betanyckel, men var ska man skriva in den???, tack på förhand...

Medlem

Då kan dom ju släppa två CoD-spel per år!

Medlem

Infinity Ward har byggt upp serien och det är deras spel som är bäst, Treyarch gör hyffsade versioner, men ideer, motor, animationer osv osv.. allt är IW's arbete och deras spelmotor.
Treyarch tar åt sig äran lite väl mycket... och World at War var ren skit.


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Jag tycker seriöst att de borde göra ett CoD: MMO - men de onlinespelen man vill ha kommer förstås inte...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Suck.. Älskade verkligen CoD2 och CoD4 men när dom kom med alla äckliga '' icke dedikerade servrar '' och max 18 pers så har jag tappat intresset av framtida CoD spel... men vi får se

Medlem

Kossan säger Muuuuu


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av zauii89:

Sorgligt , Activision har ju ba framstått som giriga med de senaste uttalandena, dock kul för studion i fråga att de öppnar nytt, men cod nu får de fan ge sig snart, speciellt efter IW's fiasko till PC spel.

Tycker det är fel o kalla ett spel som sålts i ett par miljoner exemplar för fiasko.

Isåfall så är väl ca 90% av spelen på marknaden riktiga fiaskon. xD

EDIT: Eller så är det väl helt enkelt så att folk är idioter som låter sig själva luras o köper spel som de inte gillar. xD

Men skyll på spelutvecklarna... det är bara de som gör fel. :$

Folk som köper skiten är fiaskon.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Thumba:

Varför inte en utvecklare för PC, en för konsoler och en för bärbart?

This I wow!


signatur

i'm not a nerd!...i think

Medlem

Mjölka mera!

Eller inte...

Inaktiv

Mjölk surnar, vilket syns rätt bra när man läser om bemötandet som CoD:MW2 fick. Dom borde komma med något nytt, inte bara pumpa ut CoD efter CoD efter CoD.

dmn
Medlem

MW2 är grymt kul. Hardcore Domination hade dock varit på sin plats :/

Inaktiv

Varför bryr sig kids för? Ni har väl ändå inte betalat någon slant till IW då ni sitter och trycker på hackade privatservrar ändå.

Jag personligen betalar gärna en summa varenda månad eller laddar hem DLC för att kunna se ett spel ge mig mer glädje. 500kr är inte mycket och 100kr i månaden är verkligen inte mycket heller om man nu spenderar så mycket tid på spelet. Förstår inte resonemanget på vissa personer.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

hoppas att det är konsolexklusivt denna gång så slipper man skiten.

Ja, hellre det än en portning till PC.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Men vafan nu får ni fjollor lära er whina tydligare:

wwwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa buhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuaauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Så. Nu hjälpte jag er lite.. dags o lira vidare i ägspelet MW2 på PC.

Skrivet av Abutor:

Hur mycket får ni för att att skriva minst en artikel om Call of Duty om dagen? Hoppas det är en saftig summa ni har sålt er för. Skriv om något annat också.

Bra fråga! Jag satt just och räknade på det lite själv, men kom fram till att det helt enkelt var för mycket pengar för att kunna komma fram till ett korrekt svar. I skrivande stund flyger Activision skytteltrafik Världen - Stockholm med helikoptrar fullastade med pengapåsar som ska in i FZ:s enorma skattkammare.

Skämt åsido, så är det snarare som så att Call of Duty-serien just nu är riktigt, riktigt het och omdebatterad och det är ett ämne folk verkligen vill läsa om. Därför har det blivit mycket CoD senaste tiden. Ganska logiskt, egentligen.

Medlem
Skrivet av Siouxie:

Varför bryr sig kids för? Ni har väl ändå inte betalat någon slant till IW då ni sitter och trycker på hackade privatservrar ändå.

Jag personligen betalar gärna en summa varenda månad eller laddar hem DLC för att kunna se ett spel ge mig mer glädje. 500kr är inte mycket och 100kr i månaden är verkligen inte mycket heller om man nu spenderar så mycket tid på spelet. Förstår inte resonemanget på vissa personer.

Kids? Jag är 45, har köpt alla dom tidigare versionerna av cod utom 3, eftersom jag spelar på PC. Samtliga utom UO i 3 ex.
Hade tänkt mig köpa MW2, så verkligen fram mot det till Bowling avslöjade att det inte skulle vara DS stöd i det. Blev grymt besviken och kommer inte lägga flera pengar på denna franchise om inte Treyarch ändrar detta.

Sen så kostar det en del varje månad redan, serverhyra och snabbare nät osv.. Allt löper upp vet du.

Inaktiv
Skrivet av MMLazarus:
Skrivet av Siouxie:

Varför bryr sig kids för? Ni har väl ändå inte betalat någon slant till IW då ni sitter och trycker på hackade privatservrar ändå.

Jag personligen betalar gärna en summa varenda månad eller laddar hem DLC för att kunna se ett spel ge mig mer glädje. 500kr är inte mycket och 100kr i månaden är verkligen inte mycket heller om man nu spenderar så mycket tid på spelet. Förstår inte resonemanget på vissa personer.

Kids? Jag är 45, har köpt alla dom tidigare versionerna av cod utom 3, eftersom jag spelar på PC. Samtliga utom UO i 3 ex.
Hade tänkt mig köpa MW2, så verkligen fram mot det till Bowling avslöjade att det inte skulle vara DS stöd i det. Blev grymt besviken och kommer inte lägga flera pengar på denna franchise om inte Treyarch ändrar detta.

Sen så kostar det en del varje månad redan, serverhyra och snabbare nät osv.. Allt löper upp vet du.

Gratulerar! Jag själv har köpt alla förutom 3an. Är inte helt nöjd med Treyarchs insats i serien, men köper det likväl. Kan säga att MW2 har kommit med såpass nya saker till serien att DLC-paketen känns värda ändå. Grymt värt köp måste jag säga och du kommer inte ångra dig. Satt själv och wajnade på forumen när IW bestämde sig för att bryta trenden med WW2 och skulle istället satsa på nutida slag. Fast det har inget med stöd eller dedikerade servrar. Något som xboxfolket ändå inte känner direkt av.

Kostnaden varje månad på spel är fortfarande småsten jämfört med hur mycket jag lägger på annat, även om det går upp till tusenlappar.

Medlem

Ja, om du spelar via Xbox så förstår jag dig. Men för mig är den stora behållningen vid spelet att spela med mina kompisar online. Och det går inte med MW2, så utan stöd för dedikerade servrar så är det inget spel för mig.
Sen så tycker jag inte MW2 tillfört så mycket (har dock inte spelat själv, bara tittat på video) utom sånt som retade mig grymt i MW och som vi plockat bort på vår server.
Det känns mest som ett expansionpack faktisk...

dmn
Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Ja, om du spelar via Xbox så förstår jag dig. Men för mig är den stora behållningen vid spelet att spela med mina kompisar online. Och det går inte med MW2, så utan stöd för dedikerade servrar så är det inget spel för mig.

Nu förstår jag inte, vad har dedikerade servrar med möjligheten att spela med dina kompisar att göra?

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av MMLazarus:

Ja, om du spelar via Xbox så förstår jag dig. Men för mig är den stora behållningen vid spelet att spela med mina kompisar online. Och det går inte med MW2, så utan stöd för dedikerade servrar så är det inget spel för mig.

Nu förstår jag inte, vad har dedikerade servrar med möjligheten att spela med dina kompisar att göra?

Hade mina kompisar bott här så hade det inte varit något större problem kanske, men dom är spridd över hela världen, det är kompisar från min "hemmaserver" nämligen. Österut till Moskva, västerut till Kalifornien, Norr från Alaska och söder från tyrol. Enda chansen för gäng som oss (och det finns massor) är en pingneutral server på US östkust.

12
Skriv svar